Vergrendelen en vervolgens niks meer...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:35
Ik was net aan het werk op mijn laptop (Lenovo IdeaPad 510-15 (80SV00K5MH))met een simpele handeling in Firefox>Google mail tot ik nog net in mijn beeldscherm zag verschijnen; "vergrendelen" en vervolgens schakelt de laptop zichzelf uit. Op dat moment zat deze niet aangesloten aan de stroom maar er zat nog wel voldoende acculading in, ongeveer 50%. Toen ik probeerde opnieuw op te starten gebeurde er niets. Geen enkele reactie helemaal dood.
Het rare is dat als ik nu de stroomkabel aansluit dat het bijbehorende ledje oranje knippert, normaal gesproken is dat (volgens mij) niet knipperend wit.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
Ik heb toch weer kunnen opstarten, het probleem lijkt vooralsnog in de batterij te zitten. Ik ben maar vlug begonnen met het maken van een backup en het updaten van de Lenovo updates (bios ed), achterstallig onderhoud wordt bestraft......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:32

Blokker_1999

Full steam ahead

Klinkt alsof er een slechte cel in de batterij zit. De batterij vervangen is dan aangeraden. En ik dacht dat oranje knipperen normaal was tijdens het laden van een batterij. Deze week hier ook nog op een Lenovo met lege batterij gezien.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Blokker_1999 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:36:
Klinkt alsof er een slechte cel in de batterij zit. De batterij vervangen is dan aangeraden. En ik dacht dat oranje knipperen normaal was tijdens het laden van een batterij. Deze week hier ook nog op een Lenovo met lege batterij gezien.
Ik heb oranje knipperen nog maar 1x meegemaakt. Dat was laatst bij een laptop die maanden niet is opgeladen. Die gaf in Windows ook aan niet op te laden. Na meerdere uren laden, deed de laptop het niet op de accu.

Een defecte cel zou kunnen. Ik zou het in ieder geval in de batterij zoeken. Heb je al een rapport opgevraagd via cmd en wat geeft Windows aan? Staat er bijvoorbeeld een kruisje door de batterij en wordt de accu wel opgeladen? Heb je de accu al eens gecalibreerd? Calibreren gaat als volgt:
1) laat de laptop helemaal leeglopen.
2) sluit de adapter aan en laad de laptop voor 24-48 uur.
3)hopelijk valt de laptop nu niet meer opeens uit. De accuduur is natuurlijk wel minder dan eerst, omdat nu de juiste accuduur weergegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
De laptop is voor de tweede keer uitgevallen en geeft nu aan; driver power state failure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
@hoi1234 , dank voor je duidelijke instructie, ik heb deze nog niet kunnen volgen, maat ga dat wel doen, als het weer lukt om op te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 16:53

slaay

Natuurbeleven.com

Kun je niet de accu verwijderen en de laptop alleen met de stroomkabel laten werken? Als je dan alsnog problemen krijgt is er dus meer aan de hand dan mogelijk alleen een slechte accu.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Song
@hoi1234 Nog bedankt voor jouw instructie, want dat was de oplossing; het kalibreren van de batterij.

@slaay Dat zou ik inderdaad gedaan hebben, maar met deze laptop gaat de accu er alleen uit via schroeven. (mijn vorige had daarvoor een handig klepje) en omdat bovenstaande oplossing voldoende was stel ik het schroeven nog even uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Song schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:45:
@hoi1234 Nog bedankt voor jouw instructie, want dat was de oplossing; het kalibreren van de batterij.

@slaay Dat zou ik inderdaad gedaan hebben, maar met deze laptop gaat de accu er alleen uit via schroeven. (mijn vorige had daarvoor een handig klepje) en omdat bovenstaande oplossing voldoende was stel ik het schroeven nog even uit.
Fijn om te horen dat het gelukt is. Ook fijn dat je het nog even laat weten. Veel mensen doen dit niet. Vind ik altijd toch een beetje jammer, omdat je er wel energie insteekt. En het is natuurlijk ook gewoon fijn om te horen dat je iemand hebt kunnen helpen.
Pagina: 1