Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus X571GT - Goed genoeg voor gaming en studie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Hoi!

Ik ben, met een nieuwe opleiding in het verschiet, al een tijdje op zoek naar een laptop waar goed op te editen valt. Ik ga een opleiding waar de Adobe-programma's erg centraal staan. Daarnaast ben ik een groot liefhebber van management - en strategiegames zoals Cities Skylines en Planet Coaster, die op mijn huidige laptop (met een GeForce GTX 95M en een i5 7200u) lastig tot niet te draaien zijn.

Ik ben dus op zoek naar een laptop die zonder (al te veel) moeite de Adobe-programma's en moderne games games draait. Een console heb ik voor het nieuwste van het nieuwste, dus een Red Dead Redemption II hoef ik niet op de nieuwe laptop te spelen. Mijn budget is ongeveer 900 euro en bij hoge uitzondering richting de 1000 euro. Ik stuitte in de Pricewatch op de volgende laptop: pricewatch: Asus X571GT-BQ415T

Deze laptop kost dus precies 900 euro en bevat een i7 9750H én een Geforce GTX 1650. Tevens is het geheugen uitbreidbaar van 8 gigabyte naar 16 gigabyte. Met mijn basiskennis die ik hiervan heb, vind ik deze specs voor deze prijs heel erg goed. Ik heb ook op verscheidene sites gekeken naar hoe games draaien op een laptop met deze specs en de resultaten zijn naar mijn tevredenheid (lees: minimaal op aanbevolen instellingen)

De reden waarom ik dan toch nog een topic open op Tweakers, is dat ik graag van de kenners hier wil weten wat zij van deze laptop vinden in combinatie met wat ik er mee wil. Is het een goede koop? Zelf durf ik niet echt blind uit te gaan van cijfers van een notebookcheck, omdat bij eerdere laptops die ik heb gehad ook altijd een (minimale) afwijking zichtbaar was tussen test en praktijk. Alvast bedankt!