Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-11-2024
Hallo Tweakers,

Nu we gezellig met z'n allen mogen thuiswerken vind ik het een goede timing om mijn thuiswerksetup eens beter onder de loep te nemen.

Op het moment heb ik een desktop staan met een triple monitor setup (3x 2560*1440 144hz) die geconnect zijn via 3 displayports. ik gebruik deze setup voor zowel programmeren als gaming.

Daarnaast heb ik nog een laptop waarmee ik op de zaak werk, maar soms ook thuis. Zodra ik thuis werk koppel ik hiervoor 1 monitor los en sluit deze aan op mijn laptop. Sinds een tijdje gebruik ik nu een docking station op de zaak (ik heb hier 2 externe displays van 1920*1080) en dat bevalt me eigenlijk zo goed dat ik dit ook wil voor mijn thuiswerk setup.

Ik heb echter wel een paar eisen waar de setup aan moet voldoen:
- Ik wil alle 3 de monitors gebruiken (de docking station moet een resolutie van 7680*1440 ondersteunen)
- Ik wil mijn toetsenbord en muis voor beide setups kunnen gebruiken zonder dingen los te koppelen
- Het liefst wil ik ook mijn laptop kunnen chargen via de docking station
- Het liefst wil ik maar 1 USB-C connector hoeven aansluiten
- Ik gebruik al mijn DP aansluitingen al voor mijn Desktop, de docking station wil ik graag aansluiten via HDMI

Ik ga niet gamen via de laptop setup, dus een hele hoge refreshrate is niet nodig. Het meeste werk wat ik zal doen is programmeren, dus dan is 30Hz voldoende voor de schermen (al is hoger altijd fijn, gezien ik de lage refreshrate wel kan zien)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn Desktop draaid op Windows 10
Mijn laptop draait zowel Linux (Kubuntu) als Windows (10). Graag zou ik support willen voor beide, gezien ik hem in beide partities wil gebruiken.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Voor het toetsenbord en muis probleem heb ik al een switch gevonden: https://www.amazon.com/UG...6GD9JO/ref=dp_ob_title_ce

De meeste docking stations ondersteunen HDMI 1.4, waarmee de resolutie van 2560*1440 geen probleem zou moeten zijn.

Geen 3 HDMI aansluitingen zou geen groot probleem moeten zijn. Hier kun je een simpele adapter (https://www.allekabels.nl...-displayport-adapter.html) tussenzetten?

De enige dockingstation die ik heb kunnen vinden die dicht in de buurt komt van mijn eisen:
Dell D6000 (https://www.dell.com/nl-n.../accessories/apd/452-bcyh)
+ 3840 x 2160 at 30 Hz (Triple Display)
+ Charging voor laptop
+ Een enkele USB-C connector
- Wat ouder model gezien die Dell website?
- DisplayLink drivers werken niet heel lekker volgens de recencies
- Unofficial support voor Linux (Dit wel even knutselen met Kubuntu, ik gebruik nu de D3100 op de zaak)

Maar ik vraag me af of dit ook echt de enige optie is? En is dit ook wel de beste optie, is er geen andere manier die ik heb gemist of een andere optie die misschien beter is?

[ Voor 3% gewijzigd door Oneshot007 op 14-03-2020 19:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Uitstekende topicstart, maar niet de juiste plek. Ik verplaats even :)

Move OH -> CAA

(met beetje geluk krijg je daar ook meer respons)

Oslik blyat! Oslik!