Annuleren vakantie ivm genomen maatregelen vakantiepark

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-07 14:19
Op 23 maart zouden wij naar een Landal park gaan. Echter, Landal heeft besloten o.a. het zwembad te sluiten en flinke beperkingen op te leggen bij overige faciliteiten. Dit alles i.v.m. het corona virus.

Ik begrijp de genomen maatregelen volledig ondanks dat ik er van baal.

Als alternatief bieden ze nu de mogelijkheid om tegen meerprijs om te boeken. (Meerprijs is gumstigste geval de dubbele prijs). Geld terug is volgens hun geen optie.

Als ik de algemene voorwaarden er nu bij pak, lees ik het onderstaande.

15.1 In het geval Landal GreenParks al dan niet tijdelijk niet in staat is om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk uit te voeren door
overmacht, kan Landal GreenParks binnen 14 dagen nadat zij kennis heeft gekregen van de onmogelijkheid de overeenkomst na te
komen, een wijzigingsvoorstel voorleggen (voor andere accommodatie/andere periode etc.).
15.2 Overmacht aan de zijde van Landal GreenParks bestaat indien Landal GreenParks in de uitvoering van de overeenkomst geheel
of gedeeltelijk, al dan niet tijdelijk wordt verhinderd door omstandigheden gelegen buiten de wil van Landal GreenParks, daaronder
mede begrepen oorlogsgevaar, personeelsstakingen, blokkades, brand, overstromingen en andere storingen of gebeurtenissen.
15.3 U bent gerechtigd het wijzigingsvoorstel af te wijzen. Indien u het wijzigingsvoorstel afwijst, dient u dit binnen 14 dagen na
ontvangst van het wijzigingsvoorstel kenbaar te maken. In dat geval heeft Landal GreenParks het recht de overeenkomst met
onmiddellijke ingang te ontbinden. U heeft dan recht op kwijtschelding en/of teruggave van (het reeds betaalde deel van) de
huursom. Landal GreenParks zal alsdan niet gehouden zijn tot vergoeding van enige schade.

Link naar volledige voorwaarden: https://www.landal.nl/-/m...rde_20191224.pdf?la=nl-NL

Mijn vraag is dan ook. Heb ik recht op mijn geld terug omdat ze niet kunnen leveren conform hetgeen er is overeengekomen?

[ Voor 5% gewijzigd door virtualite op 14-03-2020 00:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Indien je het wijzigingsvoorstel afwijst heb je dus het recht op teruggave van het reeds betaalde? Dat is al fijn lijkt me. Dat ze geen verdere schade vergoeden ben je denk ik al goed af.

Het is de vraag of ze vanwege corona die maatregelen moeten nemen eigenlijk. Indien er geen hond is waarom mag je dan niet zwemmen? Dus ik zou het wel beargumenteren dat ze wel degelijk kunnen nakomen. Ik heb die corona regels niet heel deskundig doorgenomen maar dit is geen evenment of iets waarvoor je echt moet sluiten. Volgens mij.

Dat willen ze blijkbaar zelf niet. Dat is wat anders dan overmacht.

Dus ontbinding met het terugdraaien van de reeds betaalde handelingen en bedragen en dan afscheid nemen. Dat ze zelf schade uitsluiten is prima hoor, maar ik zou dat niet zomaar accepteren. Indien jij kosten maakt of anders zou ik die wel vorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Maar volgens mij lijkt het erop dat er geen direct wijzigingsvoorstel ligt. Je mag omboeken naar een zelf gekozen andere periode. Het geciteerde artikel lijkt meer te zien op sluiting van het hele park. En het geld terug ziet ook alleen op het afwijzing van het wijzigingsvoorstel met als gevolg dat Landel dan het recht heeft de overeenkomst te ontbinden. Dit hoeven ze hier niet te doen. Nu het park gewoon open is kan Landel er ook voor kiezen om niet te ontbinden, dan is er volgens het artikel ook geen recht op teruggaaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:24

Blokker_1999

Full steam ahead

LucyLG schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 00:34:
Indien je het wijzigingsvoorstel afwijst heb je dus het recht op teruggave van het reeds betaalde? Dat is al fijn lijkt me. Dat ze geen verdere schade vergoeden ben je denk ik al goed af.

