Folder monitoring and auto file changing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuilnisauto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-10 00:42
Hi,
ik heb regelmatig dat ik in een map, aan een collectie videobestanden een nieuw videobestand toevoeg wat van verschillende leveranciers kan komen. Vaak zijn de bestandsnamen geheel in kapitalen, soms geheel in onderkast, soms worden verschillende_woorden_in_de bestandsnaam gescheiden door underscores, of.ook.zo.nu.en.dan.door een punt tussen de verschillende woorden in een bestandsnaam.
Nou zoek ik software die een map kan monitoren en nieuwe bestanden automatisch aan de hand van wat filters en/of rules aanpast naar mijn wensen. Bijvoorbeeld alle underscores en punten vervangen door spaties en eerste letter in een woord een hoofdletter.

Tot nu toe heb ik wel een en ander gevonden maar voldoet tot zover niet aan mijn wensen, zoals Filejuggler, Foldmonkey, Personal Renamer, Filebot en Dropit.

Kent iemand toevallig goede software die doet wat ik zoek.
Of wellicht gewoon een eenvoudig batch script of Visual Basic script?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

van verschillende leveranciers
Subtiel gebracht 8)7

Bij dat soort leveranciers verwacht ik wat meer dan alleen namedropping om te voorkomen dat het eerste hulp bij brakke warez wordt. -Wat- ontbreekt er aan bepaalde tools, wat is er plus/minpunt?

VBScript moet je niet meer willen, dat is verouderd. Met Powershell moet dat zeker vrij eenvoudig kunnen die je dan eens per bijv. uur laat lopen. Maar ook dan zou ik zeker hier eerst een eigen concept-script verwachten waar je op vastloopt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://sites.google.com/site/regexreplace/ -> een soort regex voor Windows. En zoals @F_J_K ook aangeeft; een taal zoals PowerShell kan dat ook wel.

Gezien je vraagstelling en formulering lijkt het er echter meer op dat je niet weet waar je moet beginnen of hoe je "zelf" logisch bedenkt hoe iets te vervangen; dan maakt het uiteindelijk ook niets uit welke tool je wel/niet kiest. Zonder eigen logica, kan je geen enkele tool "vertellen" hoe jij je bestanden wil hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuilnisauto
Als je een beetje tussen de regels door leest weet je over wat voor bestanden het gaat en wat de herkomst is. Lijkt me vandaag de dag beter om het beestje niet bij de naam te noemen.

Ik weet exact wat ik zoek en wat het moet doen, @F_J_K en @MAX3400 , een van m'n favoriete tools voor dit soort dingen is Rename Master (https://www.filehorse.com/download-rename-master/), dit doet exact dat. Met als enig verschil dat je niet een map kan monitoren maar je zelf op de knop 'Rename' moet klikken.
Dit is geen hulpvraag naar brakke warez hoor, daarvan heb ik in mn leven genoeg van voorbij zien komen. Tegenwoordig als software redelijk geprijsd is en voldoet aan m'n verwachting betaal ik er graag voor.

[ Voor 17% gewijzigd door Vuilnisauto op 12-03-2020 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als die tool is te starten vanaf de commandline Incl aanroep van de ingestelde rename, dan kan je via de task scheduler het bv elk halfuur starten (en dan mogelijk ook met de hand weer killen met tasking.exe).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuilnisauto
Goed punt @F_J_K ga ik me eens in verdiepen, Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dit soort dingen gaat gemakkelijker met software als Emby, Radarr en Sonarr. Dit zijn programma's om je media bibliotheek mee te beheren. Ze kunnen ook renamen op basis van zelf ingestelde regels. De media titels worden gescraped van bronnen als Imdb, TheTVdb etc.
Pagina: 1