Nieuwbouw CV-systeem verliest telkens druk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16:08
Hoi allemaal!

Situatie: nieuwbouwwoning net 2 weken opgeleverd.
Probleem: druk CV ketel neemt af tot 0,3. Al 2 keer bijgevuld maar loopt elke keer weer af.
Geen warm tapwater maar enkel lauw (staat wel op 60 graden ingesteld op CV en tapwater comfort stand staat aan, wat direct warm tapwater zou moeten geven.
Vloerverwarming doet het soms wel soms niet.

Kunnen jullie me alsjeblieft helpen en advies geven? Ik ben redelijk wanhopig geworden en ben enorm bang voor lekkage ergens in het systeem!.

@Rol-Co @migjes @AUijtdehaag

Allemaal bedankt!

Groeten, Luuk9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Als ie leeg is (0,3 bar is geen druk meer op het water) dan lekt er ook niet echt meer wat. Zou de aannemer bellen om het te fixen, je hebt een paar jaar garantie. Hij zal dan het installatiebedrijf wel sturen. Zou er niet zelf mee gaan prutsen.

Is er niemand meer van de aannemer? Hier stond de keet (+ uitvoerder een deel van de dag) er nog tot een week of 4 na oplevering, konden we zo binnenvallen als we na oplevering nog wat tegenkwamen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bastien op 12-03-2020 20:02 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Waarom ga je op een forum posten als het net 2 weken geleden is opgeleverd? Ga naar degenen die verantwoordelijk zijn voor de bouw.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 22:06

AvK

Ready Set Go

Je hebt ergens een lek. Mogelijk onder de vloer of zelfs in de ketel. Je hebt garantie. Spreek de bouwer / aannemer aan.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
Ik was er al bang voor.. ik hoop maar dat niet alles open hoeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 23:45

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Luuk9 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:07:
Ik was er al bang voor.. ik hoop maar dat niet alles open hoeft.
Je hebt nog geen water of natte plekken gevonden? Wat voor cv is het?

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
Rol-Co schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:48:
[...]

Je hebt nog geen water of natte plekken gevonden? Wat voor cv is het?
Nee klopt! Bij de oplevering brandde vloerverwarming en radiator overigens wel flink.

Intergas Combi kompact Hreco 30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:57
Kapot expantievat?
Simpel te checken, daarna aannemer bellen die het op mag lossen.
Ook als dat het niet is: aannemer bellen en op laten lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
SniperGuy schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:10:
Kapot expantievat?
Simpel te checken, daarna aannemer bellen die het op mag lossen.
Ook als dat het niet is: aannemer bellen en op laten lossen
Bedankt! Hoe check je dat op een goede manier? :) Thanks he

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
Door erop te tikken met iets metaal. Dat moet iets of wat hol klinken, die ballon moet vol lucht zitten. Als die ballon stuk gaat moet je redelijk bijvullen om het vat te vullen en klinkt het vol als je er tegenaan tikt.

Zie je de waterdruk meter verhogen als de verwarming werkt ? Warm water zet uit en als je expansievat stuk is dan loopt de druk op ipv. dat het vat die compenseert...

Edit : wat is de voordruk van je vat ? Als je bijvult en je komt aan de voordruk dan zal normaal de druk een tijdje gelijk blijven zelfs als je nog water bijvult, omdat je vanaf dan de ballon begint in te drukken. Doorsnee is die 1.2bar, maar dat kan afwijken van wat men toegepast heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door 680x0 op 12-03-2020 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
680x0 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:16:
[...]

Door erop te tikken met iets metaal. Dat moet iets of wat hol klinken, die ballon moet vol lucht zitten. Als die ballon stuk gaat moet je redelijk bijvullen om het vat te vullen en klinkt het vol als je er tegenaan tikt.

Zie je de waterdruk meter verhogen als de verwarming werkt ? Warm water zet uit en als je expansievat stuk is dan loopt de druk op ipv. dat het vat die compenseert...

