muppet99 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:06:
Wanneer de box in bridged modus gaat, zal je er zelf een router achter moeten zetten. Dus dan gaat het verbruik weer omhoog....
Dankzij de link die je geeft, verwacht ik dat je 5 a 6 watt bespaard.
Dus je zult een router moeten hebben die dat ook verbruikt.
Mijn vraag is dan ook of je er al over na hebt gedacht wat je er mee denkt te winnen.
Want voor het stroomverbruik hoef je het niet te doen.
Allereerst dankjewel voor de reacties mocht ik je onverhoopt niet hebben getagged.
Fijn dat je meedenkt.
Ik heb hier over nagedacht en wilde juist voorkomen dat er een discussie op gang komt.
Omdat het antwoord erg simpel is.
Over de uitkomst valt niet te discussiëren, een Connect Box in bridge mode verbruikt .W en daarmee is de kous af.
Jullie tijd is waardevol en kun je vast wel aan iets nuttiger dan een discussie besteden
Ik lees dat er vragen zijn, kortom hierbij het probleem in een notendop:
Nieuwbouw huis van goede vrienden.
Gebouwd in de bestaande bebouwde kom op een klein voormalig fabrieksterrein.
Gevolg nieuw huis maar toch geen glas of noemenswaardig alternatief voorhanden.
Overgeleverd aan Ziggo met haar verplichte drama (Connect) Box.
Huis is geïsoleerd volgens de laatste normen en hierdoor is de Wifi verbinding met de Connect Box niet afdoende, zeg maar gerust waardeloos.
Wij hebben een Unifi systeem inclusief simpele Edgerouter (o.a. Pi-hole e.d. gaan ook niet lekker met de Box) geinstalleerd en het Wifi probleem is opgelost.
Blijft over de ongewenste Connect Box.
Bewoners leven erg bewust en wanneer de suggestie van @muppet99 uitkomt, scheelt dit ongeveer snel uitgerekend 10E op jaarbasis.
Na de verhuizing is alle elektra tegen het licht gehouden wat betreft verbruik.
Dan loont het absoluut de moeite om even naar elk individueel apparaat te kijken en zo makkelijk te kunnen besparen.
Nu de context duidelijk is. Hopelijk mag ik nogmaals een beroep doen op jullie expertise.
Wat verbruikt een Ziggo Connect Box aan stroom (W) in bridge mode?
Kleine moeite, groot gebaar.
Nogmaals Dank jullie wel!
Ik ben een vrouw.
Maar dat is inderdaad een overweging.
Tsurany schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:15:
Bridge mode zal niet veel veranderen vergeleken met de volledige functionaliteit zonder WiFi. Dus heb je het stroomverbruik met WiFi uit dan zal het stroomverbruik in bridge mode vrijwel identiek zijn.
Je ziet bij Hardware.info dat het verschil tussen idle en actief gebruik ook minimaal is, daar kan je uit opmaken dat intensief gebruik amper relevant is voor het stroomverbruik. Dus of bridge mode nou minder intensief is of niet, dat maakt eigenlijk niet uit.
Ik neem aan idle mode met Wifi en Wifispot aan?
Het lijkt mij dat de Wifi zender een van de grootverbruikers is binnen een modem/router.
Gezegd hebbende als niet expert :0
[
Voor 13% gewijzigd door
kelly.hipolito op 17-03-2020 00:36
]