Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen met de Mag-15 / Fusion 15 / Komplett Khameleon P9

Pagina: 1
Acties:

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 09:47
Ik overweeg momenteel een 15 inch laptop ter vervanging van mijn 13 inch Macbook Pro 2016.

Ik wil:
• 15 inch
• Goede accu duur
• Dun en licht design
• Prima scherm
• Minimaal een GTX1650 Max-Q
• Prijs van max 1800 euro
• Minimaal 1 Thunderbolt 3 port
• Mooie extra wanneer hij met USB-C op te laden is

Mijn oog was op de Lenovo S740 gevallen. Prima laptop die ik voor 1270 euro kan kopen. Voldoet aan alle eisen behalve het USB-C opladen.

Maar toen viel mijn oog op de Komplett Khameleon P9. Een uitgave van de TongFang chassis met prima specs en een 93kwh batterij. Deze kan ik hier in Denemarken voor 1380 euro kopen met een 1660ti. Nou zijn dit 2 verschillende laptops maar vallen opvallend genoeg in dezelfde categorie.

Heeft iemand ervaringen met deze laptop en valt hij aan te bevelen? Het enige wat ik kan vinden zijn een paar (dubieuse) reviews op Youtube die mij net iets te gesponsord lijken, en een paar geschreven reviews die gematigd tot zeer positief zijn. Ik vroeg me af of jullie met deze laptop ervaring hebben?

• kersensap
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik zit er zelf ook aan te denken om de Fusion 15 aan te schaffen (bij XMG) dus ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen. Het lijkt me een hele goede laptop, maar ik heb wat twijfels bij het (mechanisch) toetsenbord.

Op notebookcheck staan uitgebreide reviews van beide laptops:
https://www.notebookcheck...competition.435952.0.html
https://www.notebookcheck...IdeaPad-Yet.450378.0.html

Daarnaast zijn op youtube ook redelijk wat reviews te vinden van de Fusion 15 / Mag-15, zoals:
YouTube: MAG 15 In-Depth Review!
YouTube: Aftershock Vapor 15/MAG-15 Review - My New Favorite Laptop?

En ervaring na 3 maanden gebruik:
YouTube: MAG vs Aero casual Smackdown! Which one is for you?

• thijsken
Wat me opvalt is dat bijna alle videos van dezelfde Youtubers zijn. Zal wel flinke sponsoring achter zitten. However ik heb al behoorlijk wat onafhankelijke reviews gezien en die zijn nog altijd (gematigd)-positief. Ik heb 'm gisteren bestelt met naar 16gb ge-upgrade ram via deze site: https://www.komplett.dk/p...rId=KOMPLETT-321-1147202#

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

kersensap schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:04:
Ik zit er zelf ook aan te denken om de Fusion 15 aan te schaffen (bij XMG) dus ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen. Het lijkt me een hele goede laptop, maar ik heb wat twijfels bij het (mechanisch) toetsenbord.

Op notebookcheck staan uitgebreide reviews van beide laptops:
https://www.notebookcheck...competition.435952.0.html
https://www.notebookcheck...IdeaPad-Yet.450378.0.html

Daarnaast zijn op youtube ook redelijk wat reviews te vinden van de Fusion 15 / Mag-15, zoals:
YouTube: MAG 15 In-Depth Review!
YouTube: Aftershock Vapor 15/MAG-15 Review - My New Favorite Laptop?

En ervaring na 3 maanden gebruik:
YouTube: MAG vs Aero casual Smackdown! Which one is for you?
Sorry voor de late reactie, maar ik heb zelf de Fusion 15. Als je wat vragen hebt, schiet maar raak. Het toetsenbord is in ieder geval geweldig imho. Het enigste wat me stoort is de ISO layout, kortere shift key zorgt soms voor wat irritaties.

[ Voor 5% gewijzigd door ion op 07-05-2020 12:04 ]

• thijsken
Ik heb ondertussen mijne net eergisteren binnen gekregen. Fantastisch ding. Het enige wat ik wat jammer vindt is dat er bij mijn behuizing aan de rechter kant iets net wat uitsteekt. Maar ik ben te lui om hem terug te sturen, het zal wel. Het toestenboard is inderdaad echt een briljant toetsenboard, alhoewel ik nog wel heel erg moet wennen om accuraat te typen. Ik type dit bijvoorbeeld met het toetsenboard op de laptop en ik moet nog erg veel corrigeren en aanpassen.

Ik moet er overigens bijzeggen dat ik van een Macbook Pro 13 inch kom dus een veel grotere overgang dan naar dit mechanische keyboard kon niet echt. Het enige wat me aan de laptop wel stoort is dat de fans relatief snel aan gaan. Dan kun je natuurlijk op quiet mode werken, maar dan vind ik hem weer net even te traag. Dat is wel jammer moet ik zeggen. Wat zijn jou ervaringen wat dat betreft?

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

thijsken schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:49:
Ik heb ondertussen mijne net eergisteren binnen gekregen. Fantastisch ding. Het enige wat ik wat jammer vindt is dat er bij mijn behuizing aan de rechter kant iets net wat uitsteekt. Maar ik ben te lui om hem terug te sturen, het zal wel. Het toestenboard is inderdaad echt een briljant toetsenboard, alhoewel ik nog wel heel erg moet wennen om accuraat te typen. Ik type dit bijvoorbeeld met het toetsenboard op de laptop en ik moet nog erg veel corrigeren en aanpassen.

Ik moet er overigens bijzeggen dat ik van een Macbook Pro 13 inch kom dus een veel grotere overgang dan naar dit mechanische keyboard kon niet echt. Het enige wat me aan de laptop wel stoort is dat de fans relatief snel aan gaan. Dan kun je natuurlijk op quiet mode werken, maar dan vind ik hem weer net even te traag. Dat is wel jammer moet ik zeggen. Wat zijn jou ervaringen wat dat betreft?
Ik zet hem meestal in quiet mode, ik wacht nog even totdat ze met een nieuwe bios update komen. Ze gaan de fancurve iets aanpassen, dus hij zal 5-7% lager draaien in de laagste stand. In normal mode gaan de fans af en toe, vooral als ik programma's regelmatig open en dicht doe.

De GPU van laptop boost wel tot 115-100W ondanks dat hwinfo het niet goed uitleest, dus dat is erg fijn aan deze laptop. :9

Nog wat meer info over de aankomende update: https://www.reddit.com/r/...xmg_fusion_15_with_intel/

[ Voor 4% gewijzigd door ion op 08-05-2020 12:14 ]

Pagina: 1