8K monitor 55 inch beeldscherm (minimaal)

Pagina: 1
Acties:
  • 549 views

• _AI
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14-12-2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zjaz-N4CnM28DmZSjZJ9DqydgOI=/f/image/Xwuys1Sz2T0VnU6ejI9jom7v.jpggroot, groter, grootst..?
ik werk & game een behoorlijk lange tijd op een 42 inch met 4K.
van 15" naar 17" naar 32" en nu 42 inch en bij behorende resolutie gegaan.

Maar ik wil het liefst nog groter.
waar blijven de 8K monitoren met 55 inch voor de PC | workstation?
je ziet 8K nu al wel voor TV maar nog niet in 8K met een groot formaat.

wel een full beeldscherm graag ipv 21:9, ik heb de samsung geprobeerd maar ik ben er echt geen fan van.
Heb hem destijds weer retour gestuurd.

[ Voor 9% gewijzigd door _AI op 13-03-2020 12:51 ]

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
Wat heb je zelf al gevonden?
Wat is je budget?
etc
etc

er wordt wel wat meer verwacht dan "yo ik dump even een vraag neer, en veel succes ermee"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• _AI
corset schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:57:
Wat heb je zelf al gevonden?
Wat is je budget?
etc
etc

er wordt wel wat meer verwacht dan "yo ik dump even een vraag neer, en veel succes ermee"
heb jij al rond gekeken?
tuurlijk heb ik al rond gekeken. Maar er is gewoon niks op de markt.
budget goede vraag. als je de prijzen ziet heb je al een TV voor €2K maar dat maakt het nog geen monitor.
de Apple 32 inchPro Display XDR kost €6K Zou ik er wel voor over hebben als het beeldscherm groter zou zijn.

het is ook geen "dump" vraag maar meer ook algemeen. hoe zien jullie dat, is er een behoefte. of ben ik de enige in monitorland.

[ Voor 10% gewijzigd door _AI op 13-03-2020 13:04 ]

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08-2025

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

_AI schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:02:
[...]

heb jij al rond gekeken?
tuurlijk heb ik al rond gekeken. Maar er is gewoon niks op de markt.
budget goede vraag. als je de prijzen ziet heb je al een TV voor €2K maar dat maakt het nog geen monitor.
de Apple 32 inchPro Display XDR kost €6K Zou ik er wel voor over hebben als het beeldscherm groter zou zijn.

het is ook geen "dump" vraag maar meer ook algemeen. hoe zien jullie dat, is er een behoefte. of ben ik de enige in monitorland.
Wat is in vredesnaam de meerwaarde van 8k op een desktop?
Of het wordt onleesbaar klein allemaal of je zet dpi scaling aan, waardoor de verhoudingen hetzelfde zijn als op een FHD scherm, maar dan met wat meer pixels ertussen gepropt.
Ik zie het nut van een 8k monitor gewoon niet tenzij je hardcore 8k beeldmateriaal verwerkt.
Daarnaast zijn prijzen absurd hoog, er is nagenoeg geen content voor, je hebt een gruwelijk dure gpu nodig om het ubehaupt aan te sturen dus nee... Ik zie het voorlopig nog niet gebeuren.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Gamen op 8k is op dit moment geen markt voor. 4k is voor heel veel PCs met huidige games al meer dan lastig. Door de resolutie nog even 4x zo hoog te maken gaan systemen gewoon glad op hun bek als ze dat moeten renderen.

Hoewel we natuurlijk op tweakers zitten, kun je je afvragen wat je doel is anders dan op een verjaardag kunnen zeggen wat voor specs je hebt staan.

Je komt voor het gros van de gebruikers qua monitor formaat nu bij het probleem van fysieke limitatie. Mijn bureau thuis voor werk is voorzien van 2x27" QHD en ik merk nu al dat ik het vervelend vind als er zaken helemaal aan de buitenkant staan.

Iedereen is anders, maar het gros van de monitoren staan op een bureau en dan krijg je kijkafstandproblemen.

Er is gewoon nog geen vraag naar. Net als bij TVs.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:45
Hann1BaL schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:08:
Gamen op 8k is op dit moment geen markt voor. 4k is voor heel veel PCs met huidige games al meer dan lastig. Door de resolutie nog even 4x zo hoog te maken gaan systemen gewoon glad op hun bek als ze dat moeten renderen.
Er zijn zelfs games op de markt die ik speel die op max settings net boven de 60 a 70 fps zitten op 1080p (in combinatie met een RTX 2070 Super)

En ik kijk weleens benchmarks en natuurlijk is een RTX 2080 Ti een stuk krachtiger maar er zijn games die zelfs die kaart op de knieën krijgen op 4k (dus onder 60fps)

Even terzijde dat grootste deel van de mensen nog steeds op 1080p games speelt, 8K is handig voor content of video bewerking maar voor gaming (tenzij je graag Age of Emprires op 8k wilt spelen) gewoon een no go vanwege hoe zwaar dat is, en ik heb liever mooiere graphics dan alles op low zodat ik "op 8K kan gamen"

8k is qua gaming verre toekomst, ook voor de PC om maar over het nut ervan te zwijgen.

Aan de TS, er bestaan wel 8k schermen maar die zijn kleiner dan 55"

• _AI
Mizgala28 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:23:
[...]

