Mijn vraag
Ik had een onboard ssd in mijn laptop zitten die het niet meer deed:
Ik kwam thuis na werk en de laptop stond nog aan(wat ik express had gedaan) maar de bios stond op de een of ander manier open. ik heb de laptop opnieuw opgestart maar hij startte windows niet meer op. BIOS gereset (want misschien lag het daar aan) maar dat deed ook niks.
Ik heb toen die ssd uit de laptop gehaald(SSD 1).
En ik heb een onboard ssd in mijn pc zitten(SSD 2)
SSD2 deed het gewoon. SSD2 heb ik eruit gehaald en geswitcht met SSD 1 om te kijken wat er aan de hand was met SSD 1 en bestanden proberen te redden. hij herkende SSD 1 niet maar gaf wel een blauw vinkje aan in de verkenner
In apparaatbeheer stond er dat de Basic I/O system kapot was. dat gaf hij nog niet aan bij SSD 2. dus ik zet SSD 2 er weer terug in, maar nu blijft het blauwe vinkje er staan, hoe kan dit? in schijfbeheer van mijn pc staat er alleen de SSD waar ik windows mee op start en waar niks mis mee is(SSD 3)
Relevante software en hardware die ik gebruik
de 'kapotte' ssd: adata-xpg-sx6000-512gt-c
de goede ssd: Kingston A400 2,5" 120GB
moederbord (van de pc): Gigabyte GA-H97-D3H
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Schijfbeheer gerefreshed/gecheckt
apparaatbeheer apparaat verwijderd en terug toegevoegd
Ik had een onboard ssd in mijn laptop zitten die het niet meer deed:
Ik kwam thuis na werk en de laptop stond nog aan(wat ik express had gedaan) maar de bios stond op de een of ander manier open. ik heb de laptop opnieuw opgestart maar hij startte windows niet meer op. BIOS gereset (want misschien lag het daar aan) maar dat deed ook niks.
Ik heb toen die ssd uit de laptop gehaald(SSD 1).
En ik heb een onboard ssd in mijn pc zitten(SSD 2)
SSD2 deed het gewoon. SSD2 heb ik eruit gehaald en geswitcht met SSD 1 om te kijken wat er aan de hand was met SSD 1 en bestanden proberen te redden. hij herkende SSD 1 niet maar gaf wel een blauw vinkje aan in de verkenner

In apparaatbeheer stond er dat de Basic I/O system kapot was. dat gaf hij nog niet aan bij SSD 2. dus ik zet SSD 2 er weer terug in, maar nu blijft het blauwe vinkje er staan, hoe kan dit? in schijfbeheer van mijn pc staat er alleen de SSD waar ik windows mee op start en waar niks mis mee is(SSD 3)

Relevante software en hardware die ik gebruik
de 'kapotte' ssd: adata-xpg-sx6000-512gt-c
de goede ssd: Kingston A400 2,5" 120GB
moederbord (van de pc): Gigabyte GA-H97-D3H
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Schijfbeheer gerefreshed/gecheckt
apparaatbeheer apparaat verwijderd en terug toegevoegd
[ Voor 23% gewijzigd door Potter op 13-03-2020 11:43 . Reden: verhaal duidelijkker gemaakt ]