Het is de vraag of ze vanwege corona die maatregelen moeten nemen eigenlijk. Indien er geen hond is waarom mag je dan niet zwemmen? Dus ik zou het wel beargumenteren dat ze wel degelijk kunnen nakomen. Ik heb die corona regels niet heel deskundig doorgenomen maar dit is geen evenment of iets waarvoor je echt moet sluiten. Volgens mij.

Dat willen ze blijkbaar zelf niet. Dat is wat anders dan overmacht.

Dus ontbinding met het terugdraaien van de reeds betaalde handelingen en bedragen en dan afscheid nemen. Dat ze zelf schade uitsluiten is prima hoor, maar ik zou dat niet zomaar accepteren. Indien jij kosten maakt of anders zou ik die wel vorderen.
Vooreerst kleine opmerking, ik ben vertrouwd met de situatie in BE, niet die in NL

Er is natuurlijk geen hond net omdat men maatregelen neemt. Als je zwemmen gaat toestaan dan komen de mensen vanzelf wel, zeker nu dat steeds meer recreatiemogelijkheden zichzelf, al dan niet verplicht, sluiten. Enig idee trouwens hoeveel mensen er in zo een zwembad kunnen? Dat zijn er heel veel. Als men volop evenementen (moet?) afgelasten, hoe slim zou het dan zijn om bijvoorbeeld een zwembad open te houden? En dan hier durven zeggen dat het geen overmacht is? Ik zou net zeggen: het is het enige zinnige dat je kan doen.

En nee, andere kosten zal je niet zomaar kunnen claimen bij hen. Die zijn voor eigen rekening, tenzij je deze vakantie ver genoeg in het verleden hebt geboekt met een annuleringsverzekering die bepaalde bijkomende kosten dekt ga je daar niet veel aan kunnen terugvorderen. Veel exclusieve kosten voor deze vakantie zullen daarnaast ook niet gemaakt zijn. Het is niet alsof je ook vliegtickets hebt geboekt ofzo.
Gijsje22 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:17:
Maar volgens mij lijkt het erop dat er geen direct wijzigingsvoorstel ligt. Je mag omboeken naar een zelf gekozen andere periode. Het geciteerde artikel lijkt meer te zien op sluiting van het hele park. En het geld terug ziet ook alleen op het afwijzing van het wijzigingsvoorstel met als gevolg dat Landel dan het recht heeft de overeenkomst te ontbinden. Dit hoeven ze hier niet te doen. Nu het park gewoon open is kan Landel er ook voor kiezen om niet te ontbinden, dan is er volgens het artikel ook geen recht op teruggaaf.
Al kan je wel beargumenteren dat door de vele beperkingen het park een deel van de overeenkomst niet kan nakomen. In dit geval zit je met een moeilijke situatie net door de oorzaak.

[ Voor 17% gewijzigd door Blokker_1999 op 14-03-2020 08:20 ]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:15
Blokker_1999 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:18:
[...]

Vooreerst kleine opmerking, ik ben vertrouwd met de situatie in BE, niet die in NL

Er is natuurlijk geen hond net omdat men maatregelen neemt. Als je zwemmen gaat toestaan dan komen de mensen vanzelf wel, zeker nu dat steeds meer recreatiemogelijkheden zichzelf, al dan niet verplicht, sluiten. Enig idee trouwens hoeveel mensen er in zo een zwembad kunnen? Dat zijn er heel veel. Als men volop evenementen (moet?) afgelasten, hoe slim zou het dan zijn om bijvoorbeeld een zwembad open te houden? En dan hier durven zeggen dat het geen overmacht is? Ik zou net zeggen: het is het enige zinnige dat je kan doen.