Edit : wat is de voordruk van je vat ? Als je bijvult en je komt aan de voordruk dan zal normaal de druk een tijdje gelijk blijven zelfs als je nog water bijvult, omdat je vanaf dan de ballon begint in te drukken. Doorsnee is die 1.2bar, maar dat kan afwijken van wat men toegepast heeft.
Bedankt man! Ik ga er morgen even met een sleutel tegenaan tikken. Sowieso ook de aannemer bellen hoor maar die zijn niet altijd even snel helaas..

Voordruk?
Ik kan alleen de druk achterhalen door de cv uit te zetten en dan verschijnt de druk op het displaytje. Net was die 1.5 en vanochtend voor de bijvullen 0,3-0,6 ofzo hoorde ik van degene die hem heeft bijgevuld (mijn eigen aannemer die nu bezig is met de badkamer tegelen en klusjes beneden enzo). Bedankt he super advies dit van je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Het drukvat is ook vooraf op (lucht)druk gezet... dat wordt bedoeld met voordruk. Zou ik me niet zo druk om maken op dit moment met zoveel verlies.

Je hebt het over je eigen aannemer. Misschien even kijken of deze niet toevallig in de buurt van leidingen geboord heeft.

Veelvoorkomende: Vastzetten douchescherm inloopdouche in de vloer van de badkamer met vloerverwarming in de badkamer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
Verklaren die dingen ook waarom vloerverwarming het vandaag uiteindelijk wel deed maar nog steeds geen warm water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
Delakhan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:37:
Het drukvat is ook vooraf op (lucht)druk gezet... dat wordt bedoeld met voordruk. Zou ik me niet zo druk om maken op dit moment met zoveel verlies.

Je hebt het over je eigen aannemer. Misschien even kijken of deze niet toevallig in de buurt van leidingen geboord heeft.

Veelvoorkomende: Vastzetten douchescherm inloopdouche in de vloer van de badkamer met vloerverwarming in de badkamer....
Oké bedankt voor je tips en uitleg. Verklaart dit ook wel vloerverwarming en geen warm water uiteindelijk vandaag? Ik hoor het graag van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 23:45

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Luuk9 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:56:
Verklaren die dingen ook waarom vloerverwarming het vandaag uiteindelijk wel deed maar nog steeds geen warm water?
Nee, warm water doet het niet omdat de druk te laag was, vvw duurt dan nog wel een dagje voor die koud word.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Mijn CV ketel regelt bij lage systeem druk terug naar een lagere brandercapaciteit. Maar dit merk ik alleen bij veel tapwater gebruik of veel warmtevraag woning.

Maar of dit het geval is bij jou kan ik natuurlijk zo niet zeggen. Hangt af van je ketel... Vraag morgen eerst ff je 'eigen' aannemer, die kan je zo vertellen of hij mss en leiding geraakt heeft.

Maar de kans is net zo groot dat de loodgieter en koppeling is vergeten te knijpen of slecht heeft geknepen hoor. 2 keer bijvullen op 2 weken vind ik persoonlijk best veel. Teveel voor nog wat lucht in het systeem...

Heb je veel massa (water) in je systeem?

FYI: Ik bleef normaal uit de buurt van ketels met een gasbelasting <130kW. Dus weet van woningen ook niet alles. Wat @Rol-Co zegt: 'De massa van de vloerverwarming zorgt dat deze langere tijd warmte af blijft geven'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:50
Zet eens de helft van je vloerverwarming dicht. Is je druk gezakt, zit het in de andere groepen. Vul vervolgens weer bij.

Volgende dag zet je de andere groepen dicht. Loopt de druk nog steeds af? Dan zit het in je ringleiding. Blijft de druk gelijk, zit het in één van deze groepen. Herhaal dit per groep, vind je vanzelf je lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:55
Tja, en wat als het in de warmtewisselaar zit dan? Dan kun je blijven draaien totdat je een ons weegt.
Gewoon laten terugkomen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 09:54
Murkmans schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:26:
Zet eens de helft van je vloerverwarming dicht. Is je druk gezakt, zit het in de andere groepen. Vul vervolgens weer bij.

