Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-ickel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-01-2023
Volgens mij is dit een onderwerp wat niet thuishoort in het Corona nieuwstopic en daarvoor leek dit mij de aangewezen plek.

Vanmiddag is bekend gemaakt dat alle scholen in het land tot ten minste 6 april sluiten. Nu zit een vriend van mij op een middelbare school, en de school heeft zojuist een mail rond gestuurd waarbij wordt vermeld dat de examens de komende week gewoon doorgaan. Mag dit wel?

Er zijn extra maatregelen genomen, de leerlingen mogen met maximaal 10 personen in een lokaal en zitten op grote afstand van elkaar.

Toch ben ik erg bezorgd en dit komt niet overeen met de door de overheid verspreidde berichten. Kan iemand mij voorzien van de juiste info?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Denk dat je het beste morgenvroeg even kunt bellen met de school en/of de telefoonlijnen die daarvoor zijn ingesteld. Ik denk dat zij die enige zijn die je echt kunnen verder helpen hiermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Vind het wel vreemd, ik denk dat er nog geen juiste info is. Ik werk zelf op een school (voortgezet onderwijs), de school is dicht, maar we moeten wel faciliteren dat we 1e en 2e klassers kunnen opvangen voor ouders met vitale beroepen, die daar gebruik van willen maken. Nu neem ik aan dat dat er niet veel zullen zijn, want ik zou verwachten dat kinderen van 12/13 best thuis kunnen blijven als ouders moeten werken.

Ik heb verder nog niets gehoord over de gang van zaken met de examens. Om welke examens gaat het dan? Dat is toch nog niet begonnen? De praktijkexamens ook nog niet voor zover ik weet, dat begint in april.

Ik hoop zelf dat ze de examens kunnen opschuiven, weet niet hoe dat zit of dat zomaar kan ivm de herexamens ook natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door hypz op 15-03-2020 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-ickel
Ik heb ondertussen nieuwe informatie gevonden op de website van de rijksoverheid: https://www.rijksoverheid...over-middelbaar-onderwijs

Schoolexamens mogen niet doorgaan. Welke instantie kan ik het beste contacteren om dit door te geven?

@hypz Het gaat om mondelinge examens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Een mondeling examen kun je ook over de telefoon doen toch?

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
N-ickel schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:57:
Ik heb ondertussen nieuwe informatie gevonden op de website van de rijksoverheid: https://www.rijksoverheid...over-middelbaar-onderwijs

Schoolexamens mogen niet doorgaan. Welke instantie kan ik het beste contacteren om dit door te geven?

@hypz Het gaat om mondelinge examens.
School zelf? Daarna zou ik denken de onderwijsinspectie.

Maar wat zou er zo bezwaarlijk zijn tegen het doorgaan van het examen? Is het puur Corona en de berichtgeving daaromheen, of heeft die vriend voor wie je dit vraagt nog helemaal niet geleerd en hoopt hij zo uitstel te krijgen?
3x3 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:59:
Een mondeling examen kun je ook over de telefoon doen toch?
En hoe voorkomen scholen dan dat er geholpen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-ickel
Het voortzetten van het examen via de telefoon vind ik een prima oplossing.

Verder interesseert het mij ook niet of hij voor het examen geleerd heeft of niet, de punten zijn, zijn eigen verantwoordelijkheid. Echter, ik heb veel contact met de hele familie en ik zou het heel erg vinden als de oudere generatie last krijgt van het virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:08
N-ickel schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:18:
Echter, ik heb veel contact met de hele familie en ik zou het heel erg vinden als de oudere generatie last krijgt van het virus.
Daarom wordt er ook nadrukkelijk geadviseerd, al ongeveer een week of twee, je oudere familieleden niet op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Move to corona-themaforum.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Transportman schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:00:
[...]

En hoe voorkomen scholen dan dat er geholpen wordt?
Dat kan vrij simpel: Iedereen heeft tegenwoordig wel Wifi en een smartphone of tablet met een camera. Je vraagt mensen gewoon om in hun eentje in een afgesloten kamer te gaan zitten. Op verzoek filmen ze de ruimte zodat de docent kan controleren of ze echt alleen zijn. Dan kan het examen starten.

Het is niet ideaal maar hoeft geen enorme problemen op te leveren. En die enkeling die geen smartphone of wifi heeft die mag alsnog het examen op school doen.
Pagina: 1