En nee, andere kosten zal je niet zomaar kunnen claimen bij hen. Die zijn voor eigen rekening, tenzij je deze vakantie ver genoeg in het verleden hebt geboekt met een annuleringsverzekering die bepaalde bijkomende kosten dekt ga je daar niet veel aan kunnen terugvorderen. Veel exclusieve kosten voor deze vakantie zullen daarnaast ook niet gemaakt zijn. Het is niet alsof je ook vliegtickets hebt geboekt ofzo.

[...]

Al kan je wel beargumenteren dat door de vele beperkingen het park een deel van de overeenkomst niet kan nakomen. In dit geval zit je met een moeilijke situatie net door de oorzaak.
toon volledige bericht
Aan de andere kant kan je ook met tijden dan wel dagen werken. Van ... Tot ... Mogen huisjes ... Zwemmen. Of wat onze lokale zwembad heeft. Tot 100 man mag er naar binnen. Gaat er 1 uit mag er 1 naar binnen. Maar ze kiezen er zelf voor om helemaal te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualite
De communicatie is heel duidelijk hierover. Zwembad is gesloten gedurende de gehele periode. Via landal.nl/coronavirus bieden ze min of meer een alternatief. Daar ga ik niet mee akkoord om eerder genoemde redenen.

Speelgelegenheid met tijdslots open.

Ik ben niet uit op een schadevergoeding. Wil alleen mijn reissom volledig terug.

Annuleringsverzekering heb ik ook. Zij geven alleen aan dat er voor hun geen geldige reden is om te vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Laatst online: 22:51
loki504 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:10:
[...]

Aan de andere kant kan je ook met tijden dan wel dagen werken. Van ... Tot ... Mogen huisjes ... Zwemmen. Of wat onze lokale zwembad heeft. Tot 100 man mag er naar binnen. Gaat er 1 uit mag er 1 naar binnen. Maar ze kiezen er zelf voor om helemaal te sluiten.
Dan pak je bijvoorbeeld Center Parcs, die inderdaad 100 mensen maximaal toelaat. En de openingstijden verruimt en het zwembad elke 1,5 uur leeg maakt, zodat 100 andere mensen naar binnen kunnen. Dat nog heb je een groot capaciteitsprobleem.

Stel het zwembad is van 9 tot 21 open. Dan heb je dus 8 blokken van 1,5 uur en kun je dus maximaal 800 per dag kwijt. De capaciteit van het park is echter veel hoger dan 800 man. Op facebook heb lees je dan dus ook dat daar het zwembad open is, maar dat je 1,5 uur per verblijf kunt zwemmen. Dat klopt wel als je kijkt dat de maximale capiciteit 3000 tot 3500 personen is! Dat is anders dan de dagelijks een paar uurtjes zwemmen, wat je eigenlijk gepland hebt.

Veel andere dingen hebben ook hier last van. Het market dome kan ook maar 100 mensen aan, dus uit eten gaan zal moeilijk worden. Veel andere activiteiten gaan ook niet door, dus dan heb je eigenlijk nog maar weinig daar te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
virtualite schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:25:
De communicatie is heel duidelijk hierover. Zwembad is gesloten gedurende de gehele periode. Via landal.nl/coronavirus bieden ze min of meer een alternatief. Daar ga ik niet mee akkoord om eerder genoemde redenen.

Speelgelegenheid met tijdslots open.

Ik ben niet uit op een schadevergoeding. Wil alleen mijn reissom volledig terug.

