Het gaat om de volgende situatie: op mijn smartphone is Bluetooth uitgeschakeld, de watch (normaal wel verbonden via Bluetooth) is verbonden via Wifi. Mijn smartphone is verbonden met hetzelfde Wifi-punt.
Volgens de handleiding is Wifi bedoeld voor:
Wat ik wel heb opgemerkt is dat de watch het 'horloge'-icoon toont, om aan te geven dat er geen verbinding is. Wellicht toch iets met instellingen?
Na wat onderzoek lijkt Wifi (ook) bedoeld te zijn om je bijvoorbeeld Spotify te kunnen blijven beluisteren als je geen BT verbinding meer hebt. Of het overzetten van grote muziekbestanden via de bijbehorende app. Als dit het enige is wat ondersteund wordt, dan is Wifi voor mij wellicht niet van toegevoegde waarde.
Volgens de handleiding is Wifi bedoeld voor:
Wat voor mij de handigste toepassing zou zijn, is het kunnen ontvangen van Whatsapp-berichten via Wifi als je telefoon buiten BT-bereik is. Dit lijkt echter niet te werken. Wordt dit inderdaad niet ondersteund?Verbinding op afstand
Uw Galaxy Watch Active2 en het mobiele apparaat zijn met elkaar verbonden via Bluetooth.
Wanneer er geen Bluetooth-verbinding beschikbaar is, kunt u de Galaxy Watch Active2 op afstand
met uw mobiele apparaat verbinden door uw Samsung-account te gebruiken via het mobiele
netwerk of het Wi-Fi-netwerk. Op deze manier kunt u meldingen van uw mobiele apparaat blijven
ontvangen.
Wat ik wel heb opgemerkt is dat de watch het 'horloge'-icoon toont, om aan te geven dat er geen verbinding is. Wellicht toch iets met instellingen?
Na wat onderzoek lijkt Wifi (ook) bedoeld te zijn om je bijvoorbeeld Spotify te kunnen blijven beluisteren als je geen BT verbinding meer hebt. Of het overzetten van grote muziekbestanden via de bijbehorende app. Als dit het enige is wat ondersteund wordt, dan is Wifi voor mij wellicht niet van toegevoegde waarde.