VOIP icm Ziggo Pro voor MKB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maureen
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-07-2020
Zelf ben ik nieuw op dit vlak en heb hier en daar internet bezocht hoe we ons doel kunnen bereiken

Ziggo Pro abo met vaste IP adres.

Het gaat om een radiostation (geen subsidie)

We zoeken naar een oplossing niet al te duur om het volgende te bereiken.

We hebben 1 TOESTEL in de studio met telnr01
Eerste persoon belt en we nemen op en komt in de uitzending
Tweede persoon belt en krijg bezet toon en dat willen we oplossen
Dus de vraag Hoe kunnen de tweede persoon toch aannemen als die op Tel01 belt?
Kan dus meedoen (discussie)

Moeten we 2 telnr hebben (Liever niet) of

Moeten we onze hoodtel01 nummer koppelen aan Twee sip accounts?
Hoe gaat dat in zijn werking?

of
Kan dat ook worden opeglost met de FRITZ!Box 7490?
of FRITZ!Box 7590 icm Sipp voice provider
https://nl.avm.de/service...prekken-via-FRITZ-Box/#zd
Hierop kan je 2 analoge telefoon aansluiten.

Wat is de beste/goedkoopste als het kan oplossing?
Suggesties zijn welkom bijv: Indien er andere telefoons gekocht dient te worden.

Alavst bedankt voor jullie tijd en moeie en oplossing

Gr

Maureen

...

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:47
Dat kan Ziggo prima voor je inregelen door een VOIP centrale er tussen te zetten, dan heb je nog steeds 1 centraal nummer en de VOIP centrale regelt de verdeling van de inkomende gesprekken; zodra er 1 lijn bezet is wordt er automatisch doorgeschakeld naar de volgende en/of wordt je in een wachtrij geplaatst.

https://www.ziggo.nl/zake...Agh9EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maureen
MicGlou schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:41:
Dat kan Ziggo prima voor je inregelen door een VOIP centrale er tussen te zetten, dan heb je nog steeds 1 centraal nummer en de VOIP centrale regelt de verdeling van de inkomende gesprekken; zodra er 1 lijn bezet is wordt er automatisch doorgeschakeld naar de volgende en/of wordt je in een wachtrij geplaatst.

https://www.ziggo.nl/zake...Agh9EALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Klopt maar gezien de kosten alleen voor in de wacht of ect eenmalige kosten 500-600 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:04
maureen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:34:
Zelf ben ik nieuw op dit vlak en heb hier en daar internet bezocht hoe we ons doel kunnen bereiken

Ziggo Pro abo met vaste IP adres.

Het gaat om een radiostation (geen subsidie)

We zoeken naar een oplossing niet al te duur om het volgende te bereiken.

We hebben 1 TOESTEL in de studio met telnr01
Eerste persoon belt en we nemen op en komt in de uitzending
Tweede persoon belt en krijg bezet toon en dat willen we oplossen
Dus de vraag Hoe kunnen de tweede persoon toch aannemen als die op Tel01 belt?
Kan dus meedoen (discussie)

Moeten we 2 telnr hebben (Liever niet) of

Moeten we onze hoodtel01 nummer koppelen aan Twee sip accounts?
Hoe gaat dat in zijn werking?

of
Kan dat ook worden opeglost met de FRITZ!Box 7490?
of FRITZ!Box 7590 icm Sipp voice provider
https://nl.avm.de/service...prekken-via-FRITZ-Box/#zd
Hierop kan je 2 analoge telefoon aansluiten.

Wat is de beste/goedkoopste als het kan oplossing?
Suggesties zijn welkom bijv: Indien er andere telefoons gekocht dient te worden.

Alavst bedankt voor jullie tijd en moeie en oplossing

Gr

Maureen

...

...
Dit kan een fritzbox prima. Enige wat je moet bekijken of de telefonieprovider meerdere gelijktijdige gesprekken ondersteunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maureen
mad-dog schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:24:
[...]

Dit kan een fritzbox prima. Enige wat je moet bekijken of de telefonieprovider meerdere gelijktijdige gesprekken ondersteunt
Kijk nu komen we verder.
Thanks man

Aanbeveling voor een Telefonieprovider?

Ik las over CheapConnect.net

Gr Maureen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:27
Ik zou een telefonie provider zoeken die je kan helpen. Chea Connect is er daar geen een van.
Ik werk er zelf bij een en dit hoeft niet veel te kosten en werkt op je ziggo abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
maureen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:13:
[...]

