AC Ryan Playon HD2 laat geen beeld zien, wel op pc via USB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-09 10:08
Ik gebruik al jaren de AC Ryan Playon HD2 zonder enige problemen. Maar sinds gisteren blijft het beeld zwart als ik deze opstart op TV die verbonden is met HDMI kabel. Op PC kan ik gewoon via USB de bestanden bekijken.

Eerst dacht ik dat de HDMI kabel mogelijk niet meer optimaal werkt maar ook via andere HDMI kabels blijft het beeld zwart.
Ook heb ik nog andere bronnen op de HDMI ingang van de tv getest of daar niet het probleem lag maar dat werkt allemaal.

Het probleem ligt dus bij de AC Ryan. Zou de HDMI uitgang defect zijn, de software.
Iemand een idee, want als ik het via de USB op pc afspeel kan ik enkel dus bij de bestanden op de externe harde schijf komen. Weet niet of je ergens zo ook bij de software instellingen kan komen :?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 23:43
Geen idee, anders dan dat mijn AC Ryan mini, ditzelfde probleem heeft. Wel opstarten maar daarna op zwart. Ik heb nog geprobeerd om een nieuwe firmware erop te zetten, maar zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
Ik denk dat in mijn geval het toestel defect is, enkel het opstarten en afsluiten werkt waardoor je met een USB nog wel gewoon bij de mappen/files kunt die zich op de interne HD bevinden, maar dus afspelen via een HDMI niet meer gaat. Bij de besturing (software) instellingen kun je dus niet meer bij. Misschien nog heel makkelijk te repareren met een onderdeeltje, maar voor zo'n oud toestel is het nu de vraag of het dit nog waard is. Alhoewel ik er altijd met plezier gebruik van heb gemaakt gezien ik er hoofdzakelijk al mijn H264 files op af speelde.

[ Voor 29% gewijzigd door CalvinStengs op 15-03-2020 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
TV geeft telkens de melding 'Incompatible video signaal, controleer uitgaande videoplayer' als de AC Ryan Playon HD is opgestart, daarna geheel zwart beeld. :S
Dus ergens moet het toch nog werken. Andere HDMI kabels geprobeerd maar helaas blijft het zelfde met dezelfde melding. Aan TV ligt het ook niet, want mijn Eminent mediaspeler speelt wel op het zelfde HDMI slot van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:05
Druk als de tv en de ryan aanstaan eens een (paar) keer op de 'tv sys.'-knop (onder de power knop)

Da

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
Ook dat heb ik een aantal keren geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.
Enkel via de USB kan ik op de interne harde schijf vd Ryan komen, helaas kun je niet via de USB naar het besturingsprogramma van de AC Ryan komen.

[ Voor 54% gewijzigd door CalvinStengs op 28-03-2020 09:54 ]

• Dickens
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-09 16:50
Ik had hetzelfde probleem, alleen kan ik nu ook via usb mijn bestanden niet meer zien. Wat kan ik doen om ze terug te krijgen? Er staat veel waardevols voor mij op.
In het verleden lukte dat nog wel met een trucje. Maar ik ben vergeten welk.

[ Voor 19% gewijzigd door Dickens op 14-08-2025 18:21 ]

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dickens schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:20:
Ik had hetzelfde probleem, alleen kan ik nu ook via usb mijn bestanden niet meer zien. Wat kan ik doen om ze terug te krijgen? Er staat veel waardevols voor mij op.
usb aan je PC hangen en benaderen? Als het een usb schijf oid betreft en die is kapot, dan heeft dit weinig met
AC Ryan te maken.

do or do not, there is no try

• Dickens
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-09 16:50
Even tevoren deed ie het nog prima. Maar te snel op de uitknop gedrukt veroorzaakte het probleem. Dat is vroeger vaker gebeurd, maar dan moest je even iets doen en dan deed ie het weer. Ik weet alleen niet meer wat dat was voor een trucje. Weet iemand dat nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

John Doos

ClaudZaque

Heb je al een andere HDMI kabel/andere hdmi port/andere tv geprobeerd?

Klinkt een beetje als een HDCP probleem, ik heb geen idee of die licenties daarvan kunnen verlopen en hoe dat gechecked wordt eigenlijk.

Nee

• CalvinStengs
Dickens schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:20:
Als de HD schijf niet stuk is zou je hem eruit kunnen halen in en je pc kunnen hangen.
Pagina: 1