Mijn vrouw en ik overwegen een gezinsauto te leasen. Deze auto zal voor voor het overgrote deel privé gebruikt worden. Jaarlijks zo'n 18k. Zakelijk misschien maximaal 1000-2000 km. Wij fietsen beide naar het werk en ik reis het liefst per trein.
Beide hebben wij een eigen bedrijf. Zij een BV, ik een eenmanszaak (ben ZZP'er).
De auto kunnen we op drie manieren leasen
1. Via haar BV
2. Via mijn eenmanszaak
3. Via private lease
Ik heb met Google geprobeerd uit te vogelen wat nu de voordeligste optie, maar ik kom er niet uit. Veel informatie lijkt gekleurd (want afkomstig van leasemaatschappijen die alleen private lease doen), of verouderd.
Duidelijk is in ieder geval dat je bij optie 1 en 2 bijtelling hebt. Aangezien wij voor een brandstofauto gaan, loopt dat al snel in de papieren.
Wie schept licht in de duisternis?
Beide hebben wij een eigen bedrijf. Zij een BV, ik een eenmanszaak (ben ZZP'er).
De auto kunnen we op drie manieren leasen
1. Via haar BV
2. Via mijn eenmanszaak
3. Via private lease
Ik heb met Google geprobeerd uit te vogelen wat nu de voordeligste optie, maar ik kom er niet uit. Veel informatie lijkt gekleurd (want afkomstig van leasemaatschappijen die alleen private lease doen), of verouderd.
Duidelijk is in ieder geval dat je bij optie 1 en 2 bijtelling hebt. Aangezien wij voor een brandstofauto gaan, loopt dat al snel in de papieren.
Wie schept licht in de duisternis?
[ Voor 3% gewijzigd door havana op 15-03-2020 07:08 ]