Volgende dag zet je de andere groepen dicht. Loopt de druk nog steeds af? Dan zit het in je ringleiding. Blijft de druk gelijk, zit het in één van deze groepen. Herhaal dit per groep, vind je vanzelf je lek.
vergeet dan niet de ventielen in de retour ook dicht te draaien, en noteer de afstelling van de ventielen in de aanvoer...

gang is alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@Luuk9 Welke ketel gaat het hier overigens om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10 14:47

Smurf

Detri

Luuk9 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:12:
[...]

Tik boven en onder. Boven moet "vol" klinken en onder "hol". Klinkt onder vol dan is het membraan lek.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
Vanochtend deed de vloerverwarming het wel weer. Ook hadden we na een tijdje wachten met de kraan open warm water. De druk was iets gezakt naar ongeveer 1.2. We vermoeden toch ergens lucht in een van de leidingen van de vloerverwarming. Maandag komt er een expert via de uitvoerende aannemer die het gaat inspecteren, bekijken en hopelijk ook gelijk kan gaan oplossen die dag volgende week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
https://imgur.com/gallery/7SO9kpm

Hier zie je dat groep 4 palletje met veertje l/min stuk lager staat dan de andere groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dit heeft weinig met DED te maken: > WVB

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

k vermoed dat er lucht in het vloerverwarming systeem zit.
Daar zit een automatische ontluchter op dus dat kan de drukdaling verklaren.

Wat betreft het tikken tegen expansievaten, dat zegt niet altijd alles, het kan een indicatie zijn als deze ´vol´ klinkt.
En in expansievaten zit geen lucht maar stikstof, om te weten of je vat goed is moet je meten.
https://flamcogroup.com/n...ester/groups/g+c+p+a+viewI

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
Het expansie vat klinkt goed bij het erop tikken. Vandaag stond het tekentje van de groep 4 wel omhoog. De druk was wel weer 1.1. Gelukkig komt er morgen als het goed is een expert naar kijken. Waarschijnlijk dan lucht of toch een lekje ergens maar aangezien we nergens water zien hoop ik en blijven we positief op de gedachte dat er lucht in het systeem zit. We horen het morgen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 22:06

AvK

Ready Set Go

Nou???

:/

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
De uitvoerder zelf wist het niet en de cv monteur komt uiteindelijk morgen pas ipv afgelopen maandag. Nog even geduld dus voor het antwoord morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
Een koppeling die niet aangedraaid zat bij de verdeelunit beneden. Lijkt nu goed alleen nog steeds geen warm water!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-10 16:18
Luuk9 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:53:
Een koppeling die niet aangedraaid zat bij de verdeelunit beneden. Lijkt nu goed alleen nog steeds geen warm water!
Dus het is niet goed.
Gewoon weer terug laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Luuk9 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:53:
Wederom, welke ketel heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:06:
[...]

Wederom, welke ketel heb je?
Volgens mij een Intergas Combi kompact Hreco 30. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:08:
[...]

Volgens mij een Intergas Combi kompact Hreco 30. :)
Als dat zo is, zijn er 2 mogelijkheden:
- ketel staat ingesteld als Solo
- er is een externe pomp die water door de ketel forceert terwijl er tapwater gevraagd wordt

Intergas werkt met 2 gescheiden circuits in de warmtewisselaar ipv een driewegklep. Je kunt de ketel configureren voor Kombi, Solo of Solo Tap. Zoek even het installatievoorschrift van de ketel op, kan je in het installatiemenu de ketelconfiguratie bekijken en zonodig aanpassen. Rest van de instellingen voor nu gewoon vanaf blijven.

Dat je soms wel warm water hebt als die instelling verkeerd staat is logisch, je ketel gaat dan niet branden voor tapwater, alleen als de thermostaat warmte vraagt heb je warm water (en dat zal met een modulerende thermostaat dan net warm genoeg zijn om mee te douchen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
_JGC_ schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:22:
[...]

