Ruim twee jaar na niet ontvangen bestelling een factuur.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:30
Hallo mede tweakers,

Iets wat ik wel van heb gehoord en soortgelijke zaken over heb gelezen, is mij nu overkomen.
Echter, op een manier dat mij onbekend is. Weet even niet precies wat ik er nu mee aanmoet,

Members only: Situatieschets
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Aan jullie de vraag: Wat moet ik hier mee aan?
Heb mijn online zoektocht al gedaan en ik kom het volgende tegen:

- factuur is defacto naar 2 jaar verjaard (is dus het geval).
- Levering van goederen bewijzen is aan leverancier, niet aan consument (heb die twee pakketten nooit gehad).
- Klarna en GLS beide hebben deze case al twee jaar geleden gesloten.
- Rechtsbijstand al gebeld, ook die zeggen "gewoon al het berichten verkeer verschaffen en komt wel goed".

en toch. Toch zit het me niet lekker. Mede omdat de rechtsbijstand me 100,- eigen risico kost als dit escaleert.
Maar ook omdat ik door hen van een misdaad wordt beschuldigd wat ik niet gepleegd heb.

Wat zijn jullie adviezen (behalve: laat alles aan je rechtsbijstand over).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Verjaren is twee jaar bij particulier aankoop als ze dit gaan neerleggen bij een incassobureau grote kans dat die dan ook zeggen ''ja daag je bent te laat''

Iemand zomaar betichten van diefstal is tevens ook strafbaar. (wie eist bewijst zo niet :w )

[ Voor 6% gewijzigd door 42dpi op 13-03-2020 20:03 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als het geen zakelijke aankoop is, zeggen dat hun lezing niet klopt, dat de vordering is verjaard en het daarbij laten. Gewoon één zinnetje: "Ik betwist uw uiteenzetting van de feiten, en bovendien is de vordering verjaard." Misschien dat ze nog wat harder gaan blazen, maar dat kun je negeren. Ze gaan hiervoor niet naar de rechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:42
@42dpi Incassobureau's kopen die claims gewoon op en gaan je belagen met brieven...
Zelf aan de hand gehad en zelfs na 8 jaar proberen ze het nog steeds.
Ik gooi de brieven van dat incassobureau (uit Den Haag, iets met Interim...) tegenwoordig zo weg, ben klaar met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoos
De hoop is idd dat na een dergelijke reactie ze het laten liggen voor wat het is.
Het betreft idd een consumenten aankoop en is dus verjaard.
En toch na ruim twee jaar nog geld te eisen. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

@roches
Intrum Justitia bedoel je denk ik. Nare lui zijn dat, heb ook keer last van ze gehad vanwege een niet kloppende vordering. Uiteindelijk zijn gestopt.

Edit:
@Desmoos
Je weet zeker dat je niet eerder een bericht van ze hebt gehad over die factuur?
Dat zou de reeds genoemde verjaringstermijn van 2 jaar namelijk stuiten waardoor deze opnieuw begint te tellen.

[ Voor 40% gewijzigd door Toet3r op 13-03-2020 20:34 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04
GlowMouse schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 20:04:
Als het geen zakelijke aankoop is, zeggen dat hun lezing niet klopt, dat de vordering is verjaard en het daarbij laten. Gewoon één zinnetje: "Ik betwist uw uiteenzetting van de feiten, en bovendien is de vordering verjaart." Misschien dat ze nog wat harder gaan blazen, maar dat kun je negeren. Ze gaan hiervoor niet naar de rechter.
Verjaard. Staat slordig als je een bericht met een spelfout stuurt. ;)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Jaap-Jan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 20:44:
[...]

Verjaard. Staat slordig als je een bericht met een spelfout stuurt. ;)
Mb, net toen ik dat zinnetje aan het typen was, ging de telefoon :P Maar niet teveel woorden aan vuil maken dus, dat geeft alleen maar onnodige discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoos
Toet3r schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 20:21:
@roches
Intrum Justitia bedoel je denk ik. Nare lui zijn dat, heb ook keer last van ze gehad vanwege een niet kloppende vordering. Uiteindelijk zijn gestopt.

Edit:
@Desmoos
Je weet zeker dat je niet eerder een bericht van ze hebt gehad over die factuur?
Dat zou de reeds genoemde verjaringstermijn van 2 jaar namelijk stuiten waardoor deze opnieuw begint te tellen.
Zeker weten. Er is geen enkele mail ontvangen vanaf hun sinds die bestelling in 2017.
Heb ook daar sinds toen niets besteld gehad.
Pagina: 1