VPN werkt, maar geen netwerk mappen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 11:37
Beste medetweakers!

Met de lockdown een beetje bezig geweest met een VPN op te stellen.

Dus VPN opgezet op een RPI2 met PIVPN en WireGuard, ging allemaal wel vrij vlot. DDNS ook allemaal in orde. Nu op verplaatsing kan ik in mijn browser naar alle management interfaces gaan van freenas, transmission, plex etc. En dit via 192.168.XX.XX:9091 en consoorten dus vindbaar via IP adres.

Maar als ik dan een netwerkmap wil koppelen zoals //192.168.XX.XX/Downloads dan lukt dat voor geen kanten.

Iemand enig idee? :)

Vriendelijke groeten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Pachango Boy schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:19:
... een netwerkmap wil koppelen zoals //192.168.XX.XX/Downloads dan lukt dat voor geen kanten...
samba geïnstalleerd dan wel NFS?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat werkt alleen als het UNC-pad zou beginnen met \\192 en niet //192 :)

@Pachango Boy als iets niet lukt, krijg je vaak een foutmelding en/of een logvermelding. En die zijn??

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
Het gaat hier om bestaande netwerk mappen dus alle services die moeten aanstaan staan aan op de server. Ook is het mijn vaste pc die ik altijd gebruik, deze is nu gewoon mee verhuisd naar ons nieuwe stekkie. enkel de freenas server die blijft bij mijn ouders staan ;)

Dit zijn de foutmeldingen die ik krijg.
Hier probeer ik een bestaande verbinding te herstellen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kche5ZesLIRqLajx5IKq33DEPgs=/f/image/MNc6YOCBRLVwWD24GXe4ZadK.png

En hier een nieuwe toe te voegen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__GCyPLVjsr7f7t_DxA5CTgq-lg=/f/image/af77tw81l7WxQJWe3fI1etpC.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Heb je een IP adres in dezelfde reeks gekregen met je VPN? Of kom je uit een andere reeks en laat je smb server dat niet toe qua firewall?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Volgens mij heeft VPN geen invloed. omdat het interne netwerk (LAN) identiek blijft. Pas bij het in- en uitgaan naar de buitenwereld (WAN) komt VPN om de hoek kijken.. Tenzij je VPN tussentijds toepast, en daardoor het IP adres van het verkeer aangepast wordt (binnenin je netwerk)..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:33
Kan je 192.168.68.25 wel pingen over je vpn verbinding?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
kraats schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:18:
Heb je een IP adres in dezelfde reeks gekregen met je VPN? Of kom je uit een andere reeks en laat je smb server dat niet toe qua firewall?
Ik krijg inderdaad een adres van hier (192.168.86.XX), ipv een adres van het VPN netwerk (192.168.68.XX). Zou dit het probleem kunnen vormen? Want in de webinterface kan ik wel gewoon surfen naar 192.168.68.125 om mijn server te configuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:01
Met wireguard krijg je geen ip adres via dhcp maar ken je deze toe in de configuratie.
Weet je zeker dat deze helemaal goed is?
Normaal gesproken stel je een adres buiten de standaard dhcp reeks in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
Heb in de configuratie enkel de vraag gekregen voor een DNS en DDNS server. Maar dhcp range heb ik niet hoeven te configuren.

Heb zonet ook een ip adres in de dhcp range van het te benaderen netwerk gebruikt maar ook dat werkt niet :/
Pagina: 1