Vloerverwarming onder een grenen parket vloer

Pagina: 1
Acties:

• P123
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-01-2023
Wij hebben een woning gekocht en willen deze voorzien van vloerverwarming. De vloer is voorzien van grenen parket (laten vertellen dat dit een Canadese Grenen is) en is genageld op een houten frame die op de beton ligt. Ertussen ligt piepschuim. De woning is van 1740.

Nu vraag ik me af of het mogelijk is een variotherm (droogbouw) systeem te gebruiken onder deze grenen parket. Is deze voldoende warmte doorlatend of kruipt me dan alle warmte in de beton?

[ Voor 5% gewijzigd door P123 op 13-03-2020 15:09 ]

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Dus je wilt het parket van het houten frame loshalen. Het frame eruithalen. Om vervolgens vloerverwarming aan te leggen en de vloer terug te leggen?

De eerste vraag lijkt me of het je gaat lukken de bestaande vloer er een beetje netjes uit te krijgen.

Wat betreft het doorlaten van warmte. Ja hout kan warmte doorgeven. Zit wel enige vertraging in en dus wil je de temperatuur eigenlijk vrij constant houden.

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-01 20:17
.

[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:09 ]

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:58
Alles kan, maar je moet je afvragen of je het moet willen. Ik vraag me ook af hoe netjes je de vloer kunt verwijderen (en weer terugleggen). Ik neem aan dat er al wel overal CV in het huis aanwezig is? Mocht dat nog niet het geval zijn kan ik me voorstellen dat je liever geen radiatoren wilt plaatsen (al vind ik die kolomradiatoren ook erg gaaf in een oud huis).