Meeste games negeren doodleuk SLI, anno 2020 kun je SLI in de meeste games zo goed als dood noemen (om maar over micro stutters te zwijgen)
_AI schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:31:
[...]
Wat zou je denken van scherper beeld?
Prijzen zijn hoog maar dat is subjectief.
Ik zie het wel gebeuren alleen is het dan een innovator market en dat marktaandeel is experimenteel klein. Uiteindelijk zal het toch richting main stream komen. early adaptor | early majority.
Dat scherpte valt tegen, ik heb een 65" 8k tijd terug gezien en het was voor mij "zoek de verschillen" spelletje met een 65" 4k ernaast (tenzij je graag 50cm van een 55" of groter scherm zit, dan valt het op maar het lijkt mij minder fijn voor je nek op ten duur)
Ja je ziet klein beetje verschil als je dichtbij genoeg zit (maar again te dichtbij zitten met zo'n maat is minder fijn), en ik denk dat op 55" dat verschil alleen lager wordt dus is het niks meer dan GPU kracht verspillen aan iets wat je vrijwel niet ziet (ook een reden waarom 4K smartphones nooit echt mainstream zijn geworden, bedrijven probeerden het maar het blijft niche met een reden)
8K qua TV's zie ik wel main stream worden ooit, als de content eindelijk rijp genoeg voor is maar again meeste mensen gamen nog steeds op 1080p en 4K gaming bestaat al een poos (in mijn omgeving hebben de meeste mensen 1440p scherm overigens).
4K gaming is mogelijk op computers maar is nog lang geen mainstream, 8K is nog verder weg en als ik de console markt kijk die nu pas met de dit jaar komende echte 4K consoles komt zie ik 8K nog lang niet gebeuren (Xbox One X kon 4K aan, maar veel games draaien op 1800p)
De tijd voor zijn en investeren is prima als je het geld voor hebt, maar zinvol is een ander verhaal.
Just my two cents, als je 8K wilt dan doe je dat maar zolang je wel inziet dat het nu en de komende paar jaar qua gaming volledig nutteloos is, sterker nog ik zie het gebeuren dat 8K gaming nooit doorslaat.
[
Voor 5% gewijzigd door
Mizgala28 op 13-03-2020 14:45
]