Ik heb hier een intel NUC NUC7PJYH welke via bedraad netwerk geen internettoegang heeft en via WiFi wel.
Windows geeft bij de LAN verbinding verbonden geen internet.
Ik kan verder mijn interne netwerk gewoon benaderen en bestanden kopiëren van bijvoorbeeld mijn nas gaat met de maximale snelheid.
Op dit moment heb ik ook maar het WiFi verbonden en zo kan ik gewoon prima internetten.
De NUC draait Windows 10 versie 1909 build 18363.720
Alle drivers geupdate, BIOS geupdate andere netwerkkabel geprobeerd op een andere switch aangesloten.
Op een andere PC met dezelfde aansluiting wel gewoon internet.
Ik draai PfSense icm een bridged modem van Ziggo. (draait al maanden perfect op elk apparaat in huis zowel bedraad als WiFi.
Ik kan het PfSense IP niet pingen vanaf de NUC (request time out).
Heb zelfs een Ubuntu live cd/usb gestart en zelfs daar heb ik bedraad géén internet (wel gewoon netwerk).
Wat kan dit zijn ik snap er helemaal niets van.
Windows geeft bij de LAN verbinding verbonden geen internet.
Ik kan verder mijn interne netwerk gewoon benaderen en bestanden kopiëren van bijvoorbeeld mijn nas gaat met de maximale snelheid.
Op dit moment heb ik ook maar het WiFi verbonden en zo kan ik gewoon prima internetten.
De NUC draait Windows 10 versie 1909 build 18363.720
Alle drivers geupdate, BIOS geupdate andere netwerkkabel geprobeerd op een andere switch aangesloten.
Op een andere PC met dezelfde aansluiting wel gewoon internet.
Ik draai PfSense icm een bridged modem van Ziggo. (draait al maanden perfect op elk apparaat in huis zowel bedraad als WiFi.
Ik kan het PfSense IP niet pingen vanaf de NUC (request time out).
Heb zelfs een Ubuntu live cd/usb gestart en zelfs daar heb ik bedraad géén internet (wel gewoon netwerk).
Wat kan dit zijn ik snap er helemaal niets van.