Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisH82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-08 13:06
Beste mede tweakers,

Wie weet welk ITX moederbord er is met een 3.1 Gen 2 C header aansluiting om deze kast optimaal te kunnen gebruiken ?
Ik heb verschillende moederborden bekeken tot in de manuel aan toe, maar geen enkele die ik heb gezien heeft die aansluiting.
Komen die nog ?, want leuk van NZXT om die kast te maken met een 3.1 Gen 2 C header maar als er geen moederbord is die je er op aan kunt sluiten ???
Of verwachten ze dat mensen hem kopen en dan denken van ach ik heb aan 1 USB 3.1 aansluiting aan de voorkant genoeg ? en die C zit er voor de sier op ?

Heb hem nog niet gekocht maar lijkt me leuk om een mini build te maken, maar dan wil ik uiteraard alles kunnen gebruiken :) .

Zag dat er usb hubs zijn ? maar dan haal je de snelheid van USB 3.1 Gen 2 toch niet ?

Mvg
Dennis.

"If you must break the law, do it to seize power: in all other cases observe it" ~ Julius Caesar

Beste antwoord (via DennisH82 op 14-03-2020 16:12)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:58
Als ik het goed heb heeft het toen vrij lang geduurd voordat men het eens was over een standaard voor de interne header, mogelijk een reden dat deze nog niet op veel borden zit. 'k Zou persoonlijk een adaptertje gebruiken om 'm op een interne USB 3.1 Gen1 (5Gbps) header te plaatsen. Mocht je echt een apparaat willen aansluiten die de volle 10Gbps gebruikt sluit je die aan op het I/O backpanel van het moederbord.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/810AMFUOwjL._SL1500_.jpg

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Als ik het goed heb heeft het toen vrij lang geduurd voordat men het eens was over een standaard voor de interne header, mogelijk een reden dat deze nog niet op veel borden zit. 'k Zou persoonlijk een adaptertje gebruiken om 'm op een interne USB 3.1 Gen1 (5Gbps) header te plaatsen. Mocht je echt een apparaat willen aansluiten die de volle 10Gbps gebruikt sluit je die aan op het I/O backpanel van het moederbord.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/810AMFUOwjL._SL1500_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisH82
Ah oke dat is inderdaad een idee, alleen dan zou ik mn USB 3.1 A op de kast niet meer kunnen gebruiken, of er moet een bordje bijzitten die 2 interne usb 3.1 aansluitingen heeft :)

"If you must break the law, do it to seize power: in all other cases observe it" ~ Julius Caesar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Die zijn er vast. Weet trouwens niet of je een Intel build gaat doen en wat je budget is, maar zie net dat de Asus ROG STRIX Z390-I GAMING de door jouw gezochte connector heeft:

https://www.asus.com/Moth...-I-GAMING/specifications/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisH82
Ah thanks, ik had eigenlijk alleen bij AMD bordjes gekeken ;)
Intel of AMD weet ik nog niet zeker.