Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Samenstellen desktop voor webdeveloper

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de desktop gaan gebruiken voor webdevelopment en grafisch design met Photoshop cc. Programma's die ik gebruik voor development zijn: Sublime text, Atom, Visual studio, Nodejs en Postgres sql. Daarnaast gebruik ik ZOOM voor online meetingen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €500 en €750

[b]nee[/i]

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal intel core i5
Windows 10+

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Optie om minimaal 4 hdmi schermen aan te kunnen sluiten. Desktop moet snel en stil zijn. Daarnaast moet het geen probleem zijn om meerdere zware programma's gelijktijdig te kunnen draaien zoals hierboven vermeld en heb ik regelmatig +20 tabladen open

Ga je overklokken?
niet bekend??

Wat verwacht je van ons?
Ondanks dat ik dagelijks veel bezig ben met computers heb ik weinig verstand van de hardware en hoe ik de beste setup samen kan stellen. Ik zou dus graag wat advies van jullie ontvangen op dit gebied zodat ik een idee heb van wat ik met mijn budget het beste kan kopen. Gelukkig heb ik wel iemand die ervaring heeft met het bouwen van pc's dus dat zou goed moeten komen.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Waarom wil je het zelf bouwen? Er zijn prima kant en klare, geteste systemen te koop.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:31

Mavamaarten

Omdat het kan!

EMP schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:34:
Waarom wil je het zelf bouwen? Er zijn prima kant en klare, geteste systemen te koop.
Waarom niet.

@Verwijderd Is de grootste eigenschap van een developer niet dat hij goed kan opzoeken?
Ik vind de eigen inzet een beetje magertjes. Begin een keer met de BBG door te nemen. Aan de hand van de pricewatch kan je dan een systeempje samenstellen en kunnen wij het gerust voor je nakijken.

Android developer & dürüm-liefhebber

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als de schermen ook een DisplayPort aansluiting hebben, kun je bijvoorbeeld een RX570 pakken.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 172,-€ 172,-
1MoederbordenASRock B450M-HDV R4.0€ 58,-€ 58,-
1VideokaartenMSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC€ 153,53€ 153,53
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock€ 31,47€ 31,47
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 77,90€ 77,90
1VoedingenSeasonic Focus GX-550€ 83,90€ 83,90
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 112,-€ 112,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 688,80

Zoiets? :)

Exclusief OS en en een behuizing.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:31

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Misschien handig dat OP hier eerst zelf wat moeite in steekt en met een lijstje komt.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Verwijderd

Topicstarter
Mavamaarten schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:37:
[...]

Waarom niet.

@Verwijderd Is de grootste eigenschap van een developer niet dat hij goed kan opzoeken?
Ik vind de eigen inzet een beetje magertjes. Begin een keer met de BBG door te nemen. Aan de hand van de pricewatch kan je dan een systeempje samenstellen en kunnen wij het gerust voor je nakijken.
Dat klopt. Daarnaast is een nog belangrijkere eigenschap dat als je er niet uitkomt dat je hulp vraagt aan mensen die er wel verstand van hebben.

Verwijderd

Topicstarter
PD2JK schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:43:
Als de schermen ook een DisplayPort aansluiting hebben, kun je bijvoorbeeld een RX570 pakken.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 172,-€ 172,-
1MoederbordenASRock B450M-HDV R4.0€ 58,-€ 58,-
1VideokaartenMSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC€ 153,53€ 153,53
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock€ 31,47€ 31,47
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 77,90€ 77,90
1VoedingenSeasonic Focus GX-550€ 83,90€ 83,90
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 112,-€ 112,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 688,80

Zoiets? :)

Exclusief OS en en een behuizing.
Bedankt PD2JK, ik ga het eens even allemaal bekijken d:)b

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ga je het systeem zakelijk gebruiken? Dan zou ik namelijk voor een pre-build gaan of op z'n minst een systeem laten bouwen met next-(business )day garantie als dat al bestaat. Het enige dat je dan moet doen is een systeem vinden dat 4 video-outputs tegelijkertijd ondersteunt.

Als je zakelijk al een dag moet wachten op reparatie hoeveel omzet loop je dan mis? Het blijft natuurlijk vervelend als je systeem kapot gaat, maar als dat de volgende dag is opgelost scheelt je dat een hoop financiële schade. Systeem schrijf je gewoon over 5 jaar af, dus tegen de tijd dat je een upgrade wilt doen, koop je gewoon weer een nieuw systeem. Upgradeability van een zelfbouw heb je dus niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
hoi1234 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:19:
Ga je het systeem zakelijk gebruiken? Dan zou ik namelijk voor een pre-build gaan of op z'n minst een systeem laten bouwen met next-(business )day garantie als dat al bestaat. Het enige dat je dan moet doen is een systeem vinden dat 4 video-outputs tegelijkertijd ondersteunt.

