Abit KT7-Raid + Tbird 1400 PROBLEMEN

Pagina: 1
Acties:

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:47

me1299

$ondertitel

Topicstarter
M'n systeem is zo stabiel als wat, maar zodra ik 3d applicaties (3DMARK 2000;2001;UT) ga draaien gaat hij binnen de korste keren op z'n muil.

Bij 3DMark 2000 doet hij de eerste paar tests, maar zodra hij bij helicopter op high detail komt krijg ik een paarse streep bovenin m'n beeld en staat alles vast.

2001 bij de eerste test wordt m'n beeld zwart en kan ik ook niks meer doen.

Kortom: Alle 3D Stuff = Crash

Ik heb m'n videokaart niet overclocked.
Ik heb de nieuwste via drivers
Ik heb de nieuwste detonator drivers voor m'n gf2mx

M'n GF2MX werkte in m'n vorige duron config gewoon perfect.

Het enige wat veranderd is is m'n cpu.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Misschien driver kwestie?
Of je CPU wordt te warm?

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Me cpu blijft heerlijk op 49graden, dat kan het niet zijn, anders zou hij bij andere apps ook onstabiel moeten worden.

Zoals ik al zei heb ik de nieuwste drivers geinstalled.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 10:28
je mobo is een 200mhz fsb en je processor is 266mhz fsb misschien dat je daardoor conflicten krijgt.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je Windows 2000 draait moet je de AMD AGP Patch erop zetten om van crashes af te komen als je die hebt.

Verder is het heel goed mogelijk dat je de AGP Driving Value aan moet passen. Dit zit in het BIOS menu van de KT7 serie. Kijk op http://go.to/kt7faq voor details. Een verkeerde waarde kan corruptie en crashes tot gevolg hebben, dus de kans is groot dat je het daar in moet zoeken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 04 augustus 2001 15:02 schreef patryk het volgende:
je mobo is een 200mhz fsb en je processor is 266mhz fsb misschien dat je daardoor conflicten krijgt.
Hoezo? :?
De TB1400 is er gewoon in een 200MHz uitvoering, en ik neem aan dat ie die heeft.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Op zaterdag 04 augustus 2001 15:02 schreef patryk het volgende:
M'n proc is helemaal niet 266 ik heb speciaal omdat ik een ABIT KT7-raid hebt de 200versie gekocht bij gistron.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Op zaterdag 04 augustus 2001 15:03 schreef Exirion het volgende:
Als je Windows 2000 draait moet je de AMD AGP Patch erop zetten om van crashes af te komen als je die hebt.

Verder is het heel goed mogelijk dat je de AGP Driving Value aan moet passen. Dit zit in het BIOS menu van de KT7 serie. Kijk op http://go.to/kt7faq voor details. Een verkeerde waarde kan corruptie en crashes tot gevolg hebben, dus de kans is groot dat je het daar in moet zoeken.
Thanx, ik ga het ff checken

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
In win98 als 2000 loopt hij vast, en die crack is een corrupt .reg file dus die kan ik niet adden.

Maar daar zal de oplossing niet inzitten ben ik bang. ;(

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb m'n bios defaults geladen en waarempel hij doorloopt alle testen goed, alleen m'n score is niet verblindend hoog maar dat komt waarschijnlijk omdat de instelllingen niet optimaal staan

De vraag is nu of iemand misschien weet aan welke instellingen het ligt??

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 04 augustus 2001 15:32 schreef DeathKnight het volgende:
De vraag is nu of iemand misschien weet aan welke instellingen het ligt??
Op de KT7 FAQ site die ik je gaf staan heel veel adviezen voor instellen en er zijn veel tweak sites te vinden.

Probeer alles gewoon optimaal in te stellen, 1 voor 1 een instelling wijzigen en testen en dan maar hopen dat ie stabiel blijft.

Probeer eerst de AGP Driving Value in te stellen. Ik heb een vermoeden waarom dat nodig is. Je had een Duron 700, en nu een Athlon 1400. Die verbruikt echt veel meer stroom, dus het kan zijn dat de spanningen op het mainboard iets zijn gezakt. Met de AGP Driving Value kun je de signalen op de AGP iets laten verhogen zodat je stabilitiet wint.

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 15:04 schreef Exirion het volgende:

[..]

Hoezo? :?
De TB1400 is er gewoon in een 200MHz uitvoering, en ik neem aan dat ie die heeft.
Volgens mij is hij zelfs unlocked, dus kan je de multiplier ook instellen.

Misschien moet je je voltage ietsje omhoog gooien, dat raad AMD aan als je systeem niet 100% stabiel is.

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op zaterdag 04 augustus 2001 14:56 schreef DeathKnight het volgende:
M'n systeem is zo stabiel als wat, maar zodra ik 3d applicaties (3DMARK 2000;2001;UT) ga draaien gaat hij binnen de korste keren op z'n muil.

Bij 3DMark 2000 doet hij de eerste paar tests, maar zodra hij bij helicopter op high detail komt krijg ik een paarse streep bovenin m'n beeld en staat alles vast.

2001 bij de eerste test wordt m'n beeld zwart en kan ik ook niks meer doen.

Kortom: Alle 3D Stuff = Crash

Ik heb m'n videokaart niet overclocked.
Ik heb de nieuwste via drivers
Ik heb de nieuwste detonator drivers voor m'n gf2mx

M'n GF2MX werkte in m'n vorige duron config gewoon perfect.

Het enige wat veranderd is is m'n cpu.
Probeer toch maar eens een andere cpu (of bios update)

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 15:08 schreef DeathKnight het volgende:
In win98 als 2000 loopt hij vast, en die crack is een corrupt .reg file dus die kan ik niet adden.

Maar daar zal de oplossing niet inzitten ben ik bang. ;(
Ik denk dat je nu dus op FSB 108 loopt ? Zet dat eens eerst terug op 100.
En haal dan de safe defaults in de BIOS op, zie of dat dan wel stabiel werkt.

Als het helpt, ga daaarna pas verder tweaken, beetje bij beetje.

Dat alles met die Duron wel liep, was natuurlijk niet op 1400/1500 Mhz..
:Y)

Ik weet het wel, je wilt harder. Maar die MX en die overklokte CPU kunnen samen het systeem instabiel maken, en geef nu zelf toe, tussen 1400 en 1515 zit niet veel prestatie verschil ..
;)

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Meer voltage heb ik al geprobeert maar dat hielp ook niet.

Ik zit nu niet thuis :)

Maar als ik thuis kom zal ik eens kijken na die AGP value enzo.

Toch is het erg irritant als ik straks optie voor optie moet gaan proberen. 100x rebooten :Y)

Thanx voor alle tips btw! :7

DeathKnight out B-)

Pagina: 1