Vraag
Alle reacties
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Wat wil je nou precies bereiken met dit topic?
Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.
K: overklokken; levert je snel 10% - 20% meer performance op en kun je ook een wat zwaardere GPU aansturen voor er een bottleneck ontstaat.
non-K: bottleneck treedt op rond GTX1080-niveau.
Maar belangrijk is ook: het is niet erg als er een bottleneck is als je later toch je CPU en mainboard gaat upgraden. Dan heb je alvast een passende GPU.
Het is niet zo dat je GPU schade ondervindt van een (te) trage aanlevering van data.
[ Voor 37% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 13-03-2020 13:11 ]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Where ever you go, there you are
i7 3470k bestaat niet, bedoel je i7 3770K?rikm schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:12:
eventueel van marktplaats een i7 3470k halen. Zou moeten kunnen werken in je mobo
The devil is in the details.
Even kijken heeft altijd weinig zin als je niet nu direct het doel hebt om er een andere kaart in te hangen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:12:
gewoon eens kijken, ben er een tijdje uitgeweest uit computerland
Ik denk dat je vraag wel een beetje doorschemeren hoe de ontwikkeling in processorland nu gaat: Niet erg snel.
Zelf heb ik ook de 2600k en ik heb nog nooit zo lang niet geupgrade. (Nu is in mijn geval het gebruik veranderd doordat ik op de console ben gaan gamen.)
Zit je niet met een UEFI-beperking in de firmware van de GPU?Hackus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:10:
GTX1080 - RTX 2060 +-
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Soms. Wisselt per moederbord. Daar weten we niks van bij de TS. Je moet een UEFI-based moederbord hebben waar GOP in ondersteund wordt bij veel kaarten.MAX3400 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:14:
[...]
Zit je niet met een UEFI-beperking in de firmware van de GPU?
werkt prima op oude Dell optiplex 990 met i7-2600 en RTX2060MAX3400 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:14:
[...]
Zit je niet met een UEFI-beperking in de firmware van de GPU?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
RX 580 en GTX 1060 zou ik niet nieuw mee kopen, hooguit gebruikt voor max €100 maar kijk uit voor kaarten die gebruikt zijn voor mining.
GTX 780 laten liggen. Hoog verbruik en prestaties vallen tegen. GTX 970 zou je tweedehands kunnen overwegen en zou niet meer hoeven kosten dan €60,-.
WElk merk en type voeding heb je?
[ Voor 60% gewijzigd door br00ky op 15-03-2020 12:29 ]
The devil is in the details.