Annuleringsverzekering heb ik ook. Zij geven alleen aan dat er voor hun geen geldige reden is om te vergoeden.
Ja de annuleringsverzekeringen hebben clausules over overmacht...eens daar kan je in dit soort gevallen niks mee. Ja tenzij je zelf corona hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
Ik denk dat je weinig mogelijkheden hebt, wettelijk gezien hoeven ze je niet schadeloos te stellen.
Enige optie is zelf (of gezinslid) positief te laten testen, dan kan je het op de besmettelijkheid gooien, zoals lucy ook al aangaf.
Nu is het een keuze: uitgeklede vakantie waarbij je bijvoorbeeld veel gaat feitsen / wandelen in omgeving (dat kan nog steeds). Of vakantie verplaatsen, natuurlijk hoe dichter bij hoogseizoen/schoolvakanties hoe duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
99ruud99 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:07:
Ik denk dat je weinig mogelijkheden hebt, wettelijk gezien hoeven ze je niet schadeloos te stellen.
Enige optie is zelf (of gezinslid) positief te laten testen, dan kan je het op de besmettelijkheid gooien, zoals lucy ook al aangaf.
Nu is het een keuze: uitgeklede vakantie waarbij je bijvoorbeeld veel gaat feitsen / wandelen in omgeving (dat kan nog steeds). Of vakantie verplaatsen, natuurlijk hoe dichter bij hoogseizoen/schoolvakanties hoe duurder.
Kan je dit ook onderbouwen? Hoe moet ik bijgevoegde artikel interpeteren?

Nu is het expleciet zo dat deze vakantie is geboekt voor het zwemparadijs en de indoor speeltuin.

De overeenkomst is ook dat dit onderdeel is van de faciliteiten. Die kunnen ze dus niet geheel nakomen.

[ Voor 13% gewijzigd door virtualite op 14-03-2020 10:14 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• r_acker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-06 21:52
Heel lullig natuurlijk dat dit gebeurt. Vervelend voor jou en je gezin specifiek. Maar wat jammer is dat deze discussie uberhaupt moet plaatsvinden. Als maatschappij zitten we tegen een pandemie aan en dat kunnen we alleen voorkomen als we met zijn allen daar iets in opofferen. Landal doet zijn best om het park open te houden en vakanties door te laten gaan. Mist waarschijnlijk ook bakken met inkomen. Probeer jij als je gezin dan er een leuke vakantie van te maken zonder te gaan zwemmen dit keer. Doe je dat straks in de zomer een paar keer extra in het weekend. Je kunt ook prima midgetgolfen, in de buurt naar een dorpje, of gewoon lekker spelletjes met het haardvuur aan.

Wil je niet meer gaan, ook prima, maar accepteer dan je financieel verlies want je hele vakantie is niet afhankelijk van het zwembad. Echt niet.

Om alles in perspectief te plaatsen: vraag eens aan deze verpleegster of ze het erg vindt dat het zwembad dicht is: https://www.ad.nl/buitenl...ram-ik-ben-bang~ad36c41e/
Want dit zijn wel de situaties waar we naar toe aan het werken zijn. Dus leef en laat leven.

[ Voor 16% gewijzigd door r_acker op 14-03-2020 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
Gisteren kwam deze casus op tv, oke andere naam maar ook vakantiepark geboekt.
Toen zeiden experts dat je niets hoeft te verwachten van annuleringsverzekering omdat die kleine lettertjes hebben. Eigenlijk kijken mensen nu pas naar wat daar allemaal in staat.
Van het park kan weinig geëist worden omdat ze gewoon de vakantie nog steeds aanbieden. Dat er minder plezier aan beleefd wordt doordat bepaalde faciliteiten minder of afwezig zijn zou buiten hun schuld om zijn. Vaak bieden ze aan om om te boeken, maar zoals je zelf l zegt is dit niet goedkoop. Soms kan je de waarde van je vakantie als een soort cadeaubon krijgen, die je dan binnen x tijd in moet zetten op een vakantie van dezelfde keten / park.
Maar, parken zijn niets verplicht en toen kwam er een stuk over dat de consumenten niet beschermd werden en dat hier in toekomst naar gekeken moet worden.

