Synology NAS benaderen via verkenner

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-03 20:47
Hallo,

Ik heb al een behoorlijk aantal jaar mijn Synology DS213j. Sinds kort heb ik echter een nieuwe laptop en kan ik mijn bestanden niet meer benaderen via de windows verkenner.

Ik ga de NAS wel in en zie alle mappen maar zodra ik een map open waar bijvoorbeeld een videobestand in staat zie ik een unknown file icoontje (zoiets als dit https://filestore.communi...f7-4a33-a34f-75b02961c3c3)

Als ik het bestand probeer te openen dan opent het niet maar begint het met het downloaden naar mijn laptop. Op mijn oude laptop werkte dit wel altijd correct...

Heeft iemand enig idee? Dat zou heel fijn zijn!

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verkeerde associatie met de file?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
Snake schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:02:
Verkeerde associatie met de file?
Wat bedoel je daar precies mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:37
Hij bedoelt dat je dan rechts moet klikken erop.
En dan openen met...
En dan je video afspeler selecteren.

Vlc bijvoorbeeld

[ Voor 17% gewijzigd door FRANQ op 12-03-2020 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
ah check, ja dat doe ik. Dan begint met het downloaden/transferen van het bestand naar mijn laptop ipv afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:44
Als je het bestand heb gedownload naar je laptop, kan je het dan wel meteen afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
Renault schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:07:
Als je het bestand heb gedownload naar je laptop, kan je het dan wel meteen afspelen?
jep. ik doe "open file with" dan kies ik me mediaplayer (in dit geval BSplayer, maar met een andere doet ie t zelfde) dan gaat ie m downloaden en als dat klaar is direct afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
hallo,

ik ben er vanavond weer naar gekeken maar ben er nog niet uit. Heb beide laptops naast elkaar gezet en verschillende instellingen doorlopen maar nog zonder succes.

Wat me wel opviel is het volgende:

1) Op mijn oude laptop staat de server bij "Netwerk" onder "Computer" en bij mijn nieuwe laptop niet.

2) In de verkenner zie ik iconen bij de oude laptop en ik zie meerdere mappen

oude laptop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XmZLgzbHGxhukGqnCv7ha8-LeI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LcecZORaavgiRRV7RmHq3WsM.png?f=fotoalbum_large

nieuwe laptop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0LRO4L3IJxFVCYb0MG2n5oOwOw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NYpKCJbTVyReeFwPnhwRCYXv.png?f=fotoalbum_large

met deze extra informatie iemand enig idee? Ik weet niet meer in welke instellingen ik nog meer kan kijken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:40

JdM

Humbled

Toets eens in de verkenner adresbalk \\ip.adres.van.je.nas\downloads wat gebeurt er dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:33
In het verleden heb ik meegemaakt dat mijn Windows met een andere smb versie werkte dan de nas.
In te stellen op nas onder: configuratie scherm -> bestandsservice -> smb geavanceerde instellingen.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrjobby
ydderf schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:08:
In het verleden heb ik meegemaakt dat mijn Windows met een andere smb versie werkte dan de nas.
In te stellen op nas onder: configuratie scherm -> bestandsservice -> smb geavanceerde instellingen.
Het is gelukt! ik had dit gedaan en toen werkte het nog niet, ben nog wat verder gaan kijken en kwam op de NAS bij File services --> Advanced --> WS-Discovery. Daar heb ik nu "Enable Windows network discovery to allow file acces via SMB" aangezet. Waarom het hiervoor dan wel op mijn oude laptop werkte blijft een raadsel maar ach, het werkt nu.

Dank iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:34
Het is gelukt! ik had dit gedaan en toen werkte het nog niet, ben nog wat verder gaan kijken en kwam op de NAS bij File services --> Advanced --> WS-Discovery. Daar heb ik nu "Enable Windows network discovery to allow file acces via SMB" aangezet. Waarom het hiervoor dan wel op mijn oude laptop werkte blijft een raadsel maar ach, het werkt nu.

Dank iedereen
Bedankt, dit heeft mij ook geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 22:14
Heeft mij ook geholpen! Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008