Probleem douchebak in combinatie met douchescherm

Pagina: 1
Acties:

• dendecor
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-01 04:38
Wij zijn bezig met een nieuwe douche, voorzien van douchescherm met schuifdeur.

De douchebak is 1397 mm.  Het douchescherm met schuifdeur moet geplaatst worden tussen 2 muurtjes en heeft een tolerantie van  tussen 1380 en 1410 mm. Het beste zou zijn dat de tegels van 0,9 cm met lijm en kerdidoek op de douchebak geplaatst worden, maar dan is het bijna onmogelijk om het minimuum van 1380 mm te behouden. Ps. de muurtjes moeten nog geplaatst worden.

Eerst de stijlen van het douschescherm plaatsten en dan tegelen zou kunnen, maar is gezien de constructie niet echt goed af te werken.

Of toch beter eerst tegelen en dan pas de douchebak plaatsen? Maar is het risico op lekken dan niet veel groter? 

Of hebben jullie een andere oplossing hiervoor?

Kunnen jullie mij raad geven aub.

Alvast bedankt.

Dendecor

• dendecor
Ik denk dat ik 1  profiel van de wand toch al kan zetten, het moet juist lukken om de tegels rondom te plaatsen. Het 2de profiel kan ik dan op de tegels monteren. Dan heb ik toch al wat gewonnen en dat zou moeten lukken.

Moet ik nog ergens rekening mee houden?

[ Voor 7% gewijzigd door dendecor op 14-03-2020 09:14 ]

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:37
Ik heb aan weerskanten van de wand een ca 2 cm diep u-profiel in laten tegelen. Daar kon de (op maat gemaakte) glaswand zo in gedraaid/geschoven worden. Daarna afkitten en klaar.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• dendecor
Bedankt voor de goede raad, doen we.