Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-05 22:42
Hallo, heb een vraag over contactloos betalen met mijn Oppo Find X2.
Normaliter - tenminste op mijn vorige telefoon, iedere keer als ik contactloos betaal kreeg ik een ING popup met de melding dat de transactie geslaagd was, en bij betalingen van meer dan €25 een popup om mijn pincode in te voeren. Deze krijg ik nu beiden niet meer.
Ik neem aan dat ik iets met permissies moet doen, maar heb niets kunnen vinden waar/wat/hoe.
Iemand enig idee hoe ik deze popups toch tevoorschijn kan toveren?
Het betreft android 10 met coloros 7.1

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@CheopsChefren volgens mij moet je de standaard betaal app instellen op ING bankieren en dan zou het weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:30

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Hoe bevalt de telefoon verder? Merk je ook lag tijdens het scrollen in Chrome? Heb getracht het te kopen bij TMobile maar die claimen het niet los te verkopen...

[ Voor 17% gewijzigd door Huigie op 13-03-2020 10:45 ]

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:53
Waarom is er geen topic over deze prachtige telefoon ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CheopsChefren
Tot nu toe een fantastische telefoon. Ongelooflijk snel, fantastisch scherm, supersnel opladen. Ook vind ik ColorOS bovenop Android 10 prettig werken. Alhoewel de opties in Settings wel redelijk uitgebreid zijn, bomen-bos.
De ccamera’s heb ik nog niet veel mee gedaan, maar in vergelijking met mijn vorige foon, S9+, een heel duidelijke vooruitgang.
En dus een paar kleine probleempjes, het niet kunnen invoeren van een pincode als contactloos betalen daar om vraagt, dat scherm komt niet naar voren, en de foon lijkt heel veel moeite te hebben met het lezen van de qr code vad de Digid app. Alle andere soorten QR codes leest de foon wel. Heel vreemd
Oh ja, ik herken geen scroll-problemen, niet in Chrome, niet in Opera.
Wel vind ik het jammer dat de foon geen dualsim heeft, en niet draadloos op te laden valt, maar een foon die in zo een 35 minuten van 5% naar 100% oplaadt is dat voor mij absoluut geen dealbreker. En geen mogelijkheid voor een extra micro-sd kaartje, met 512GB mis je dat niet echt, en je kunt altijd nog via de usb-c ingang een kaartje, sdd, of whatever aansluiten op de foon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Wat heeft je doen besluiten om 1200 euro uit te geven voor deze telefoon, welke dingen doen het hem voor jou wat een andere telefoon niet heeft? De camera's zouden idd volgens de reviews echt top moeten zijn.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:30

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Bij een abbo is het max €1000,-.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Huigie schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:36:
Bij een abbo is het max €1000,-.
OOoooooh. Dat valt mee, joh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CheopsChefren
Ik vind het een toestel waar ik per dag graag €3 aan uitgeef.
Ik vind het een mooi toestel, ik vind het een snel toestel, ik ben er blij mee.
Iedereen mag het een (te) duur toestel vinden, maar dat is ieders individuele afweging.

Ik heb het gekocht voor een aantal redenen waardoor voor mij de prijs niet een dealbreker was. Ik ben blij met mijn oppo, en dat is voor mij het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

CheopsChefren schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:29:
Ik vind het een toestel waar ik per dag graag €3 aan uitgeef.
Ik vind het een mooi toestel, ik vind het een snel toestel, ik ben er blij mee.
Iedereen mag het een (te) duur toestel vinden, maar dat is ieders individuele afweging.

Ik heb het gekocht voor een aantal redenen waardoor voor mij de prijs niet een dealbreker was. Ik ben blij met mijn oppo, en dat is voor mij het belangrijkste.
Het was mijn bedoeling niet om je keuze af te branden, want idd, iedereen moet het zelf weten. "Mooi toestel, snel toestel" zijn toch vrij high level termen, ik dacht, misschien is er nog wat geweldigs aan die Oppo wat het waard is om voor te kiezen boven andere flagships wat ik gemist heb.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
Nee, niet echt, maar voor mij is het hele pakket meer dan de moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrpeters
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05-2020
De reviews laten nog geen geweldige resultaten zien voor de camera en photos, zeer slecht 4k 60hz. Niet bruikbaar. Maar denk dat dit wel wordt opgelost binnen 2 jaar....🙈🙊🙉😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrpeters
NeWSJuNK schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:18:
Waarom is er geen topic over deze prachtige telefoon ?
Die komt wel als de prijs rond euro 750 zit. Nu nog veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
Gek, ik ben zeer tevreden over de 4k/60fps modus. Mooie kwaliteit video’s. Heb heel sterk het idee dat reageerders soms maar wat roepen terwijl ze het zelf niet hebben ervaren.

Ik heb de oppo, en ik vind de camera kwaliteit in alle opzichten, dus ja ook 4k/60fps meer dan zeer voldoende. En nee, niet dezelfde kwaliteit als een dedicated +15000 euro video camera, maar voor een fooncamera fantastich. Ik zeg, zeur als je het product zelf gebruikt.

Maar, terugkomend op de start van mijn topic, heeft iemand de oplossing voor het contactloos betaal probleem met deze foon? Volgens mij staan alle permissies goed, en kan de ing app ook notificaties versturen. Graag hulp.

[ Voor 90% gewijzigd door CheopsChefren op 14-03-2020 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrpeters
CheopsChefren schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:11:
Gek, ik ben zeer tevreden over de 4k/60fps modus. Mooie kwaliteit video’s. Heb heel sterk het idee dat reageerders soms maar wat roepen terwijl ze het zelf niet hebben ervaren.

