Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CydexTM
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 21:11
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC is voor mijn vader. Hij zal er voornamelijk lekker mee browsen, foto's bekijken, video's bekijken en heel af en toe een eenvoudig video'tje bewerken

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de €500-€600 inclusief monitor

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, hebben niks nuttigs om te gebruiken. Enkel een externe schijf voor opslag.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik had zelf al eventjes gekeken en een lijstje samengesteld. Een Barebones PC lijkt mij top, lekker klein en ook eenvoudig om samen te stellen. Ik heb zelf niet super veel ervaring met PC's bouwen. Zo af en toe een videokaart wisselen en RAM geheugen upgraden en daar houdt het dan ook redelijk op.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 3 3200G Boxed€ 91,-€ 91,-
1BarebonesASRock DeskMini A300€ 142,-€ 142,-
1MonitorenAOC 27B1H Zwart€ 127,05€ 127,05
1Geheugen internCrucial CT2K4G4DFS824A€ 36,99€ 36,99
1Solid state drivesIntel 660p 512GB€ 74,89€ 74,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 471,93

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet zo zeer, het liefst Ryzen 3200g, aangezien die wel zeer sterk uit de bus lijkt te komen. Mochten er andere suggesties zijn, sta ik daar altijd voor open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als de PC lekker stil is, zou dat top zijn.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb nog wat hulp nodig bij voornamelijk 3 à 4 puntjes. RAM geheugen, opslag en de koeler. Ik heb namelijk gelezen dat de stock koeler van de 3200g niet past in het bovenstaande barebones systeem, maar nu heb ik zelf echt 0.0 verstand van koelers. Dusss hier zou ik graag wat advies of een aanbeveling in krijgen.

Daarnaast zit ik te twijfelen tussen 8 en 16gb RAM. Ik vind zelf dat het best hard is gegaan, dat 4GB ram bij een beetje multitasken al gauw niet meer voldoende is. Hoe zou dit zich de komende jaren ontwikkelen en is het dan niet slimmer om voor 16gb ram te gaan? Daarnaast lijkt dual channel mij altijd beter dan single. Wat denken jullie, 8 of 16GB? De PC moet zeker een goed aantal jaren mee gaan.

Zijn er nog tips voor het opslaggeheugen? Eventueel een HDD voor opslag van foto's naast zijn externe harde schijf? Zo ja, waar dien ik dan naar te kijken?

Tot slot, de monitor. Mij lijkt 27 inch een mooi formaat voor mijn oudje, kan die het mooi allemaal goed lezen. Maar twijfel ik hoe scherp 1080p nou zou zal zijn op 27 inch en of IPS de juiste keuze is. Ik vind dit echter wel een zeer mooie monitor qua design. Een strak ontwerp, met weinig randen en een moderne voet. Zoiets zou ik dus ook zoeken, maar ik verwacht dat een 1440p monitor ook weer enigszins overkill is en het een stuk duurder maakt. Dus laat jullie adviezen maar los! Alvast super bedankt allen _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door CydexTM op 13-03-2020 13:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:42
Een Deskmini heeft SODIMM geheugen nodig, zie https://tweakers.net/cate...FUWWKOklW0koWFuaVSbG1tLQA voor de mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightRaven88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 16:55
Dat geheugen gaat niet passen op het moederbord.
Qua hoeveelheid is 8GB meer dan voldoende voor je pa.
SODIMM is benodigd, suggestie: pricewatch: Kingston HyperX Impact HX426S15IB2/8

Op een reddit forum (kan het zo snel niet vinden) is er een draadje waar men aangeeft dat de CPU fan past, indien omgedraaid gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CydexTM
martyw schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:29:
Een Deskmini heeft SODIMM geheugen nodig
Ah kijk, dat is al heel goed om te weten! Bedankt, ga ik daar gewoon wat geheugen van bestellen.
NightRaven88 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:52:
Op een reddit forum (kan het zo snel niet vinden) is er een draadje waar men aangeeft dat de CPU fan past, indien omgedraaid gemonteerd.
Ook goed om te weten dat het wel zou kunnen, maar het kan niet kwaad om de CPU fan omgedraaid te monteren? Ik krijg de Reddit thread ook niet gevonden helaas..

Mocht ik dit niet voor elkaar krijgen, naar welke koeler zou ik dan kunnen kijken die voor deze deskmini aangeraden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je kunt het zwarte randje van AMD er afhalen (koeler)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
[b]NLLuuk in "Barebones PC hulp"NLLuuk schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:04
.......
Mocht ik dit niet voor elkaar krijgen, naar welke koeler zou ik dan kunnen kijken die voor deze deskmini aangeraden wordt?
De Noctua NH-L9a-AM4 past en is stil, wel prijzig....

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CydexTM
Hackus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:20:
Je kunt het zwarte randje van AMD er afhalen (koeler)
Ah top, dat scheelt al en anders koop ik gewoon onderstaande koeler. Iemand nog een idee hoe 1080p op 27 inch is met een IPS paneel? Verder zijn vrijwel al mn vragen al goed beantwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:07
over het algemeen wordt een diagonale pixel afstand van 0,28mm genomen als maximaal voor een computer beeldscherm, dan kom je met 1080p op iets meer dan 24 inch en daarom zijn er ook zo veel 24 inch monitoren te koop. Maar ik weet niet of dat ook geld voor leesbril ogen...

verder zou ik niet gaan klooien met een extra hdd maar gewoon een grotere ssd nemen: categorie: Solid state drives
Pagina: 1