Samenvoegen PC en laptop (externe gpu met drives?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-07 09:41
Hallo mede Tweakers,

Ik ben al een tijd op zoek naar een oplossing voor een probleem waar meerdere mensen tegenaan zijn gelopen lijkt me. Echter kan ik geen goed antwoord vinden.

Huidige situatie:
Mijn huidige PC is aan vervanging toe. (i7 2700, 16Gb ram en een r9 290). Games lopen niet meer helemaal soepel zullen we maar zeggen.
Naast mijn PC heb ik een laptop van de zaak. (xps 15, i7 9750h, 16Gb ram).

Op mijn thuis plug ik nu de hele tijd die 2 apparaten om op hetzelfde scherm, muis en toetsenbord.

Ideale situatie:
Ik gebruik alleen mijn laptop. Als ik thuis kom prik ik hem in een externe dock met daarin een externe GPU, Extra opslag (game libraries en prive foto's etc.) en is de laptop gelijk aan het laden en zijn mijn externe apparaten aangesloten.

Ik heb veel oplossingen gevonden die of GPU óf opslag doen maar ik was eigenlijk op zoek naar een plug and play oplossing voor beiden.

Ik kan me voorstellen dat als ik opslag en GPU ga combineren dat de thunderbold 3 poort een bottleneck wordt. Is het dan te adviseren om een USB3 aansluiting te gebruiken voor de opslag in plaats van de combinatie?

Wat ik niet verwacht is een 200 fps game machine. Ik speel op mijn huidige pc ook battlefield 5 en het werkt. Ik zou alleen een wat soepelere ervaring willen hebben.

Na deze lange omschrijving mijn vraag:
Wie heeft ervaring met een soortgelijke setup?
Kan ik beter weer een losse PC aanschaffen om te gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-07 09:41
Na enig onderzoek heb ik gezien dat er XPSsen zijn waarbij er maar 2 PCIe lanes beschikbaar zijn voor de thunderbold connectie.

Die van mij heeft er volgens hwinfo64 4 beschikbaar voor de Thunderbold conenctie.