Toon posts:

Verschil tussen edo, fp en parity?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In hoeverrre zijn deze geheugen soorten uiwisselbaar? Help aub een wanhopige multia-gebruiker.

:?

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Het verschil tussen deze geheugen soorten...? Kloksnelheid, en de ns van het geheugen. Bv EDO 66 Mhz, 25 ns...
Als zo iets bedoeld dan...

Verwijderd

AK47, dat was niet echt wat we bedoelden.... We hebben twee DEC Multia's die meer memory nodig hebben. Die dingen lusten alleen parity reepjes, maar daar is moeilijk aan te komen en zeker de grote reepjes.
EDO hebben we getest en werkt niet. Daarom deze vraag.

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

dan doen ze het echt alleen met FP simms.. Met parity waarschijnlijk..

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Die dingen doen het idd alleen met 70ns fp parity geheugen.
Als je dat geheugen wilt uitbreiden moet je naar computerbeurzen gaan en dan goed zoeken in 2dehands geheugen bakken.

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

ga er dan wel vanuit dat 50% van de meuk ook echt meuk is..

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
FP met parity is 36 bits geheugen, met de extra parity bits. Je kan het geheugen makkelijk herkennen doordat het ipv 8 chips er 9 chips op zitten, de extra chip als parity. (Althans, dat was bij mijn 4 x 16 Mb (70 ns) en 2 x 32 Mb (60 ns)). Maareh dat parity geheugen is zeer gewild, en ik had de functionaliteit toch niet nodig. Met een beetje goed zoeken (en ook het nodige geluk wanneer het er niet bij staat vermeld) kan je voor weinig geld parity simmen vinden.

Vooral wanneer je naar computerbeurzen gaat, let dan op het aantal chips op het reepje.

Het verschil tussen EDO en FP is mij eigenlijk nooit echt duidelijk geweest. Want als ik mij niet vergis is Fast Page er ook in 60 ns.

Een leuke site om allerlei termen op te zoeken is whatis.com

En wat betreft je DEC systemen, dan zal je echt op zoek moeten naar parity geheugen. Normaal EDO en FP gaat daar niet in werken. Ook een aanrader is om 2e hands internet sites in de gaten te houden, daar eventueel een berichtje te koop gevraagd neer zetten. (Zoals www.2ehands.nl de newsgroup NL.MARKT.COMP enz enz)
Pagina: 1