Uszka schreef op zondag 15 maart 2020 @ 10:54:
[...]
Dat heeft hij niet.
pricewatch: ASRock 890GX Pro3 is een budget bord met 4+1 fase design dat niet geschikt is voor een 8 core FX.
FX 6200 is traag. De singlecore prestaties zijn laag net als de allcore prestaties. Eigenlijk is het een 3 core/6 thread cpu.
Mits de voeding voldoende is, alleen vermogen zegt niets, daarvoor is merk en typ vereist om dat te kunnen beoordelen, kan een RX 570 voor prestatieverbetering zorgen maar houdt rekening met een cpu bottlekneck.
[...]
FX 6200 presteert stukken minder dan een i5-2500K.
Oke, ik geef ook aan dat ik niet thuis ben met AMD, maar een korte research wel prestatievergelijkingen heb gezien, en de fx6200 over het algemeen vergeleken wordt met een i5-2500K. Je geeft aan dat het een budget moederbord is, en dat kan best zo zijn. Maar toch ondersteund dat moederbord Crossfire bijvoorbeeld. En de
specificaties geven aan dat het moederbord AM3+ / 8-core ready is.
De CPU
AMD FX 8320E blijkt een zuinigere CPU te zijn. Niet vergelijkbaar met reguliere 8-core modellen?
Nogmaals, ik ben niet thuis in AMD, maar een korte research verteld mij dat. Om die reden snap ik niet waarom 8-core niet kan, en hoezo dat een budget moederbord is, maar blijkbaar wel goede functionaliteiten ondersteund.
Heb jij misschien een link waaruit blijkt dat dit moederbord niet een FX8320E aankan?
EDIT:
Hier is een lijst met supported CPU's. Daarbij behoord inderdaad niet de 8320E, maar wel andere CPU's die een upgrade zijn. Het lijkt erop dat je maximaal kan upgraden naar een
FX-8150 (8-core), maar een FX-8120 is een stukje zuiniger. Dat zou best een betere keuze kunnen zijn daardoor.
[
Voor 11% gewijzigd door
Luxicon op 15-03-2020 11:08
]
...