Vaatwasser Bosch pompt niet af (foto's!)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1352862

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn vaatwasser, Bosch S9J1B. Zodra ik de vaatwasser aan zet begint hij eindeloos te pompen, er komt geen water uit de afvoer.
Resetten lukt niet, de lampjes gaan niet eens aan.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Bakje onder in vaatwasser losgehaald, afdekkapje van pomp losgeschroefd. (1 torx)
- Slang aan de rechterkant van het labyrint losgehaald (nr 3 op fotos) erdoor geblazen, niet verstopt. Deze loopt naar binnenkant vaatwasser (onderin)
- Door slang 1 geblazen, deze loopt naar de afvoer, niet verstopt.
- Labyrint losgehaald en bekeken, ziet er goed uit.
- Rode vlotter zit niet vast. vaatwasser is droog, niet lek.

Wanneer ik door slang 2 blaas voel ik weerstand, water borrelt. Is dit normaal? Lucht komt er in de vaatwasser uit, maar alleen als ik hard blaas.
De oranje vlotter lijkt wat hoger te zitten en kan ik niet naar beneden duwen, is dit normaal? (rode cirkel op fotos)
Het rode vlottertje in het labyrint (laatste foto) beweegt een klein beetje op en naar wanneer ik het labyrint ondersteboven houd, maar niet veel.

Waar zou het aan kunnen liggen? Ik ben helemaal klaar met handwassen en vind het zonde om een nieuwe te kopen. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet, Max

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fHw5bNSGp8SGmeVDAo7k2oX53iM=/800x/filters:strip_icc()/f/image/AE4fcfU2FbqqRQqRKrOPg8wW.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0wlN5f2_NrN4ILrd1ZKv-XuYOs=/800x/filters:strip_icc()/f/image/2A7946YEHJmKPcNLsjhzOx5X.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXG41YvInSrmXxVXIKqMMPuYnmY=/800x/filters:strip_icc()/f/image/tBWstPnQoeJqPtfx1O8FfsHp.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eo0sYVGjQOnamsvMclo0v--RC8o=/800x/filters:strip_icc()/f/image/urxoLtbCn047GDnlaFGHzZHh.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7EZfV6xdPzRFkzM3QbZl7lG-jp8=/800x/filters:strip_icc()/f/image/YMwY0OxzAK95lgoFvstnm8g5.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:52

JdM

Humbled

Als je vaatwasser direct begint met pompen terwijl er geen programma aan staat, lijkt er eerder een probleem te zijn met de aansturing (print/draaiknop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-06 13:51
Wordt die rode vlotter niet geblokkeerd aan de onderzijde?
Kan me herinneren dat daar een drijver (stuk schuim) zit wat omhoog komt wanneer er water onderin de bak staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-06 15:22
Ook een keer zoiets gehad, toen bleek er een stukje glas in de pomp te zitten wat slecht te zien is.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Ora et Labora Hoe kwam je hier achter? Ik zie niet hoe ik bij de binnenzijde van de pomp kan komen. Moet dit van binnenuit de vaatwasser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@thespeed De rode vlotter lijkt in orde, en de drijver onderin de bak ligt gewoon op de bodem. Bak is droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
Misschien heb je hier wat aan?
Deze kwam ik tegen op Youtube:

YouTube: vaatwasser blijft pompen

Toen onze vaatwasser defect was heb ik het labyrinth en de vlotterbak schoongemaakt met chloor.
Maar daarmee had ik toen een ander probleem ;)

[ Voor 33% gewijzigd door thespeed op 13-03-2020 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-06 15:22
Anoniem: 1352862 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:22:
@Ora et Labora Hoe kwam je hier achter? Ik zie niet hoe ik bij de binnenzijde van de pomp kan komen. Moet dit van binnenuit de vaatwasser?
Niet, we hadden een monteur laten komen, die heeft wat zitten rommelen onder de vaatwasser en kwam met een stuk glas terug.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb 2 filmpjes gemaakt. Zoals je aan de buitenkant kunt zien wordt de oranje vlotter al vrij snel geactiveerd. Is dit de bedoeling?
Aan de binnenkant pompt hij zich helemaal vol met water tot de rand zoals je kunt zien.

YouTube: Vaatwasser pompt niet af, buitenkant

YouTube: Vaatwasser pompt niet af, binnenkant

Het probleem is er dus nog steeds. Wie kan me de juiste richting op sturen? Moet ik de pomp vervangen? Hoe check ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Kan je in de pomp komen door middel van een klepje oid?

Bij mijn oude pomp was het ehm hoe noem je dat, de schroef met blades die het water echt bewegen, van de motor af gekomen en dus was alleen het pennetje waar hij op hoorde daar rond aan t draaien... Geen waterbeweging. Terug erop en gaan met de banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:44
Wij hadden hetzelfde euvel, bleek dat er een vinnetje van de afvoerpomp was afgebroken.

Zoals als eerder aangehaald door andere Tweakers is hoogstwaarschijnlijk de afvoerpomp kapot, zie de vierde technische tekening met onderdeel-nummer 0460. De afvoerpomp zit onder in de vaatwasser en is bij bepaalde modellen/ merken ook toegankelijk via de voorkant (onderin), je kan de vaatwasser ook op z'n zij leggen om er makkelijker bij te kunnen. Is een kwestie van een paar pinnetjes lostrekken en schroeven losdraaien.

[ Voor 8% gewijzigd door Freshouttheoven op 31-03-2020 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
Er staan wel een aantal video's op Youtube hoe je zo'n pomp demonteerd.
Wat ik zo zie kun je vanuit de binnenzijde het schoepje ook zien dus dat kun je dan ook nog controleren.
Misschien heb je wat aan dit filmpje (denk wel een andere vaatwasser ;) )

YouTube: YouTube

[ Voor 11% gewijzigd door thespeed op 31-03-2020 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:20
Dit hebben wij ook gehad met onze Bosch vaatwasser. Kon op het eerste oog niks ontdekken aan de pomp. Bleek een heel klein stukje glas in de pomp te zitten nadat ik de bouwstofzuiger erop had gezet. Sindsdien geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
ik heb een keer per ongeluk een glas met een kaars in de vaatwasser gezet. Alles was verstopt en dat zat verder in de leidingen van het huis.

Kaarsvet stolde een paar meter verderop en niet direct in de vaatwasser zelf. Ik heb wel HG erdoorheen gegooid maar werkte niet.

De rioleringsmeneer heeft voor 75 alles met een slang die ronddraait opengemaakt.

Nu ik het nog een keer lees lijkt hetin de toevoer te zitten en de vraag is waar die vandaan komt. Ik kan niet stellen dat je vaatwasser kapot is eigenlijk.

[ Voor 61% gewijzigd door LucyLG op 02-04-2020 07:44 ]

Pagina: 1