Als dat zo is, zijn er 2 mogelijkheden:
- ketel staat ingesteld als Solo
- er is een externe pomp die water door de ketel forceert terwijl er tapwater gevraagd wordt

Intergas werkt met 2 gescheiden circuits in de warmtewisselaar ipv een driewegklep. Je kunt de ketel configureren voor Kombi, Solo of Solo Tap. Zoek even het installatievoorschrift van de ketel op, kan je in het installatiemenu de ketelconfiguratie bekijken en zonodig aanpassen. Rest van de instellingen voor nu gewoon vanaf blijven.

Dat je soms wel warm water hebt als die instelling verkeerd staat is logisch, je ketel gaat dan niet branden voor tapwater, alleen als de thermostaat warmte vraagt heb je warm water (en dat zal met een modulerende thermostaat dan net warm genoeg zijn om mee te douchen).
Dit is top advies, bedankt!

Dus als ik het goed begrijp proberen te achterhalen hoe deze geïnstalleerd is en als deze niet op kombi staat naar kombi zetten aanpassen en dan een oorzaak minder?

Bedankt voor je kennis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-10 18:09
Titel aangepast

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Luuk9 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:49:
[...]

Dit is top advies, bedankt!

Dus als ik het goed begrijp proberen te achterhalen hoe deze geïnstalleerd is en als deze niet op kombi staat naar kombi zetten aanpassen en dan een oorzaak minder?

Bedankt voor je kennis!
Klopt.

https://www.heluto.nl/ima...nstallatievoorschrift.pdf

Pagina 41 uit de handleiding:
- installatiemenu in met sleutel+opslaan tegelijk indrukken
- omhoog drukken naar 15 met +
- 1x op sleuteltje drukken
- parameter 1 moet op 7 staan
- opslaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:13
Luuk9 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:00:
https://imgur.com/gallery/7SO9kpm

Hier zie je dat groep 4 palletje met veertje l/min stuk lager staat dan de andere groepen.
Dit is een flowmeter, die geeft aan hoeveel water er door de betreffende groep stroomt.

Je hebt een zoneregeling met op iedere groep een aparte actuator. Het kan dus prima dat alleen de ruimte behorende tot groep 4 verwarmd wordt. Best logisch dat er dan alleen in groep 4 water stroomt he? ;)

Zet alle ruimtethermostaten eens hoog, dan zul je als het goed is zien dat alle 4 de flowmeters naar beneden staan.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
_JGC_ schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 00:01:
[...]

Klopt.

https://www.heluto.nl/ima...nstallatievoorschrift.pdf

Pagina 41 uit de handleiding:
- installatiemenu in met sleutel+opslaan tegelijk indrukken
- omhoog drukken naar 15 met +
- 1x op sleuteltje drukken
- parameter 1 moet op 7 staan
- opslaan
Ik heb dit vandaag gecontroleerd en deze instelling stond al goed.
Nog steeds geen warm water. Nog niet alle kranen zijn aangesloten, de uitvoerder zei dat we hierdoor mogelijk nog geen warm water hadden, maar die logica volg ik totaal niet. Heb jij nog tips of advies? Bedankt super jij man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@Luuk9 Als jij de warme kraan opentrekt, doet je ketel dan wel wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
_JGC_ schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:31:
@Luuk9 Als jij de warme kraan opentrekt, doet je ketel dan wel wat?
Hoe check ik dat exact?
Het water uit de kraan wordt een beetje lauw, dan iets warmer en dan weer lauw tot koud zegmaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Luuk9 op 20-03-2020 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Luuk9 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:09:
[...]

Hoe check ik dat exact?
Wat denk je van kraan open (laten) trekken en naar de ketel lopen om te kijken of ie ontsteekt en wat er op de display staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
_JGC_ schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:10:
[...]

