Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:11
Ik heb hier een intel NUC NUC7PJYH welke via bedraad netwerk geen internettoegang heeft en via WiFi wel.
Windows geeft bij de LAN verbinding verbonden geen internet.
Ik kan verder mijn interne netwerk gewoon benaderen en bestanden kopiëren van bijvoorbeeld mijn nas gaat met de maximale snelheid.
Op dit moment heb ik ook maar het WiFi verbonden en zo kan ik gewoon prima internetten.

De NUC draait Windows 10 versie 1909 build 18363.720
Alle drivers geupdate, BIOS geupdate andere netwerkkabel geprobeerd op een andere switch aangesloten.
Op een andere PC met dezelfde aansluiting wel gewoon internet.

Ik draai PfSense icm een bridged modem van Ziggo. (draait al maanden perfect op elk apparaat in huis zowel bedraad als WiFi.
Ik kan het PfSense IP niet pingen vanaf de NUC (request time out).

Heb zelfs een Ubuntu live cd/usb gestart en zelfs daar heb ik bedraad géén internet (wel gewoon netwerk).

Wat kan dit zijn ik snap er helemaal niets van.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Andere netwerkkabel al eens geprobeerd?
Staat de onboard NIC wel aan in het BIOS?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zoals aangegeven kan hij wel andere apparaten benaderen in het interne netwerk, dus kabel/drivers, etc lijkt me niet de issue. Werkt ook niet met een linux iso, dus ook windows / drivers zal het niet direct in zitten.

Zou het dan eens op de PFsense bekijken, wellicht dat daar die client geblokkeerd wordt.

Haal die pfsense er even tijdelijk uit en vervang met een simpele router.
Of neem je Nuc even mee naar een netwerk buiten je eigen netwerk. What happens then?Als het dan wel werkt, lijkt het me geen probleem wat met je Nuc te maken heeft.

Eerst isoleren waar het probleem zit, dan verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heeft je NUC een vast IP of maak je gebruik van DHCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
De NUC heeft dhcp maar heb uiteraard ook een vast ip geprobeerd.
Ik ga morgen hem proberen buiten m'n pfsense om te configureren heb alleen geen extra router liggen dus even denken hoe ik dat ga doen.
Anders neem ik hem even ergens mee naar toe om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 07:14

Croga

The Unreasonable Man

Longshot:
Het zou in de instellingen van de NIC kunnen liggen. Als je op de ethernet poort, bijvoorbeeld, een vaste DNS hebt geconfigureerd die niet bereikbaar is zou ik het kunnen begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb je je dns/subnet/default gateway settings al eens gecheckt? En check tevens de firewall logs van de Pfsense. Je kan ook je settings hier plaatsen (interfaces/dhcp/etc van pfsense) dat we met je mee checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
ComTech schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:59:
De NUC heeft dhcp maar heb uiteraard ook een vast ip geprobeerd.
Je NUC krijgt z'n IP-adres van je PfSense die je vervolgens niet kan pingen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 06:52
Djordjo schreef op zondag 15 maart 2020 @ 00:44:
[...]

Je NUC krijgt z'n IP-adres van je PfSense die je vervolgens niet kan pingen? :?
Ik zou het probleem ook daar zoeken. Ik neem aan dat die bak als gateway fungeert en als pingen dan al niet werkt... Wat staat er in de log van de pfsense bak? Niet toevallig een Mac adres die geblokkeerd wordt of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Even goed in de PfSense firewall regels gedoken en ik ben eruit maar voel me wel stom |:(
Ik had toch 2 firewall regels in m'n PfSense staan welke internet blokkeerde voor 2 IP camera's.
Deze heb ik pas geleden weggehaald en natuurlijk kreeg de LAN poort van de NUC net dat IP toegewezen van PfSense DHCP.
Deze regels verwijderen en we hebben internet op de LAN poort.
Ik kwam erachter door eerst een oude router in m'n netwerk erbij te zetten en als ik de NUC naar die gateway wees had ik al internet.
Dus dan moest de PfSense wel roet in het eten gooien!!
Pagina: 1