Uitschakelen Hue+Ambilight

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomeranaray
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-12-2023
Kan ik eenvoudig Hue+Ambilight uitschakelen? Ik heb enkele Hue lampen die in sync zijn met mijn Ambilight TV, maar soms wil ik dit kunnen uitschakelen. Dat kan via het TV menu waar de optie diep verborgen zit. Kan het ook via een fysieke knop die ik programmeer?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Tomeranaray schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:54:
een fysieke knop die ik programmeer?
Wat bedoel je hier precies mee en hoe wilde je dat bereiken?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Als je een remote van Hue hebt kun je (uit mijn hoofd) 4 programma's in de aan-knop programmeren. Kun je dan niet als eerste optie je standaard avond-setting voor je Hue's zetten en overruled deze dan niet de Ambilight-setting wanneer je 'm indrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Gebruik hier een ronde remote voor (1 van de 3 voorkeuren) welke de 4 lampen naast de tv uit zet mochten deze branden.
Normaal via google commando TV aan of via de logitech AB TV kijken gaan ze ook uit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomeranaray
Wintervacht schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:12:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee en hoe wilde je dat bereiken?
Simpel, ik heb een Hue Dimmer Switch. Als ik die nu gebruik en de lichten op wit zet, dan wordt dit meteen overruled door Ambilight. De dimmer werkt als het ware niet omdat de TV de lichten aanstuurt. Op zich zou het toch mogelijk moeten zijn om dit uit te schakelen?

De dimmer heeft 5 standen, een ervan zou Ambilight kunnen zijn, de andere 4 gewone statische kleuren. Ik vind het zo gek dat dit niet lijkt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomeranaray
Bastiaan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:24:
Als je een remote van Hue hebt kun je (uit mijn hoofd) 4 programma's in de aan-knop programmeren. Kun je dan niet als eerste optie je standaard avond-setting voor je Hue's zetten en overruled deze dan niet de Ambilight-setting wanneer je 'm indrukt?
Nee. De TV overruled alles. De lichten veranderen een seconde, maar gaan dan gewoon weer verder met de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomeranaray
BenEco schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:53:
Gebruik hier een ronde remote voor (1 van de 3 voorkeuren) welke de 4 lampen naast de tv uit zet mochten deze branden.
Normaal via google commando TV aan of via de logitech AB TV kijken gaan ze ook uit .
En hoe moet ik dit doen? Ik heb een Hue Dimmer Switch en als ik de lichten hiermee uitschakel gaan ze gelijk weer aan, in sync met de TV. Of bedoel je dat ik de remote zo moet instellen dat die iets in de TV instellingen wijzigt?

[ Voor 9% gewijzigd door Tomeranaray op 03-04-2020 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:37
Je vraag is om Ambilight aan te hebben en Hue, maar Hue niet volgend met Ambilight. Klopt dat?
Dat lukt (mij) alleen als ik op de tv onder settings de Ambilight-Hue connectie uitzet.

Even geprobeerd: Hue apart besturen, met ambilight aan (en ambilight-hue op tv verbonden) lijkt idd niet te gaan via de app. Ook als ik de lampen uitzet, springen ze na een seconde weer aan. Bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomeranaray
jan390 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 23:18:
Je vraag is om Ambilight aan te hebben en Hue, maar Hue niet volgend met Ambilight. Klopt dat?
Dat lukt (mij) alleen als ik op de tv onder settings de Ambilight-Hue connectie uitzet.

Even geprobeerd: Hue apart besturen, met ambilight aan (en ambilight-hue op tv verbonden) lijkt idd niet te gaan via de app. Ook als ik de lampen uitzet, springen ze na een seconde weer aan. Bijzonder.
Ik wil idd de keuze kunnen hebben. Soms is Ambilight+Hue wat te veel en dan wil ik de lampen niet laten syncen. Bvb door op mijn dimmer switch te kiezen voor gewone statische verlichting. Maar dat lukt mij dus niet. Ik moet in de TV instellingen gaan morrelen. Heel vreemd.
Pagina: 1