Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonnob
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03 16:05
Sinds 14 maart j.l. in het bezit van de Samsung Galaxy S20 5G als vervanging van de S9.
In de auto gebruiken wij ,beroepschauffeurs, WhatsApp door middel van het toetsenbord icoontje [microfoon] om gesproken tekst op het scherm te krijgen [dus NIET de microfoon button van WhatsApp die spraakberichten maakt].

Onze gebruikswijze zet de ingesproken woorden onmiddellijk om is Nederlandse tekst.
Gesproken opdrachten komen op je scherm en het werkt volledig hands free.

In de S20 is deze mogelijkheid vervallen, het microfoon-icoontje is niet meer op het toetsenbord.
Dit geeft een hoop heisa omdat er meer handelingen nodig zijn om opdrachten te registreren, er staan immers niets in het scherm als je een geluidsfragment uitluistert dus zouden we alles moeten gaan opschrijven, in de praktijk dus stoppen en schrijven.

Kan iemand ons op weg helpen met een mogelijke oplossing.
Moeten wij bij Samsung (toetsenbord) zijn of bij WhatsApp (functioneel)?

Graag jullie assistentie?
Anton

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Voor zover ik weet heeft Gboard zo'n functie. Deze even installeren uit de Play Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonnob
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03 16:05
Dank je voor je snelle reactie, maar Google's is een stuk onhandiger dan het microfoontje,
Voorlopig denk ik in de auto de S9 te blijven gebruiken totdat er een oplossing is op S20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangbal
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-04-2020
Dat is toevallig, ik ben ook vrachtwagenchauffeur en zit met hetzelfde probleem. In tegenstelling tot mijn collega heb ik het microfoontje wel gevonden op de s20, om spraak om te zetten in tekst (in de balk boven 1-9). Het werkt nogsteeds niet, want Nederlands word als spraakinvoer niet ondersteund. Ik heb Gboard ook gedownload maar het zet geen zoden aan de dijk. Gloednieuwe telefoon van bijna €1000 🤦‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.ohm
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-04-2020
Bij instellingen van je telefoon zoeken naar toetsenborden beheren en dan swiftkey aanzetten en samsumg spraakinvoer uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullterrier88
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-08-2020
Hallo
Mensen,

Bij mij werkt het wel op whatsapp
Hier even een foto hoe ik de instellingen in mijn telefoon heb staan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uKX0veT8-sAHj1uglMEg9iuIS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nwGrmWVNafJoz70iYR7Dz9ZM.jpg?f=fotoalbum_large

M.v.g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ashley999
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 05-08-2021
U kunt eenvoudig verschillende audio- en videoformaten converteren met behulp van de spraak-naar-tekstconverter. Het duurt slechts 10 minuten om 1 uur aan audio- of videobestand te transcriberen.

Een jaar later zal de TS waarschijnlijk al wel een oplossing hebben gevonden ;)

[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 05-08-2021 17:43 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.