Klopt maar gezien de kosten alleen voor in de wacht of ect eenmalige kosten 500-600 euro
? Waar zie je dat staan... het is zover ik de gegevens kan vinden zeker niet zo duur en aangezien je ook al zakelijk internet van Ziggo afneemt kost het je nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maureen
MicGlou schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:09:
[...]

? Waar zie je dat staan... het is zover ik de gegevens kan vinden zeker niet zo duur en aangezien je ook al zakelijk internet van Ziggo afneemt kost het je nog minder.
In de offerte van Ziggo
Eenmalige aansluitkosten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 15:07
Neem een Xelion hosted PBX met bijvoorbeeld 10 lijnen en 1 toestel met wachtrij.
Of 3CX of zelf bouwen met Asterisk of FreePBX.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maureen
Quas schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:47:
Ik zou een telefonie provider zoeken die je kan helpen. Chea Connect is er daar geen een van.
Ik werk er zelf bij een en dit hoeft niet veel te kosten en werkt op je ziggo abonnement.
En de naam is?
URL Link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:27
Ik stuur je even een dm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
maureen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:13:
[...]

In de offerte van Ziggo
Eenmalige aansluitkosten
Zover ik kan zien 200... dat is meer dan de helft minder. Maar goed, je bent duidelijk opzoek naar heel goedkoop, het liefst gratis... dat is je goed recht. Maar je kent het gezegde hoop ik? "voor een dubbeltje eerste rang willen zitten"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MicGlou schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:41:
dan heb je nog steeds 1 centraal nummer en de VOIP centrale regelt de verdeling van de inkomende gesprekken; zodra er 1 lijn bezet is wordt er automatisch doorgeschakeld naar de volgende
Bij VOIP zijn er geen lijnen, en er is helemaal geen doorschakeling nodig. Het concept van lijnen voor VOIP is ooit verzonnen zodat niet iedereen a la Skype gratis onbeperkt gaat zitten bellen, want dan zouden de winstmarges van die zakelijke aanbieders wegvallen.

Het enige wat je nodig hebt is een VOIP-provider die gelijktijdige verbindingen niet blokkeert. Cheapconnect lijkt aan dat criterium te voldoen, dus daarmee zit je goed. De vraag is wel of je toestel gelijktijdige gesprekken aankan. Als je de telefoon direct met CC laat verbinden, krijg je die gelijktijdige gesprekken dus waarschijnlijk niet voor elkaar. Wat zoek je precies? Wil je twee gesprekken via dezelfde telefoon, of wil je twee telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maureen
MicGlou schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:33:
[...]

Zover ik kan zien 200... dat is meer dan de helft minder. Maar goed, je bent duidelijk opzoek naar heel goedkoop, het liefst gratis... dat is je goed recht. Maar je kent het gezegde hoop ik? "voor een dubbeltje eerste rang willen zitten"
Waar zie je dat staan voor 200?
URL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maureen
GlowMouse schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:40:
[...]

Bij VOIP zijn er geen lijnen, en er is helemaal geen doorschakeling nodig. Het concept van lijnen voor VOIP is ooit verzonnen zodat niet iedereen a la Skype gratis onbeperkt gaat zitten bellen, want dan zouden de winstmarges van die zakelijke aanbieders wegvallen.

Het enige wat je nodig hebt is een VOIP-provider die gelijktijdige verbindingen niet blokkeert. Cheapconnect lijkt aan dat criterium te voldoen, dus daarmee zit je goed. De vraag is wel of je toestel gelijktijdige gesprekken aankan. Als je de telefoon direct met CC laat verbinden, krijg je die gelijktijdige gesprekken dus waarschijnlijk niet voor elkaar. Wat zoek je precies? Wil je twee gesprekken via dezelfde telefoon, of wil je twee telefoons?
Beste Glowmouse
Thanks voor de info

Voor telefoon aanschaf zat ik hieraan te denken

https://www.voipshop.nl/y...n-voor-6-lijnen/pid=54021
Uiteraard twee gesprekken via dezelfde telefoon ja

Gr Mau

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 09:11
Ik weet niet met welke mengtafel jullie werken maar misschien kan die wel meerdere inkomende lijnen vorken. En kan je vanuit je tafel aangeven welke lijn je opneemt buiten de uitzending en welke je doorprikt naar de zendlijn.

edit: nog een keer de vraag gelezen;
je wil de audio van 2 inkomende lijnen mengen in je programma.
Bereikbaar zijn op 1 nummer.
Opnemen in de studio en buiten de studio.