Als je zakelijk al een dag moet wachten op reparatie hoeveel omzet loop je dan mis? Het blijft natuurlijk vervelend als je systeem kapot gaat, maar als dat de volgende dag is opgelost scheelt je dat een hoop financiële schade. Systeem schrijf je gewoon over 5 jaar af, dus tegen de tijd dat je een upgrade wilt doen, koop je gewoon weer een nieuw systeem. Upgradeability van een zelfbouw heb je dus niet nodig.
Bedankt voor je reactie, het is inderdaad voor zakelijk gebruik. Nu heb ik nog wel een backup pc dus mocht er iets kapot gaan kan ik daar op terug vallen. evt kan ik een externe harde schijf aan de desktop koppelen zodat bestanden in zo'n geval niet verloren gaan en ik vanuit mijn backup pc verder kan werken

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11 00:15
Welke 4 HDMI schermen ga je aansluiten?

Al eens een ultrawide monitor overwogen? Ik wil nooit meer wat anders :P

Verder is inderdaad de eerder genoemde Ryzen 3600 en een 16GB RAM kitje een no-brainer als je het mij vraagt.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Verwijderd

Topicstarter
EMP schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:34:
ik heb rondgekeken naar pre-build desktops maar heb toch het idee dat je dan een stuk minder waar hebt voor je geld. Misschien zit ik er naast. heb je wellicht een voorbeeld pre-build desktop die voldoet aan mijn eisen en binnen mijn budget valt?

Verwijderd

Topicstarter
Richh schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:27:
Welke 4 HDMI schermen ga je aansluiten?

Al eens een ultrawide monitor overwogen? Ik wil nooit meer wat anders :P

Verder is inderdaad de eerder genoemde Ryzen 3600 en een 16GB RAM kitje een no-brainer als je het mij vraagt.
Ja ik ken de ultrawide schermen idd wel. echter pas dit niet helemaal bij mijn gewenste setup. Ik wil graag 2 verticale schermen voor code en scripts en daarnaast 2 horizontale schermen. de 2 horizontale schermen zouden evt wel kunnen worden samengevoegd tot 1 ultrawide maar wil alsnog graag de optie hebben voor 4 losse schermen.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:24:
[...]

Bedankt voor je reactie, het is inderdaad voor zakelijk gebruik. Nu heb ik nog wel een backup pc dus mocht er iets kapot gaan kan ik daar op terug vallen. evt kan ik een externe harde schijf aan de desktop koppelen zodat bestanden in zo'n geval niet verloren gaan en ik vanuit mijn backup pc verder kan werken
Ben je je er ook bewust van dat je op een zelfbouwPC geen garantie hebt? Je hebt slechts garantie op de componenten. Dus zal je zelf moeten troubleshooten als iets defect gaat en dan het vermoedelijk defecte onderdeel terugsturen.

Ik weet niet of het een optie is om te wachten tot iemand tijd heeft om jou te helpen?

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:27:
[...]
ik heb rondgekeken naar pre-build desktops maar heb toch het idee dat je dan een stuk minder waar hebt voor je geld. Misschien zit ik er naast. heb je wellicht een voorbeeld pre-build desktop die voldoet aan mijn eisen en binnen mijn budget valt?
Zelfbouw is inderdaad wat meer bang-for-the-buck. Omdat je dan niet betaald voor assemblage, support, tests die van te voren gedaan zijn op de combinatie van hardware etc.

Maar niet heel veel goedkoper, en als je zelf niet heel handig bent, of iemand in de buurt hebt die altijd op korte termijn kan helpen, dan weet ik niet of het verstandig is om zelfbouw te nemen.

Ik kan je wel een voorbeeld geven, maar ga zelf eens op bijvoorbeeld de Dell website een pc samen stellen. De meerprijs voor assemblage e.d. is daar vrij klein over een zelfbouw systeem omdat zij weer het voordeel van schaal hebben.

Het enige wat je vraagt is een i5+, Windows 10+ (Windows 12? :+) en 4 HDMI aansluitingen. Dat is prima te vinden binnen het budget, zowel zelfbouw als kant en klaar, of in de tussenvorm, een bedrijf dat een PC voor jou samenstelt voorbeeld.

Wil je echt zelfbouw doen, dan is uiteraard de Best Buy Guide van Tweakers een aanrader. Daar staan veel voorbeeldsystemen met uitleg waarom ze juist die componenten kiezen.

Hoe dan ook zul je je er in moeten verdiepen ;)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Pagina: 1