Ik heb de oppo, en ik vind de camera kwaliteit in alle opzichten, dus ja ook 4k/60fps meer dan zeer voldoende. En nee, niet dezelfde kwaliteit als een dedicated +15000 euro video camera, maar voor een fooncamera fantastich. Ik zeg, zeur als je het product zelf gebruikt.

Maar, terugkomend op de start van mijn topic, heeft iemand de oplossing voor het contactloos betaal probleem met deze foon? Volgens mij staan alle permissies goed, en kan de ing app ook notificaties versturen. Graag hulp.
Dat kan ik moeilijk geloven. Er staat net een review op tube tussen S20 ultra en find x2 pro. De oppo is zo slecht dat ik mij afvraag of we niet worden besodemieterd, met die 124 punten, Maar goed ....
Het enige dat ie redelijke goed doet is focus. Dat was het. Telelens is ook slecht. Nu maar hopen dat ze het goed krijgen want ik had er ook wel zin in totdat ik twee week terug de camera resultaten zag, de echte plaatjes...shots. Samsung maakt er kompleet gehakt van. Zelfs de s10 plus SD.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CheopsChefren
Het is goed om te weten dus dat ik lieg.
Maar dan lieg ik graag, want ik persoonlijk, ik dus, gebaseerd op mijn ervaringen vind en de foto’s en de video’s van de Find X2 Pro de beste die ik ooit heb gezien van een smartphone die verkrijgbaar is.
In ieder geval volgens mij, oh ja, ook weer mijn mening, beter dan de s9+ en de s10+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodolom
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-11-2024
I know I am late to the topic but I also do have this phone and love it. Well I only have had it for a few days though.

On the subject of ING & Android....I am sorry but their video of how NFC payments work on Android phones is misleading.

If my phone is in sleep mode, I just wake it up and I am supposed to be able to just pay. Yes this works for under €25 payments, however when it comes to over €25, the app is horrible.

For me, on any Android phone I owned and that's many....it doesn't pop up anything...it just vibrates like something went wrong and then I login to the app, tap 1 more time and this time it asks me to put my pin 1 more time. So literally I have to tap 3 times to make a payment go through when it is over €25. If I am logged on the app already, it is 2 taps which is still ridiculous. Just bring the Google Pay and give people what they want. Or have some Fitbit support or wearable support on the Android side.

With Apple Pay, you can spend 5,000 euros and it will still go through just fine.

It's really ridiculous.

Sorry for the rant but for a bank this size, it is embarrassing. And I really don't understand why Google pay is not in this country.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 23:32
CheopsChefren schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:10:
Het is goed om te weten dus dat ik lieg.
Maar dan lieg ik graag, want ik persoonlijk, ik dus, gebaseerd op mijn ervaringen vind en de foto’s en de video’s van de Find X2 Pro de beste die ik ooit heb gezien van een smartphone die verkrijgbaar is.
In ieder geval volgens mij, oh ja, ook weer mijn mening, beter dan de s9+ en de s10+.
Prima reactie van je op die lading negatieve posts hier. Wat ik zo overal lees is dat een prima toestel is. Die ene simslot houd me helaas tegen. Verder top. Bedankt voor je review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zullen we ervaringen bewaren voor een ervaringen topic? Dat is hier nogal offtopic namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1325848

Ik heb ook de Oppo en bij mij werkt contactloos betalen niet ik kan geen keuze maken. Ik heb ABN AMRO. En verder jammer van de haters, ze weten niet hoe goed de hardware is. Samsung tipt er niet aan, zelfs Apple niet. 😅

Ik heb verlengd via mobiel.nl lekker goedkoper alles onbeperkt, plus eenmalig bijbetaald. Mijn P20 pro lijkt budget naast de oppo find x2 ceramic. Reden 10-bit kleuren, hdr10+, 3K oled, wifi 6, Bluetooth 5.1, 65watt charging, de cameras zijn super! 120hz refresh scherm, Qualcomm Snapdragon 865, 12 GB LPDDR5 RAM, 256 GB, UFS 3.0 opslag. Ik zeg de komende 2 jaar zit ik goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royvanderkroft
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-07-2020
Is er inmiddels een oplossing voor het oorspronkelijke topic?
Ik heb ook een Oppo Find X2 Pro en krijg alleen de melding "kaart geweigerd" op het betaalautomaat. Op de telefoon verschijnt geen enkele pop-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno58
  • Laatst online: 25-03 15:30
Bij mij werkt contactdoos betalen via ING prima.
Heb het toestel pas maar na contact met Oppo kunnen ze niets vertellen hoelang en hoeveel updates?
Als ik geen duidelijkheid krijg gaat het toestel terug naar COOLBLUE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:50
Ik heb ditzelfde met de Rabo wallet, maar volgens mij is dit een app permission die standaard uitstaat.

Ik heb die van mij terug gestuurd doordat mijn Google Play Protect certificaat niet terug kwam. Dus kan het nu niet checken maar onder:
Settings->app management
Moet je ergens de app nog toestemming voor geven.

wat mij opviel is dat ColorOS 7.1 enigszins op security basis is gedaan en hierin horen dus apps die zichzelf openen niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno58
  • Laatst online: 25-03 15:30
Kan niets vinden over het updatebeleid van Oppo over dit toestel.
Ook op mail geen reactie.
Iemand?
Pagina: 1