Koopadvies voor een 43 inch of 49 inch tv tot 750 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Hallo

Ik zoek een 4k tv die prettig kijkt voor een afstand van ongeveer 2.5 a 3 meter. De kamer waar de tv komt te staan kun je als licht beschouwen. We zitten zo goed als recht voor de tv
Ik denk zelf dat een 49 inch een prima grootte is, iedergeval niet groter
Er is zoveel keus, misschien dat iemand een goed argument voor mij om voor een van de onderstaande tv's te kiezen.

Buget
Rond de 750 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om.....
Tv kijken via de decoder. Netflix en een beetje gamen op een oude Nintendo Wii (misschien over een tijdje een switch). Het meest zal de tv gebruikt worden voor gewoon tv kijken en Netflix.

Wat heb ik zelf al gevonden.... 49 inch
- LG 49SM9000PLA 739 euro
- Samsung UE49RU8000 602 euro
- Sony KD-49XG8096 699 euro
- Samsung QE49Q64R - QLED 702 euro (tweede kans)
- Sony KD-49XG8305 704 euro (tweede kans)

Nog een paar 43 inch
- Samsung QE43Q60R - QLED 720 euro (tweede kans)
- Sony KD-43XG8305 663 euro (tweede kans)
- Samsung UE43RU7400 529 euro
- Sony KD-43XG8096 599 euro
- Sony KD-43XH8096 800 euro iets boven budget

Welke vragen heb je nog over?
We willen gewoon een mooi beeld hebben, groter dan 49 inch willen we echt niet. Wat betreft de functie van het smart tv gebeuren is het belangrijk dat we goed gebruik kunnen maken van Netflix en andere streamingsdiensten. Er moet ook een oude Wii op aangesloten kunnen worden. De tv komt niet aan de muur te hangen maar staat gewoon op een tv meubel.
Als het even kan een tv waar een beetje redelijk geluid uit komt. We maken geen gebruik van een sounbar of iets dergelijks (misschien in de toekomst nog)

Alvast bedankt voor de input

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Wat is er zo bijzonder aan je vraag dat je er niet zelf uitkomt of met behulp van zoeken naar '49' :?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
PcDealer schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:40:
Wat is er zo bijzonder aan je vraag dat je er niet zelf uitkomt of met behulp van zoeken naar '49' :?
Klopt wel een beetje wat je aangeeft, ik heb zelf ook al lopen zoeken, er is redelijk wat info te vinden. Maar soms heeft iemand net een wat ander advies of een andere tip "denk daar is aan" wat in een eerder topic niet is benoemd. Vandaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
43 inchers overslaan mede door de slechte prijs/performance ratio. Uit jouw lijstje zou ik de RU8000 nemen of de XG83 waarbij je bij de Sony extra betaald voor betere motion(controle). Als je enigszins HDR content wilt gaan kijken moet je je budget iets oprekken en voor de Q70R gaan. De SM90 en de XG80 hebben een IPS paneel met een slecht contrast. Als je ook in het donker kijkt of met weinig licht moet je die overslaan. De Q64R is een te dure zilveren Q60R. Je kunt de tv's hier mooi naast elkaar leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Hallo

Ik denk dat ik voor de Samsung UE49RU8000 ga, lijkt mij een prima "no nonse tv" Ik kan niet zoveel info vinde over de Sony KD-49XG8305. Deze is duurder en of voor ons de betere motion controle echt een meerwaarde is, ik betwijfel dat. Als we de samsung kopen dan kan er denk ik ook nog een soundbar vanaf.

Als ik echt een voor ons zichtbaar betere tv wil dan kom na enig inlezen uit op een Sony KD-49XF9005 uit, en die is voor ons op dit moment echt te duur.

Als iemand denkt "dat zie je toch echt verkeerd" dan zijn reacties altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je zou ook voor de Q60R kunnen gaan. Het prijsverschil is nu heel erg klein met de RU8000 en het nu wel waard. Hier een review van de de XG83. De XF90 valt in de categorie hdr capable tv's net als de Q70R. Waarschijnlijk heb je bij alle tv's een hulpstuk of converter nodig voor de oude Wii. Check de aansluitingen.

[ Voor 3% gewijzigd door benbaba op 16-03-2020 11:54 ]

Pagina: 1