Passieve Studio Monitoren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 16:12
Ik zoek eigenlijk naar passieve studio monitoren voor thuis, budget is ongeveer 200. Ik werk in post-productie en soms kan het nodig zijn om thuis te werken (gezien de huidige situatie). Ik heb een bescheiden setup nu met een een Topping MX3 als DAC+AMP en een Hifiman HE4xx en een AKG 550. Ik gebruik nu de speakers in mijn monitor als ik niet via de headset wil luisteren maar zoek nu dus naar iets meer robuust. Wat ik in gedachte had is de speakers aan mijn Topping MX3 aan te sluiten, alleen heb ik nog niet 1 2 3 wat kunnen vinden gezien meeste studio monitor speakers actief zijn. Die kan ik (lijkt mij) beter niet aan mijn MX3 aansluiten (double amping). Heeft iemand een goeie suggestie voor passieve studio monitoren? Zijn deze er überhaupt wel?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:20
Hoi, de advertentie is vervallen maar kwam 'm ergens anders recent nog tegen van de verkoper,
V&A aangeboden: Alesis monitor one MKII, zeker de moeite waard om uit te proberen voor het geld.

[ Voor 2% gewijzigd door OPELOPA op 14-03-2020 23:59 . Reden: overbodige informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:19
Je zou de Pricewatch:JBL Control 1 kunnen overwegen, neem wel de Pro versie, die heeft een iets grotere woofer. Bas is niet diep, als je tweedehands gaat kun je wel betere opties vinden, zoals bijvoorbeeld die van @OPELOPA .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Logisch dat er weinig passieve studio monitoren zijn, sinds je hiermee extra variabelen invoegt (versterker, extra bekabeling, etc) waardoor je de vlakheid van het freq bereik voor je mix teniet gaat doen.

Waarvoor ga je deze setup gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tranzity schreef op zondag 15 maart 2020 @ 10:11:
Logisch dat er weinig passieve studio monitoren zijn, sinds je hiermee extra variabelen invoegt (versterker, extra bekabeling, etc) waardoor je de vlakheid van het freq bereik voor je mix teniet gaat doen.

Uuuh, het is meer dat in een actieve monitor je een dsp hebt om de problemen van de luidspreker zelf te fiksen. Externe versterking is vrijwel altijd beter, de versterker in de meeste actieve speakers is niet geweldig (tenzij je het over de Kii Three hebt bijv.). Kabels hebben geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 16:12
OPELOPA schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:52:
Hoi, de advertentie is vervallen maar kwam 'm ergens anders recent nog tegen van de verkoper,
V&A aangeboden: Alesis monitor one MKII, zeker de moeite waard om uit te proberen voor het geld.
Ik zal even kijken, zien er goed uit. Is al een paar jaartjes oud zo te zien. Zijn alleen een beetje moeilijk te vinden, ik kan nu een paar zien op marktplaats voor 60. Zijn wel best groot. Thnks!
martyw schreef op zondag 15 maart 2020 @ 09:39:
Je zou de Pricewatch:JBL Control 1 kunnen overwegen, neem wel de Pro versie, die heeft een iets grotere woofer. Bas is niet diep, als je tweedehands gaat kun je wel betere opties vinden, zoals bijvoorbeeld die van @OPELOPA .
Zien er goed uit, niet te groot. Lekker licht. Ik noteer ze even. Bedankt!
Tranzity schreef op zondag 15 maart 2020 @ 10:11:

Qua audio zal ik voornamelijk audio QC werk doen, syncen en transcoderen.
Pagina: 1