Ingebouwde USB power adapter?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markb1994
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 14:58
Ik heb dit inbouw stopcontact gekocht. Nu wil ik graag de draden die naar het stopcontact gaan direct doorlussen naar de USB uitgang, zodat die stroom levert, zodat ik geen USB kabel hoef in te bouwen. Er moet dus een soort adapter tussen, maar dan ingebouwd... Wat is de makkelijkste manier om dit voor elkaar te krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nna25JmFrC-dS5IPmsdW1La_yOU=/800x/filters:strip_icc()/f/image/OjZRP4L1igyoBAWyjRWlUAzf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/840OLNcdkyyeNB8aCVd31ZQsq3A=/800x/filters:strip_icc()/f/image/0vKBvD58EUSZAVI27TDVm2Kb.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoeveel ruimte heb je? De makkelijkste manier is een USBlader te pakken, en die door te lussen. Maar dan heb je wel ruimte nodig, en ik betwijfel of je die hebt met dit ding. Ik denk namelijk niet dat je op een veilige manier de draden door kunt verbinden (en netjes af kunt werken met lasdoppen oid).

Je zult ergens van 230V naar 5V moeten gaan voor die USBpoort, maar de vraag is wat je aan ruimte hebt daarvoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

markb1994 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:51:
Ik heb dit inbouw stopcontact gekocht. Nu wil ik graag de draden die naar het stopcontact gaan direct doorlussen naar de USB uitgang, zodat die stroom levert, zodat ik geen USB kabel hoef in te bouwen. Er moet dus een soort adapter tussen, maar dan ingebouwd... Wat is de makkelijkste manier om dit voor elkaar te krijgen?...
ander stopcontact kopen met ingebouwde adapter

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:36

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Bij dat soort simpele vragen vraag ik mij af hoe goed je het gaat lukken.

Inderdaad zal een printje uit een simpele USB stekkerlader een prima basis zijn. Ik zou dan de USB plug aan de achterkant van de contactdoos weghalen zodat je meer inbouwruimte krijgt voor het printje.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb een sterk vermoeden (door de combinatie met HDMI) dat dit product helemaal niet als voeding is bedoeld, eerder als verlengstuk naar permanent geïnstalleerde apparatuur in een vergaderruimte bijvb.

Dat wil niet zeggen dat je dit niet voor voeding kunt inzetten, maar die kabelgoten in vergaderruimtes waar deze dingen normaal in zitten zijn vrij royaal qua ruimte. Ik vermoed dat je dit wil toepassen in een inbouwdoos en ik denk dat je dat kunt vergeten, zeker icm die HDMI kabel. Daar krijg je geen off-the-shelf voeding achter, wellicht kun je een adapter demonteren en met alleen de pcb iets in elkaar flantsen, maar dat raad ik je af als je niet heel goed weet waar je mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:54
Waar ga je dit inbouwen? In een inbouwdoos in de muur of bijvoorbeeld in een bureaublad? De laatste optie geeft je wat meer ruimte. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markb1994
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 14:58
Het wordt ingebouwd in een holle gipswand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
diepe hollewand doos er achter en een kleine voeding van 230 -> 5V 2A ofzo in de doos lepelen..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:54
Misschien kun je iets met een hollewanddoos als deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vxws0QMAnwIxiON2f6-EdA3YlT8=/f/image/uYkJuYkefjJCRlIoKWyOmtih.jpg

Moet genoeg ruimte geven om de ingewanden van een USB-adapter in kwijt te kunnen lijkt me. Ik ken helaas geen mooie kant en klare inbouwvoedingen die je hiervoor zou kunnen gebruiken.

Er zijn wel gewoon kant en klare USB wandcontactdozen te koop. Dat past in een standaard inbouwdoos, scheelt een hoop geknutsel en is wellicht wat veiliger. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1