Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:56

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Heb zojuist een Dell U2719DC uit de doos gehaald en aangesloten op een HP Elitebook 840 G5 via de USB-C kabel die is meegeleverd met de monitor. Ik maak gebruik van Windows 10 en verwacht in de taakbalk te zien dat de accu van de laptop wordt opgeladen, maar dit gebeurt niet.

Voor de test heb ik de monitor met dezelfde kabel ook eens aangesloten op een Dell Latitude 7300 en deze laadt wel op via USB-C.

De monitor ondersteunt laden over USB-C tot 65W. De HP Elitebook 840 G5 vereist 45W, dus ik zou verwachten dat het moet werken. Iemand enig idee waarom de HP niet wil opladen?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labmuisfrl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 12:48
Welke poort gebruik je voor charging.

Het lijkt er op dat niet elke poort geschikt is voor laden:
https://static.bhphoto.co...550061288_IMG_1138926.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Ik gebruik de poort bij nummer 4 (volgens mij ook de enige USB-C aansluiting) en als ik deze aansluiting koppel aan de Dell Latitude 7300 werkt het opladen wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Tijdens het online grasduinen kwam ik bij toeval op deze post waarin werd gesproken over firmware updates n.a.v. een issue in de Device Manager. Vraag me niet waarom ik hier nog niet had gekeken, maar het bleek dat de UCSI USB Connector Manager een issue aangaf "STATUS_DEVICE_POWER_FAILURE".

Ik verwacht dat het aansluiten van de USB-C power kabel iets getriggerd heeft in Windows. Uiteindelijk bleek het voldoende om de laptop opnieuw op te starten :F

Device Manager geeft nu geen issue meer aan, en de laptop laadt op via de USB-C kabel!

Case closed! :)