Corona: Show je thuiswerkplek!

Pagina: 1
Acties:
  • 4.001 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-10 15:54

ralpje

Deugpopje

Topicstarter
Het bericht van het RIVM en de regering was duidelijk: iedereen wordt geadviseerd om (waar mogelijk) zoveel mogelijk thuis te werken om de verspreiding van het Coronavirus zoveel mogelijk te remmen.
Dus: hoe ziet jouw thuiswerkplek eruit? Kún je überhaupt thuiswerken? Heb je een 'echte werkplek', of zit je aan de keukentafel? Wat voor hardware gebruik je?
Kortom: show je thuiswerkplek!

Uiteraard trapt de TS af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuJpCCDhuQ4EKHGfPheLxhW8KxI=/f/image/6Y0kHhSd0wu03g27woNEV0g5.jpg

Ik werk, als cloud architect, vaker thuis, dus heb een redelijk fatsoenlijke thuiswerkplek. M'n Surface Laptop 2 is via een HP USB-C Dock (en de bijbehorende adapter van Surface Connector naar USB-C) aangesloten op twee AOC 24B1H monitoren. Daarnaast een Logitech K800 toetsenbord met bijbehorende muis, een Logitech C270 webcam en Jabra Evolve 30 II headset voor de noodzakelijk Teams-calls en m'n trouwe Sony WH-1000X M3 (die ik thuis een stuk minder nodig heb dan op kantoor ;))

Niet op de foto nog m'n el-cheapo Whiteboard van de Action en m'n Rocketbook Everlast notebook.

Hier ga ik het de komende weken wel mee redden, denk ik. :)

Hoe ziet jouw thuiswerkplek eruit? Wat kan beter? Waar ben je wél blij mee? Welke hardware heb je en welke hardware zou je graag aan je set-up toevoegen?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

@ralpje

Je hebt het goed geregeld!

Hier heb ik net 2 maanden terug mijn thuiswerk setup naar de stort gebracht/weggeven. We hadden een kindje op komst, en thuiswerken deed ik bijna niet.

Nu werk ik simpel aan een tafel met een acer V233H monitor verhoogd door het boek Capital of the 21 Century, een G105 toetsenbord, evoluent draadloze muis en Dell7490 laptop, die bovenop een biografie van putin verhoogd is.

Gebruikte software voor de cloud: Citrix en MS.

[ Voor 26% gewijzigd door 3x3 op 14-03-2020 14:15 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
Hier na paar keer hoesten en erger worden op kantoor aangegeven thuis te gaan werken.
Zodra het hoesten over is, denk ik weer richting kantoor.

Zit op zolder aan mijn eigen pc. Krijg alleen Skype voor bedrijven niet ingesteld, dus de werklaptop er alsnog naast daarvoor.
Maar kan gewoon prima werken.
Huidige pc is:
R9 3900x
32GB ram
27 inch beeldscherm
1TB ssd enzovoorts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:06
Ik moet (bijna alle collega's) t/m 31 maart thuis werken.
Gelukkig heb ik thuis enigszins fatsoenlijk spul én 2 monitoren; ik red me wel.
Heb wel even een extra bestelling voor nespresso cups de deur uit gedaan _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCRD_Pe5MF3QQwSac4XMeOFksKc=/f/image/fSQ3bIZMrpqN4VkhsG0vD8qM.jpg

Ja, m'n monitoren moeten schoongemaakt worden :P

Ryzen 2600, 16Gig geheugen, SSDtjes.
2x 24,6inch monitor, fullHD, 144 en 60Hz.
Inloggen dmv een VPN verbinding (Cisco AnyConnect) (binnen een VM natuurlijk want ik wil niet al m'n verkeer over de bedrijfsVPN laten lopen :+ ). Daarna ik overal wel bij.

[ Voor 25% gewijzigd door Nnoitra op 14-03-2020 14:23 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik heb een bank en een laptop. Rip. Geen bureau, geen extra monitors. Normaal werk ik 4 uurtjes per week thuis....

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ob4MhV1jeijBsV7x6vjHgY0bigY=/800x/filters:strip_icc()/f/image/NxVi2mLhpZh6AdnkXHaphung.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn thuiskantoor :)
  • Mijn PC staat links op de grond (gaming PC met een RTX 2070 Super en bijpassende hardware).
  • Eizo Foris 27" 1440p 144Hz scherm op een desk mount arm.
  • Herman Miller Aeron stoel.
  • Creative 5.1 surround sound set.
  • Ikea bureau met kabelgoot.
  • Een bureaulamp ergens vandaan met warm licht.
  • MacBook Pro 15" op een standaard.
  • Mechanisch toetsenbord voor de PC + Razer Viper muis.
  • Apple wireless toetsenbord en wireless muis.
Maar mijn baan is letterlijk 100% remote werken, dus thuiswerken is niets nieuws voor me :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Hoezeer het ook zal spelen, opsom-topics zijn sowieso niet de bedoeling.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.