Ik heb zelf het risico ook niet genomen. Midden in de nacht op de snelweg (waar je 100 km/h mag) 110 km/h rijden heeft ook niemand last van, en zal je ook een boete opleveren.. Het mag niet, en daarmee zou het einde verhaal moeten zijnvanaalten schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:21:
[...]
Theoretisch probleem. Praktisch zal dat geen probleem zijn. Wie denk je dat je gaat aanklagen? De gene die verhuist is en geen moeite heeft gedaan zijn adres te wijzigen? Het bedrijf dat de post stuurde en die eerdere meldingen negeerde?
En zelfs ALS, wat zou dan de straf zijn? Ten hoogste een jaar, volgens het wetboek - maar ik gok dat dat is als je bewust iets doet om de post te bemachtigen (als in, uit de tas van de postbezorger halen. Of een adreswijziging sturen om andermans post te krijgen). Als je post opent om de afzender te achterhalen, bijvoorbeeld, omdat je een afmelding wil sturen, zal niemand je daarvoor veroordelen. Geloof ik niets van.
Theoretisch probleem. Niemand die de gevangenis in gaat omdat 'ie post van de Postcodeloterij heeft opengemaakt voor de vorige bewoners.
Als je het niet opent is het gewoon een stuk post wat niet voor jou is. Als je het wel opent dan is het schending van privacy en de postwet. En stel je ziet dat het een incassobureau is met een aanmaning. Of een brief van het UWV met een uitnodiging tot sollicitatie> Ben jij dan verantwoordelijk voor de extra kosten als als jij die brief niet bij de juiste persoon krijgt waardoor de incassokosten verder stijgen of iemand gekort wordt op de uitkering?
Het is glad ijs waar je je dan op bevindt waar je af moet gaan.
Nu is een 'geadresseerde' enveloppe van de postcodeloterij wel wat anders; dat is gewoon ordinaire spam. Maar post waarvan het vermoeden is dat het echte post is (en geen reclame) die moet je niet willen openen als het niet voor jou is.
Terugsturen/doorsturen is het beste wat je kan doen. Weggooien is soms acceptabel. Maar openen niet.
7400 Wp op het dak