Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptops voor tekenaars

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:13
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar 2 laptops, één van 15" en één van 17". Beide zullen gebruikt worden voor basic kantoor werk en technisch tekenen. De 17" voornamelijk Solidworks, de andere een niet bekend pakket die minstens een G3D Passmark score van 3000 aanbeveelt.

Wat is je budget?
Voor de 15" schat ik ergens rond max 800€ uit te komen en de 17" ergens rond de 1000€ maar zijn geen vaste limieten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
RJ-45 is niet persé vereist, ik zie vaker bij de 15" laptops dat die smal zijn een geen RJ-45 slot meer hebben.
Moet een AZERTY layout hebben

Wat heb je zelf al gevonden?
Voor de 15" kom ik na tijdje zoeken op deze uit: Lenovo IdeaPad L340-15IRH 81LK009KMB Azerty
Deze heeft een Core i5 CPU, 8GB RAM, 256GB SSD en een GTX1050 grafische kaart die een Passmark haalt van 4467. Enige nadeel dat ik zie is die blauwe backlight van het toetsenbord.. niet echt professioneel en blijkbaar ook niet te wijzigen van kleur.

Voor de 17" kom ik eigenlijk bij hetzelfde model uit, maar dan groter: Lenovo IdeaPad L340-17IRH Gaming 81LL003CMB Azerty
Identiek zelfde specs als hierboven. Eventueel met een i7, meer geheugen en grotere SSD: Lenovo IdeaPad L340-17IRH Gaming 81LL003DMB Azerty
Maar die is wel meteen 400€ duurder.. Nog wat duurder kom je uit bij een GTX1650 ipv de GTX1050 maar ik vermoed dat de GTX1050 voor technische programma's voldoende is?

Alle reacties

• MrStiffler
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-11 12:22
Werkt Solidworks op multi core of single core? Dit zou je processor keuze al aanzienlijk kunnen reduceren.

Dassault heeft overigens vaak wel een lijst van grafische kaarten en CPU's die ze aanraden.