Keuze Inbouw combimagnetron

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Aangezien dat onze oude combimagnetron op de meest rare momenten de aardlek of zekering laat springen bij ovenfunctie wordt het tijd om deze te vervangen.

Dus het internet op om een nieuwe te zoeken.
Maar ik loop tegen beste veel problemen/vragen aan.

Ik heb in mijn keuken boven de koelkast een vak waar de oude combimagnetron in zit.
Deze heeft een nishoogte van 45cm en een breedte van 56,8cm
De diepte tot aan de muur is 55cm.
En de oude combimagnetron zit op een stopcontact.

Dus in mijn zoektocht stuit ik op combimagnetronnen die:

- geen stekker hebben maar een directe aansluiting moeten hebben.
- Inbouwdiepte minimaal 55cm en in gebruiksaanwijzing 2cm of 10cm vrije ruimte achter de magnetron.
- De kast moet bestand zijn tegen hoge temperaturen.

We hebben nu een whirlpool die tot 250 graden kan verwarmen en de magnetron functie gaat tot 1000W.

Iemand een idee waar ik wel een combimagnetron kan vinden die ik wel kan toepassen zonder een extra groep te maken?
Of vallen die eisen allemaal wel mee?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:41

Freakie1NL

Grote Baas

Je eerste punt is zo ie zo enorm makkelijk te verhelpen. Op Perilex na heb ik overigens nog niet kwalitatief goed witgoed kunnen kopen zonder stekker. Loop je dan tegen het vermogen aan? Met dergelijke afmetingen kan dit prima tot max 3kW.

55 is krap maar moet passen vermist de bovenkant bijvoorbeeld hol is aan de achterzijde van de kast. De oven is namelijk meestal niet rechthoekig, alleen het diepste stuk zal dan 55 zijn. Denk dat de uitdaging eerder de breedte is. Onze bekende blauwen vrienden al bekeken?

Betreft je derde punt, dit zal met een moderne oven van een A merk reuze meevallen. Onze huidige oven kan ik aan de buitenkant gewoon aanraken terwijl hij binnen >200c is.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Zijn er nog bepaalde winkels waar ik het beste geïnformeerd kan worden?
En het liefst direct een magnetron kan meenemen.

Een keukenwinkel lijkt me niet echt de plek omdat die complete keukens verkopen en waarschijnlijk geen voorraad hebben.

Een bcc/mediamarkt weten die ook technische details?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
https://www.keukenloods.nl/magnetrons/combi-magnetron

Even mailen of bellen voor de scherpste prijs kan lonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Bij de keukenloods geweest en alle ovens kunnen gewoon ingebouwd worden omdat de lucht aan de voorzijde uitgeblazen wordt.

De gene die we wel wat vonden hadden ze helaas niet op voorraad dus nog even doorgereden naar Ikea.

Daar uiteindelijk 1 gekocht omdat die toch meer aansloot op onze wensen.

Nu vandaag een andere stekker halen want de haakse stekker die ik gehaald had is te dik dus de koelkast past niet meer... 8)7

Vanavond Pizza eten. *O*