Er zijn zelfs games op de markt die ik speel die op max settings net boven de 60 a 70 fps zitten op 1080p (in combinatie met een RTX 2070 Super)

En ik kijk weleens benchmarks en natuurlijk is een RTX 2080 Ti een stuk krachtiger maar er zijn games die zelfs die kaart op de knieën krijgen op 4k (dus onder 60fps)

Even terzijde dat grootste deel van de mensen nog steeds op 1080p games speelt, 8K is handig voor content of video bewerking maar voor gaming (tenzij je graag Age of Emprires op 8k wilt spelen) gewoon een no go vanwege hoe zwaar dat is, en ik heb liever mooiere graphics dan alles op low zodat ik "op 8K kan gamen"

8k is qua gaming verre toekomst, ook voor de PC om maar over het nut ervan te zwijgen.

Aan de TS, er bestaan wel 8k schermen maar die zijn kleiner dan 55"
ja er bestaat wel een 8K scherm, (dell) maar ja, 32". toch jammer.
RTX 2080 Ti heb ik in de kast zitten en kan altijd nog naar SLI. tuurlijk, er is momenteel bijna geen 8K content. Maar ik vind het leuk om 8K content te maken. (stockwerk) en dan wil ik het ook groot ervaren. Qua gaming, klopt momenteel bijna geen 8K. Wat een vorige reactie betreft, als autist zeg ik who cares about ego. Bij mij gaat het om de gamebeleving. nog ver weg? kweet het niet. natuurlijk zit het in de technologypijplijn. Ik zeg laat maar komen.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Een 8K monitor zou wel eens tegen kunnen vallen. Ik las vorig jaar wat reviews van die Dell monitor en zag vooral veel klachten over gebrekkige support in software. Vooralsnog lijkt het interessanter om gewoon twee (of drie) 4K monitoren naast elkaar te zetten.

• _AI
Wintervacht schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:08:
[...]

Wat is in vredesnaam de meerwaarde van 8k op een desktop?
Of het wordt onleesbaar klein allemaal of je zet dpi scaling aan, waardoor de verhoudingen hetzelfde zijn als op een FHD scherm, maar dan met wat meer pixels ertussen gepropt.
Ik zie het nut van een 8k monitor gewoon niet tenzij je hardcore 8k beeldmateriaal verwerkt.
Daarnaast zijn prijzen absurd hoog, er is nagenoeg geen content voor, je hebt een gruwelijk dure gpu nodig om het ubehaupt aan te sturen dus nee... Ik zie het voorlopig nog niet gebeuren.
Wat zou je denken van scherper beeld?
Prijzen zijn hoog maar dat is subjectief.
Ik zie het wel gebeuren alleen is het dan een innovator market en dat marktaandeel is experimenteel klein. Uiteindelijk zal het toch richting main stream komen. early adaptor | early majority.

• _AI
downtime schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:31:
Een 8K monitor zou wel eens tegen kunnen vallen. Ik las vorig jaar wat reviews van die Dell monitor en zag vooral veel klachten over gebrekkige support in software. Vooralsnog lijkt het interessanter om gewoon twee (of drie) 4K monitoren naast elkaar te zetten.
Ja klopt, maar dan heb je die dunne of dikke brezels weer. Zou zo'n twee keer 21:9 boven elkaar werken?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:45
_AI schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:25:
[...]

RTX 2080 Ti heb ik in de kast zitten en kan altijd nog naar SLI. tuurlijk,
Meeste games negeren doodleuk SLI, anno 2020 kun je SLI in de meeste games zo goed als dood noemen (om maar over micro stutters te zwijgen)
_AI schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:31:
[...]

Wat zou je denken van scherper beeld?
Prijzen zijn hoog maar dat is subjectief.
Ik zie het wel gebeuren alleen is het dan een innovator market en dat marktaandeel is experimenteel klein. Uiteindelijk zal het toch richting main stream komen. early adaptor | early majority.
Dat scherpte valt tegen, ik heb een 65" 8k tijd terug gezien en het was voor mij "zoek de verschillen" spelletje met een 65" 4k ernaast (tenzij je graag 50cm van een 55" of groter scherm zit, dan valt het op maar het lijkt mij minder fijn voor je nek op ten duur)

Ja je ziet klein beetje verschil als je dichtbij genoeg zit (maar again te dichtbij zitten met zo'n maat is minder fijn), en ik denk dat op 55" dat verschil alleen lager wordt dus is het niks meer dan GPU kracht verspillen aan iets wat je vrijwel niet ziet (ook een reden waarom 4K smartphones nooit echt mainstream zijn geworden, bedrijven probeerden het maar het blijft niche met een reden)

8K qua TV's zie ik wel main stream worden ooit, als de content eindelijk rijp genoeg voor is maar again meeste mensen gamen nog steeds op 1080p en 4K gaming bestaat al een poos (in mijn omgeving hebben de meeste mensen 1440p scherm overigens).

4K gaming is mogelijk op computers maar is nog lang geen mainstream, 8K is nog verder weg en als ik de console markt kijk die nu pas met de dit jaar komende echte 4K consoles komt zie ik 8K nog lang niet gebeuren (Xbox One X kon 4K aan, maar veel games draaien op 1800p)

De tijd voor zijn en investeren is prima als je het geld voor hebt, maar zinvol is een ander verhaal.

Just my two cents, als je 8K wilt dan doe je dat maar zolang je wel inziet dat het nu en de komende paar jaar qua gaming volledig nutteloos is, sterker nog ik zie het gebeuren dat 8K gaming nooit doorslaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 13-03-2020 14:45 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.