Wil je ook kunnen opnemen, en dan doorzetten naar de studio?
Hoe wil je de beller je mengtafel inkrijgen?

het neusje van de zalm was Telos maar dat zal wel buiten budget liggen :)

[ Voor 44% gewijzigd door Hennie-M op 13-03-2020 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
maureen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:57:
[...]

Voor telefoon aanschaf zat ik hieraan te denken

https://www.voipshop.nl/y...n-voor-6-lijnen/pid=54021
Uiteraard twee gesprekken via dezelfde telefoon ja
Volgens mij ben je daarmee voor €9/jaar klaar :) Let wel op de voeding van die telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maureen
GlowMouse schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:04:
[...]

Volgens mij ben je daarmee voor €9/jaar klaar :) Let wel op de voeding van die telefoon.
Dus deze telefoon en abo bij cheapconnect en dat met 1 telefoonnummer en 2 TWEE sip account??
De provider onze hoofdnummer laten porteren en de teleofon configureren met de gegevens van Cheapconnect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
maureen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:17:
[...]

Dus deze telefoon en abo bij cheapconnect en dat met 1 telefoonnummer en 2 TWEE sip account??
De provider onze hoofdnummer laten porteren en de teleofon configureren met de gegevens van Cheapconnect
Je hebt genoeg aan één SIP-account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
maureen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:37:
[...]

Kijk nu komen we verder.
Thanks man

Aanbeveling voor een Telefonieprovider?

Ik las over CheapConnect.net

Gr Maureen
Cheapconnect gebruik ik zelf ook op m'n fritzbox. Alleen is het volgens mij alleen mogelijk om 1 gelijktijdig gesprek te voeren, dus 2 sip accounts nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
mad-dog schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:42:
[...]

Alleen is het volgens mij alleen mogelijk om 1 gelijktijdig gesprek te voeren
Volgens CC zelf is er geen limiet op het aantal gelijktijdige gesprekken. Misschien is het een beperking van de Fritzbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
GlowMouse schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:45:
[...]

Volgens CC zelf is er geen limiet op het aantal gelijktijdige gesprekken. Misschien is het een beperking van de Fritzbox.
Fritzbox kan 3 gelijktijdige gesprekken via DECT doen en 5 gelijktijdig als je de overige interfaces ook erbij telt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-07 14:42
Cheapconnect heeft 'gewone' SIP accounts, en SIP trunks. Het zou goed kunnen dat de SIP accounts maar een enkel spraakkanaal ondersteunen, maar SIP trunks ondersteunen in ieder geval meerdere. Het nadeel van een trunk is dat niet alle apparaten dit ondersteunen, maar Fritzboxen ondersteunen dit in ieder geval wel.

Bron: ik gebruik zelf Cheapconnect voor inkomende telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maureen
BAJansen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:06:
Cheapconnect heeft 'gewone' SIP accounts, en SIP trunks. Het zou goed kunnen dat de SIP accounts maar een enkel spraakkanaal ondersteunen, maar SIP trunks ondersteunen in ieder geval meerdere. Het nadeel van een trunk is dat niet alle apparaten dit ondersteunen, maar Fritzboxen ondersteunen dit in ieder geval wel.

Bron: ik gebruik zelf Cheapconnect voor inkomende telefonie.
Beste BAJansen

Bedoel je hierme te zeggen dat we SIP trunk account nodig hebben?

Gr Mau

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
BAJansen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:06:
Het zou goed kunnen dat de SIP accounts maar een enkel spraakkanaal ondersteunen
Cheapconnect stelt expliciet dat één SIP account een onbeperkt aantal spraakkanalen ondersteunt.

Er is technisch geen enkel verschil tussen een trunk en een SIP-account. Sommige providers gebruiken de term 'trunk' om een combinatie van meerdere kanalen te beschrijven. CC gebruikt de term schijnbaar voor een account dat geen inkomende gesprekken kan ontvangen.

Ik heb geen account bij CC en ik heb ook geen fritzbox, dus ik kan het niet testen, maar ik maak mij sterk dat je meerdere inkomende gesprekken kunt ontvangen. Ook met de Yealink gaat het gewoon werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-07 14:42
Ik maak zelf geen gebruik van de 'gewone' SiP accounts van Cheapconnect, maar wanneer deze inderdaad meerdere inkomende kanalen ondersteunen is zo'n 'gewoon' account in combinatie met het Yealink toestel de beste zet. Wanneer je een telefoonnummer registreert bij Cheapconnect kun je sowieso gratis de beschikking krijgen over zowel een gewoon SIP account en een trunk.
Pagina: 1