Illustrator na exporteren komt kleur niet overeen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leander vab ame
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-06-2021
Na het exporteren van mijn werk in Illustrator zie ik dat de kleuren niet overeenkomen? Aangezien mijn werk uiteindelijk word bedrukt exporteer ik het als volgt:

Kleurconversie: Omzetten in doel (nummers behouden)
Doel: Document CMYK: - Coated FOGRA39

Profielen niet opnemen

Weet iemand waarom de kleuren niet overeenkomen? (net pdf bestand naar mijn mobiel gestuurd daar laat ie het wel goed zien... (iphone 6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:31
Bestand ook opgemaakt in CMYK?
Wat komt niet met wat overeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leander vab ame
Yes kleurstalen toegevoegd (of misschien verkeerd toegevoegd)?
Kleuren komen niet overeen:

https://imgur.com/a/tGKOSPn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teddy
Hmm, vreemd, ik zie het hier ook gebeuren, met verschillende PDF viewers, verschillende profielen, en verschillende PDF standaarden. Het PDF bestand opnieuw openen in Illustrator geeft wel de identieke kleur. Als ik Pantone kleuren gebruik gaat het wel goed trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leander vab ame
mmmh oke, maar pantone kleuren kan dat ook? Bedoel is dat ook mogelijk voor bedrukken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teddy
Afhankelijk van hoe en wat je wilt bedrukken, 100 shirts in PMS is geen probleem bij een zeefdrukker. 5 stuks wel. Papier in offset geen probleem, digitaal onmogelijk. Vraag het aan je drukker zou ik zeggen, die is gewend aan zulke vragen normaal gesproken, tenzij het één of andere vage goedkope buitenlandse webshop oid is, maar dan zou ik me uberhaupt niet druk maken over correcte kleuren, en natuurlijk moet de hele keten goed op kleur zijn, je monitor dient als eerste op kleur gecalibreerd te zijn, eigenlijk in een ruimte waar het licht constant is. Zo niet zou je met een Pantone waaier kunnen zien welke kleuren er uit komen, denk er wel om dat er coated en uncoated versies zijn, afhankelijk van je beoogde doel (en let op de leeftijd).

Wat ik eigenlijk wil zeggen, maak je niet te druk over minieme kleurverschillen.

[ Voor 35% gewijzigd door Teddy op 15-03-2020 18:11 ]

Pagina: 1