Ik wil binnenkort mijn eerste camera gaan kopen. Ik zit alleen een beetje te twijfelen tussen een nieuwe systeemcamera of een tweedehands dslr. Ik vindt de ergonomie van een dslr wel fijn, maar er zijn natuurlijk ook systeemcamera's die niet al te compact zijn.
Een Canon EOS M50 lijkt me eventueel wel wat. Ik kan echter ook voor bijvoorbeeld een tweedehands 60D gaan voor €250 (alleen body) https://www.kamera-expres...non-eos-60d-body-occasion
Die zijn echter ook alweer 10 jaar oud, dus weet niet of je dan veel inlevert qua prestaties?
Wat is je budget?
€400-600, minder mag natuurlijk altijd.
Wat wil je voor apparatuur kopen?
Ik wil graag een systeemcamera of een dslr kopen. In eerste instantie wil ik maar één lens gebruiken, maar ik wil wel graag de optie hebben om later een andere lens te gebruiken.
Waar wil je hem voor gaan gebruiken?
Hoofdzakelijk vakantiefoto's, eventueel wat foto's maken van planten voor werk. Ik wil mijn foto's graag in RAW schieten zodat ik ze later nog kan bewerken.
Wil je foto's maken of filmen?
Hoofdzakelijk foto's maken. Incidenteel een keer filmen.
Heb je nu al relevante apparatuur in bezit?
Nee
Heb je verder nog specifieke eisen?
Ingebouwde zoeker, dus niet afhankelijk hoeven zijn van het lcd scherm.
Een Canon EOS M50 lijkt me eventueel wel wat. Ik kan echter ook voor bijvoorbeeld een tweedehands 60D gaan voor €250 (alleen body) https://www.kamera-expres...non-eos-60d-body-occasion
Die zijn echter ook alweer 10 jaar oud, dus weet niet of je dan veel inlevert qua prestaties?
Wat is je budget?
€400-600, minder mag natuurlijk altijd.
Wat wil je voor apparatuur kopen?
Ik wil graag een systeemcamera of een dslr kopen. In eerste instantie wil ik maar één lens gebruiken, maar ik wil wel graag de optie hebben om later een andere lens te gebruiken.
Waar wil je hem voor gaan gebruiken?
Hoofdzakelijk vakantiefoto's, eventueel wat foto's maken van planten voor werk. Ik wil mijn foto's graag in RAW schieten zodat ik ze later nog kan bewerken.
Wil je foto's maken of filmen?
Hoofdzakelijk foto's maken. Incidenteel een keer filmen.
Heb je nu al relevante apparatuur in bezit?
Nee
Heb je verder nog specifieke eisen?
Ingebouwde zoeker, dus niet afhankelijk hoeven zijn van het lcd scherm.