Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenEHV
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Goedemiddag,

Een aantal jaar geleden heb ik een PC samengesteld met advies van dit forum en daar heb ik tot nu toe veel plezier van gehad, maar sinds gisteren is er een probleem.

Als ik de PC via display poort of HDMI kabel aan een monitor gekoppeld heb starten de fans niet als ik de pc aan zet. Koppel ik de kabel los dan starten de fans (ook de voeding), de lampjes op mijn moederbord gaan branden en de verlichting van mijn GFX kaart ook, maar de fans van de kaart draaien niet. De lampjes van de muis gaan helemaal niet branden, in welk geval dan ook.

Ik heb de GFX kaart uit de PC gehad en er een monitor aan gehangen via de HDMI ingang van het moederbord maar ik kreeg geen beeld tijdens het opstarten.

Verder heb ik de RAM sticks een voor een los gehad en in andere slots gezet maar dat heeft ook geen effect gehad.

Heeft iemand hier een idee wat het probleem kan zijn?

B.v.d.

Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenEHV
  • Niet online
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-6500 Boxed€ 239,58€ 239,58
1MoederbordenGigabyte GA-B150-HD3P€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI Radeon RX 470 GAMING X 4G€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenWD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 56,89€ 56,89
1BehuizingenFractal Design Define S€ 68,97€ 68,97
1ProcessorkoelingArctic Freezer i32€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial CT2K8G4DFD8213€ 0,-€ 0,-
1VoedingenBitFenix Whisper BWG450M€ 77,42€ 77,42
1Solid state drivesCrucial MX300 2,5" 275GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 442,86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenEHV
  • Niet online
Zojuist nog geprobeerd de displayport kabel in de PC te steken nadat ik 'm aan had gezet. De PC slaat niet af maar ik krijg verder ook geen beeld of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
gpu eruit halen en dan bios reset en dan nog een keer booten

als dat niet werkt probeer eens een andere voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:19
Andere pc in de buurt waar je de videokaart en voeding op kan testen?

Voor nu denk ik aan een defect moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenEHV
  • Niet online
Heb geen andere voeding helaas maar wel een GPU geleend die niet door de PSU gevoed wordt. Met monitor aangekoppeld gingen de casefans en voedingfan wel draaien toen ik de aan/uit knop indrukte.

Er kwam geen beeld op de monitor en de lampjes van de muis gingen niet aan. De fan van de GPU ging aan en meteen weer uit. Denk dat ik maar een nieuwe voeding bestel om te testen, zit weinig anders op.

Bedankt voor jullie hulp tot zover.

[ Voor 4% gewijzigd door KoenEHV op 15-03-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Jouw processor heeft een ingebouwde gpu. Je kan testen zonder losse videokaart. Sluit voor deze test de monitor aan op de juiste aansluiting op het moederbord. DisplayPort kan problemen veroorzaken, daarom kun je het beste testen met VGA of met HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
mrmrmr schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:48:
Jouw processor heeft een ingebouwde gpu. Je kan testen zonder losse videokaart. Sluit voor deze test de monitor aan op de juiste aansluiting op het moederbord. DisplayPort kan problemen veroorzaken, daarom kun je het beste testen met VGA of met HDMI.
Heeft ie gedaan zoals je in de TS kunt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Daar heb ik overheen gelezen, maar vanwaar jouw vraag om de gpu kaart in een andere computer te testen? Dat heeft dan weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenEHV
  • Niet online
Met een andere voeding helaas hetzelfde verhaal... moederbord dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Lijkt het wel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Probeer eens compleet kaal te starten: 1 DIMM (wissel), alle storage loskoppelen, geen netwerkkabel, geen videokaart of andere kaarten. Alle USB, front USB kabel, PS/2, front audio, audio loskoppelen. Sluit de voedingsconnectoren correct aan (ATX connector, 4/8 pin cpu). Kijk dan of hij boot zonder USB randapparatuur (geen toetsenbord, geen muis) en in de BIOS komt. HDMI of VGA gebruiken voor de monitor. Check ook of de fankabel van de cpu niet de ventilator raakt.

Je hebt dan alleen een 230V voedingskabel en een monitorkabel gekoppeld.

Bijvoorbeeld USB randapparatuur kan kortsluiting veroorzaken op het moederbord. Sommige moederborden hebben daar bescherming tegen, sommige niet.

Met scherpe foto's kunnen we meekijken of alles correct is aangesloten.

Als het dan nog niet werkt blijft logischerwijze het moederbord of een defecte cpu (zeldzaam) over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenEHV
  • Niet online
Bedankt voor je tips mrmrmr. Vandaag alles los gehad en daarna de 2 kabels die je noemt weer aangesloten. De CPU fans draaien en de lampjes op het toetsenbord gaan aan maar weer niks op m'n scherm.Ik heb beide DDR4 sticks individueel in alle 4 de slots gehad maar er gebeurt iedere keer hetzelfde. Eigenlijk dus hetzelfde als toen de andere kabels nog aangesloten waren.
Pagina: 1