Ik weet niet precies welk programma maar ik geloof dat t Nieuwsuur oid was. Mijn vriendin was t aan het kijken voor info over haar werk (ze is docent).

*edit:
excuses, dat de annuleringsverzekering niet vergoed was een ander stukje (net even terug gekeken).
Het ging dan over de vluchten naar de VS, de vluchten gaan namelijk nog wel gewoon door, maar je mag niet uitstappen.
De verzekering zegt dus: de vluchten gaan door, dus geen geld terug. Maar geen enkele consument gaat rond de wereld vliegen om niet uit te mogen stappen. Daar wilden ze nog naar gaan kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door 99ruud99 op 14-03-2020 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
99ruud99 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:28:
Gisteren kwam deze casus op tv, oke andere naam maar ook vakantiepark geboekt.
Toen zeiden experts dat je niets hoeft te verwachten van annuleringsverzekering omdat die kleine lettertjes hebben. Eigenlijk kijken mensen nu pas naar wat daar allemaal in staat.
Van het park kan weinig geëist worden omdat ze gewoon de vakantie nog steeds aanbieden. Dat er minder plezier aan beleefd wordt doordat bepaalde faciliteiten minder of afwezig zijn zou buiten hun schuld om zijn. Vaak bieden ze aan om om te boeken, maar zoals je zelf l zegt is dit niet goedkoop. Soms kan je de waarde van je vakantie als een soort cadeaubon krijgen, die je dan binnen x tijd in moet zetten op een vakantie van dezelfde keten / park.
Maar, parken zijn niets verplicht en toen kwam er een stuk over dat de consumenten niet beschermd werden en dat hier in toekomst naar gekeken moet worden.

Ik weet niet precies welk programma maar ik geloof dat t Nieuwsuur oid was. Mijn vriendin was t aan het kijken voor info over haar werk (ze is docent).

*edit:
excuses, dat de annuleringsverzekering niet vergoed was een ander stukje (net even terug gekeken).
Het ging dan over de vluchten naar de VS, de vluchten gaan namelijk nog wel gewoon door, maar je mag niet uitstappen.
De verzekering zegt dus: de vluchten gaan door, dus geen geld terug. Maar geen enkele consument gaat rond de wereld vliegen om niet uit te mogen stappen. Daar wilden ze nog naar gaan kijken.
toon volledige bericht
Ik ben het erg met je eens dat de verzekeringen te vaak lettertjes hebben die forse gevolgen hebben. Je krijgt je geldniet van ze terug. Ook ANVR biedt geloof ik geen dekking.

Dit is een punt dat besproken moet worden. Verzekeraars kleden op andere vlakken ook dekking uit merk ik. Veel bedrijven hebben de algemene voorwaarden in normale mensentaal geschreven dat was even een trend paar jaar terug (soort rebus), maar dat betekent ook dat er onduidelijkheid kan ontstaan en de verzekeraar zaken in eigen voordeel uitlegt. Dat moet je uiteraardniet zomaar accepteren, je hebt als consument ook rechten en laat je niet kisten.

Ja ik lees al die voorwaarden ;-) maar de meesten niet hoor dus geen blaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:11
Het is zuur. Zou zelf vorige week naar Italië gaan voor een stedentrip. Niet gegaan en een paar honderd euro kwijt.

We zouden 3 april voor 8 dagen naar Santorini gaan (had vorig jaar november al geboekt). Pakketreis al betaald. Als ik deze week zou annuleren zou ik tenminste nog 40% terug krijgen. Hoe zuur het ook is. Ook maar besloten niet te gaan en dus geannuleerd.

Nu heeft dit niets met jouw situatie te maken. Maar ik wil alleen maar aangeven dat iedereen hier tegen aanloopt. Ik ga voorlopig ook niks meer boeken tot de situatie stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Cheezborger schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:07:
Het is zuur. Zou zelf vorige week naar Italië gaan voor een stedentrip. Niet gegaan en een paar honderd euro kwijt.