Wat denk je van kraan open (laten) trekken en naar de ketel lopen om te kijken of ie ontsteekt en wat er op de display staat?
Op de displaytje staat 65 graden, verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
@_JGC_ Heb jij nog andere tips of suggesties?
Bijv tapflow doseerachijf stand etc etc en hoe ik dit eventueel zou kunnen controleren en goed aanpassen daarna indien nodig?
Bedankt alvast allemaal voor jullie kennis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
Als aanvulling: de leiding wordt wel warm die uit de CV-ketel komt als ik de warm water kraan openzet. De CV-ketel hangt staat op zolder. Verder na tien minuten of langer nog steeds geen warm water uit de kraan in de badkamer op de eerste verdieping. Ik hoop op goede tips hier, vandaag kwam iemand kijken die het ook niet wist en die gaat nu weer iemand anders bellen. Ik hoor het graag van jullie!

@_JGC_ @Rol-Co @migjes @AUijtdehaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@Luuk9 Heb je nog actieve pompen in je CV systeem zitten? Zo ja, zou je daarvan de stekker eruit kunnen trekken en dan opnieuw proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
_JGC_ schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:24:
@Luuk9 Heb je nog actieve pompen in je CV systeem zitten? Zo ja, zou je daarvan de stekker eruit kunnen trekken en dan opnieuw proberen?
Actieve pompen? Wellicht weer een "noob" vraag, maar waar zou ik deze kunnen vinden? En stekker eruit en erin neem ik aan dan daarna?

Groeten, Luuk9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@Luuk9 Pomp is zo'n ding ongeveer: https://www.warmteservice...mm-11-2-aansl-/p/47852608

Stekker eruit om de pomp uit te zetten. Kan zijn dat een pomp in je installatie toch water door de wisselaar pompt terwijl jij water staat te tappen. Dan wordt je tapwater wel warm, maar lang niet warm genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@Luuk9 wat je moet doen is het volgende:
Aangetekende brief naar de aannemer, waarin je een deadline stelt om eea op te lossen.
Na die deadline schakel je, op kosten van de aannemer, een eigen installateur/loodgieter in.

Dus, evt contact met jurist, brief sturen en ons op de hoogte houden... :Y

[ Voor 31% gewijzigd door teacher op 23-03-2020 11:15 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-10 18:09
@Luuk9 Wil je voortaan je berichten aanpassen ipv telkens onder elkaar posten? Dank u.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Luuk9 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:07:
Als aanvulling: de leiding wordt wel warm die uit de CV-ketel komt als ik de warm water kraan openzet. De CV-ketel hangt staat op zolder. Verder na tien minuten of langer nog steeds geen warm water uit de kraan in de badkamer op de eerste verdieping. Ik hoop op goede tips hier, vandaag kwam iemand kijken die het ook niet wist en die gaat nu weer iemand anders bellen. Ik hoor het graag van jullie!

@_JGC_ @Rol-Co @migjes @AUijtdehaag
Gekke suggestie, maar misschien zitten de warm/koudwater aansluitingen verkeerd om aangesloten op je kraan.
Wij hebben dit gehad met ons douchepaneel wat nieuw was geïnstalleerd.
Hier kwam ook geen warm water uit totdat bleek dat de aansluitingen dus verkeerd om waren aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
Frank_P schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:13:
[...]

Gekke suggestie, maar misschien zitten de warm/koudwater aansluitingen verkeerd om aangesloten op je kraan.
Wij hebben dit gehad met ons douchepaneel wat nieuw was geïnstalleerd.
Hier kwam ook geen warm water uit totdat bleek dat de aansluitingen dus verkeerd om waren aangesloten.
Bedankt! Vandaag douchekraan inderdaad erachter gekomen dat ie verkeerd om zat. Echter kwam er vandaag opeens wel warm water uit, weliswaar op de koude stand. Morgen ook even de andere kranen proberen, wellicht dat daar nu ook wel warm heet water uitkomt. Vanmiddag leidingen van douchekraan om laten draaien dus tegel eraf etc etc. Heel gek maar schijnbaar lossen sommige problemen zich zonder dat er iets verandert toch op. Bedankt allemaal voor de reacties.

P.s. Excuses als ik deze post niet goed doe beste forum mod, niet mijn bedoeling om jou het leven zuur te maken forum handhaver!

Nogmaals bedankt allen voor jullie tips en kennis hierover in dit topic hier! Groeten, Luuk9
Pagina: 1