HDMI ARC - CEC probleem philips tv en onkyo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Topicstarter
Ik zit met een heel ergerlijk probleem

versterker onkyo TX-NR609

TV Philips 58PUS6504

Ik gebruik het ARC kanaal voor geluid van netflix en dergelijke dit werkt prima ook andersom werkt HDMI verbinding goed

Echter het vervelende is dat wanner ik de TV of de Reciever aanzet de ander ook mee aan of uitgaat... dit is in veel gevallen niet wenselijk omdat we ook nieuwe willen kijken zonder reciever of juist radio willen luisteren zonder TV.

Deze functie werkte met de vorige TV een Panasonic TX-55CS520E nagenoeg PERFECT...(verder slechte tv minder al 4 jaar meegegaan met 4 uur per dag max)

ik heb al geprobeerd de instellingen te wisselen voor "easylink"zoals Philips dit noemt. hier zjin twee opties

Easylink aan / uit ( bij uit ben je dus ook je ARC kwijt)
Easylink afstandsbediening aan / uit (heeft geen tot weinig effect beide geprobeerd)

Ook in de versterker gekeken maar hier is het ook aan of uit en verder geen opties...

Beide apparaten zijn voorzien van de laatste beschikbare firmware...

Het aansluiten van losse optische/coax kabel is geen optie omdat deze geen dolby digital + DTS HD etc. ondersteund

Iemand nog een oplossing voor handen ?

specs tv https://www.philips.nl/c-...hd-led-smart-tv/overzicht

specs versterker pricewatch: Onkyo TX-NR509 Zwart

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:49

XallaX

Meow

Heb geen informatie voor jou model TV maar wel ervaring met dit fenomeen.

Hier een wat oudere Philips (2011) met dezelfde irritatie, standaard gaan beide apparaten aan als je er 1 aanzet. Kon er geen oplossing voor vinden, ook niet via Philips support.
De support medewerker gaf aan dat het protocol niet bedoeld is om verschillende schakelprogramma's te maken, dus de sturing is aan of uit, geen andere instellingen mogelijk.

Ik kan wel in de versterker in geval van keuze receiver de hdmi naar de Philips uitschakelen maar zelfs dan schakelde de Philips hardnekkig in. (Dat is normaal volgens support?????)

Na veel proberen en steeds weer tegen 'het werkt niet' aanlopen gestopt met Easylink.

Uiteindelijk heb ik alles via een Logitech Harmony Elite geprogrammeerd en alle CEC/Easylink functionaliteiten uitgezet. Nu bepaald de harmony de apparatuur die aan of uit moet. Geen goedkope oplossing maar wel een werkende in mijn geval.

[ Voor 0% gewijzigd door XallaX op 15-03-2020 11:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als ik audio output bij mijn Philips TV op TV luidsprekers zet, dan start receiver niet mee op de volgende keer dat ik de TV aan zet. En als hij op receiver staat, dan blijft hij op receiver de volgende keer, en start die de receiver us op. Dit in tegenstelling tot mijn oude Samsung die altijd naar de TV luidsprekers als standaard ging bij opnieuw opstarten, wat ik rete irritant vond.

En tja, is de receiver echt nodig als ik nieuws kijk? Neu. Maar ik heb er ook geen problemen mee als het geluid er wel over gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 15-03-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Topicstarter
Nog even le update....

De 58PUS6504 is retour - EASYLINK is een niet instelbaar ballen systeem de helpdesk van Philips zuigt...

Er zit dus blijkbaar een software bug in die een deel van deze problem veroorzaakt maar deze ging niet meer opgelost worden.

Nu staat er een LG 55UM7450 deze werkt weer net zo goed of beter dan de Panasonic. Hier zitten een 4 tal opties in het HDMI CEC menu waardoor je precies kan aangeven wat je wil... in mijn geval de alleen ARC.. en beperkte CEC en dat gaat perfect... als ik nu de reciever uitzet gaat deze uit en pakken de interne tv luidsprekers het op en andersom... ook gaat de tv of radio niet mee aan of uit als ik de ander bedien..

platteTV.nl bedankt voor de support!

euhmmmm