We zouden 3 april voor 8 dagen naar Santorini gaan (had vorig jaar november al geboekt). Pakketreis al betaald. Als ik deze week zou annuleren zou ik tenminste nog 40% terug krijgen. Hoe zuur het ook is. Ook maar besloten niet te gaan en dus geannuleerd.

Nu heeft dit niets met jouw situatie te maken. Maar ik wil alleen maar aangeven dat iedereen hier tegen aanloopt. Ik ga voorlopig ook niks meer boeken tot de situatie stabiel is.
Je kreeg dus ook de reissom niet terug? Maar 40% wel, waarom dat deel wel dan? Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:16
Zelfde “probleem” hier....tenminste, probleem....
Even gebeld, en gewoon omgeboekt naar ander park, andere omgeving.
Er waren gister nog zat mooie aanbiedingen op Landal, ik ben niks tegen gekomen wat duurder moet zijn, om t zelfde te krijgen, in tegendeel zelfs.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:31
virtualite schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 23:56:
Op 23 maart zouden wij naar een Landal park gaan. Echter, Landal heeft besloten o.a. het zwembad te sluiten en flinke beperkingen op te leggen bij overige faciliteiten. Dit alles i.v.m. het corona virus.

Ik begrijp de genomen maatregelen volledig ondanks dat ik er van baal.

Als alternatief bieden ze nu de mogelijkheid om tegen meerprijs om te boeken. (Meerprijs is gumstigste geval de dubbele prijs). Geld terug is volgens hun geen optie.

Als ik de algemene voorwaarden er nu bij pak, lees ik het onderstaande.

15.1 In het geval Landal GreenParks al dan niet tijdelijk niet in staat is om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk uit te voeren door
overmacht, kan Landal GreenParks binnen 14 dagen nadat zij kennis heeft gekregen van de onmogelijkheid de overeenkomst na te
komen, een wijzigingsvoorstel voorleggen (voor andere accommodatie/andere periode etc.).
15.2 Overmacht aan de zijde van Landal GreenParks bestaat indien Landal GreenParks in de uitvoering van de overeenkomst geheel
of gedeeltelijk, al dan niet tijdelijk wordt verhinderd door omstandigheden gelegen buiten de wil van Landal GreenParks, daaronder
mede begrepen oorlogsgevaar, personeelsstakingen, blokkades, brand, overstromingen en andere storingen of gebeurtenissen.
15.3 U bent gerechtigd het wijzigingsvoorstel af te wijzen. Indien u het wijzigingsvoorstel afwijst, dient u dit binnen 14 dagen na
ontvangst van het wijzigingsvoorstel kenbaar te maken. In dat geval heeft Landal GreenParks het recht de overeenkomst met
onmiddellijke ingang te ontbinden. U heeft dan recht op kwijtschelding en/of teruggave van (het reeds betaalde deel van) de
huursom. Landal GreenParks zal alsdan niet gehouden zijn tot vergoeding van enige schade.

Link naar volledige voorwaarden: https://www.landal.nl/-/m...rde_20191224.pdf?la=nl-NL

Mijn vraag is dan ook. Heb ik recht op mijn geld terug omdat ze niet kunnen leveren conform hetgeen er is overeengekomen?
toon volledige bericht
Wij hadden het zelfde probleem... landal Vennenbos .maar we zijn na enig overleg gewoon gegaan. Hebben tot nu toe een top vakantie. Activiteiten zijn gratis. Personeel is erg aardig, ze kwamen gisteren Avond nog even vragen of alles naar wens was. we krijgen korting op onze volgende vakantie. En als extraatje, kinderen zitten niet heel de tijd te zeuren om
Te zwemmen 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualite
Ik heb hem ook maar omgeboekt. Te veel stress voor een midweek vennebos.

Maar vroeg me meer af wat de rechten waren aangezien ik nu meer dan het dubbele ga kwijt zijn.

Bedankt voor de feedback. Les voor mezelf.... voortaan gewoon last minute boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
virtualite schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:11:
Ik heb hem ook maar omgeboekt. Te veel stress voor een midweek vennebos.

Maar vroeg me meer af wat de rechten waren aangezien ik nu meer dan het dubbele ga kwijt zijn.

Bedankt voor de feedback. Les voor mezelf.... voortaan gewoon last minute boeken.
Ik neem aan dat je, net als bij veel andere reisaanbieders en vliegmaatschappijen het bedrag dat je nu betaald hebt als tegoed mag gebruiken om een andere trip te boeken (tot een x tijd geldig)? Dit vind ik 'gezien' de overmacht situatie erg netjes al zal je in andere perioden misschien meer kwijt zijn.

Iedereen ondervindt hinder en veel ondernemers zo veel dat ze zelfs medewerkers moeten ontslaan en/of failliet zullen gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 14-03-2020 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
Medione1210 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:07:
[...]

Ik neem aan dat je, net als bij veel andere reisaanbieders en vliegmaatschappijen het bedrag dat je nu betaald hebt als tegoed mag gebruiken om een andere trip te boeken (tot een x tijd geldig)? Dit vind ik 'gezien' de overmacht situatie erg netjes al zal je in andere perioden misschien meer kwijt zijn.

Iedereen ondervindt hinder en veel ondernemers zo veel dat ze zelfs medewerkers moeten ontslaan en/of failliet zullen gaan.
Nee, je moet voor aanvang omgeboekt hebben op basis van beschikbaarheid.

Erg lastig om verlof etc aan te passen in zo'n korte periode.

Een tegoedbon twv dat bedrag had ik persoonlijk een goede oplossing gevonden.

Maar met Landal kwam ik er helaas niet uit. Had geen zin in een juridisch traject, aangezien de meningen van iedereen omtrend de AV nogal verschillen. Ben uiteindelijk maar gegaan voor omboeken tegen een verdubbeling en kleinere accommodatie.

[ Voor 6% gewijzigd door virtualite op 14-03-2020 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
virtualite schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:12:
[...]

Ben uiteindelijk maar gegaan voor omboeken tegen een verdubbeling en kleinere accommodatie.
Ik neem aan in een duurdere periode?

Ik snap overigens dat je niet altijd makkelijk vrij kan nemen in een andere periode. Maar, nogmaals, ik vind het netjes gezien deze bijzondere situatie waarin ze zich wellicht ook op overmacht hadden kunnen beroepen. Zeker omdat het park wel gewoon open is en je, ondanks de beperkingen, gewoon had kunnen gaan.

Ik zou trouwens ook select in hebben, dus wat dat betreft leef ik natuurlijk wel met je mee.

[ Voor 16% gewijzigd door Medione1210 op 15-03-2020 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:15
https://www.telegraaf.nl/...heeft-recht-op-geld-terug

Zou dit ook voor TS gelden? Heeft hij in ieder geval zijn een tegoedbon en kan hij veel later alsnog beslissen waar hij heen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualite
Heb geen tegoedbon aangeboden gekregen.. kon alleen omboeken. Ik las het artikel, maar heb er inmiddels vrede mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
ik wil nog even zeggen dat indien je met creditcard hebt betaald de verzekering van je reis soepeler kn zijn.

Check het bij je bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

LucyLG schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 03:15:
ik wil nog even zeggen dat indien je met creditcard hebt betaald de verzekering van je reis soepeler kn zijn.

Check het bij je bank
Niet alle credit cards. De lagere hebben geen reisverzekering.

Wat wel kan helpen is een extra partij die aan jouw kant staat in geval van conflicten.

Jij betaald een reis met een bepaald idee, helft werkt niet, in andere gevallen zou dat contractbreuk zijn...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Pagina: 1