de openingspost is verdwenen
[ Voor 113% gewijzigd door Statischgeladen op 19-03-2020 14:35 ]
[ Voor 113% gewijzigd door Statischgeladen op 19-03-2020 14:35 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
I have stability. The ability to stab.
Dat kan bij een WO opleiding net zo goed. Sterker nog in het bedrijfsleven gebeurt het ook, er mee leren omgaan is echt belangrijk.Statischgeladen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:59:
Op het HBO kan een groepje mensen die niks uitvoeren jouw harde werk verpesten.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
[ Voor 184% gewijzigd door Statischgeladen op 29-03-2020 16:01 ]
[ Voor 35% gewijzigd door anandus op 13-03-2020 07:45 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
[ Voor 109% gewijzigd door Statischgeladen op 19-03-2020 14:36 ]
Wat is 'alles zelf betalen'?Statischgeladen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:18:
[...]
Bij de Open Universiteit moet je alles zelf betalen. Ik heb geen geld ervoor, maar met hard werken als ICT'er kun je achteraf heel veel verdienen.
[...]
De Open Universiteit is duur voor zo ver ik weet.
[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 13-03-2020 10:26 ]
[ Voor 105% gewijzigd door Statischgeladen op 19-03-2020 14:36 ]
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Oke dus je hebt een mavo diploma? Beantwoord die vraag nou eens man, het is je al meerdere malen gevraagd.Statischgeladen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:52:
[...]
Denk dat je wel gelijk hebt. Mavo Wiskunde A is een joke.
Ga eens kijken op een open dag en loop een keer een meeloopdag mee. Je zal waarschijnlijk wel raar aangekeken worden.Statischgeladen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 00:13:
De vraag is meer wat het beste is qua arbeidsmarkt oriëntatie. Is MBO Niveau 4 ook een goede keuze?
[ Voor 15% gewijzigd door hoi1234 op 13-03-2020 11:34 ]
Dat is ook rekenen, geen wiskunde.Statischgeladen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:52:
[...]
Denk dat je wel gelijk hebt. Mavo Wiskunde A is een joke.
Of het duur is of niet hangt van je persoonlijke situatie af, de website van DUO heeft een collegegeld calculator:Statischgeladen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:18:
[...]
De Open Universiteit is duur voor zo ver ik weet.
[ Voor 10% gewijzigd door Widow op 13-03-2020 15:03 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
[ Voor 111% gewijzigd door Statischgeladen op 29-03-2020 15:57 ]
Ja?Statischgeladen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:13:
[...]
Mijn hoofdvraag is eigenlijk: Kun je met een HBO- of WO diploma aan de bak als je al rond de 26 bent?
Op deze vraag is het antwoord: jaStatischgeladen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:13:
Mijn hoofdvraag is eigenlijk: Kun je met een HBO- of WO diploma aan de bak als je al rond de 26 bent?
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
[ Voor 12% gewijzigd door 99ruud99 op 13-03-2020 15:18 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Statischgeladen op 29-03-2020 15:58 ]
Voor systeembeheer moet je geen WO doen.Statischgeladen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:18:
[...]
Ik wil gewoon systeembeheerder worden, ja. Met een hoge baankans en voldoende salaris. Ik ga zelf nog uitzoeken wat de beste opties kunnen zijn.
Voor "heel veel verdienen" wordt je waarschijnlijk beter tandarts. Maar het inkomen van een ICTer op HBO of WO niveau is best okee. En die studie is geen gekke investering.[...]
Bij de Open Universiteit moet je alles zelf betalen. Ik heb geen geld ervoor, maar met hard werken als ICT'er kun je achteraf heel veel verdienen.
[...]
Vergeet video games. In Nederland is dat geen noemenswaardige industrie. Developers zijn doorgaans HBO- of WO opgeleid. De functies overlappen enorm en hebben alles te maken met je ontwikkeling na je studie. Als algemeenheid kan ik stellen dat voor data science, data engineering en machine learning wat vaker naar kandidaten met WO wordt gekeken, terwijl in andere vakgebieden HBO of WO uitwisselbaar is voor je baankans.Statischgeladen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:18:
[...]
Ok dus een WO'er maakt hele ingewikkelde artificial intelligence algoritmes in video games. En HBO is een game maken op basis van bestaande games? MBO is simpelere applicaties met VBscript, HTML, e.d.
[ Voor 38% gewijzigd door t_captain op 13-03-2020 15:24 ]
[ Voor 134% gewijzigd door Statischgeladen op 29-03-2020 16:01 ]
Je hoefd zelfs je leeftijd niet op je C.V. te zetten.Statischgeladen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:13:
[...]
[...]
[ Voor 118% gewijzigd door Statischgeladen op 19-03-2020 14:35 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 13-03-2020 15:53 ]
Je hebt dus nog helemaal geen opleiding afgerond, en dan roep je dat MBO te makkelijk is... Ga je schamen. Uit al je posts die ik in dit topic lees straal je een enorme arrogantie en zelfoverschatting uit.Statischgeladen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:48:
[...]
Ik ben schooluitvaller. Niet eens aan 4 VMBO begonnen wegens psychische problemen. Maar je hebt dus echt geen 12 vakken nodig om een studie te doen.
Daarnaast: Ik ben 20 jaar op dit moment. Dit jaar word ik 21. Ik blijf er bij dat een MBO opleiding meer voor 16-jarigen is en volgens mij lachwekkend makkelijk is.
Precies er zijn aardig wat mbo 4 opleidingen die nog behoorlijk aan niveau zijn. Zelf heb ik hbo mechatronica gedaan en dat is al compleet een nogo zonder gedegen wiskunde kennis ( 80 % viel daarop af in het eerste jaar)Marber schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:13:
[...]
Je hebt dus nog helemaal geen opleiding afgerond, en dan roep je dat MBO te makkelijk is... Ga je schamen. Uit al je posts die ik in dit topic lees straal je een enorme arrogantie en zelfoverschatting uit.
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Je bent pas 20. Waarom voel jij je zoveel beter dan die 16 jarigen? Ga anders gewoon je vmbo halen en daarna je MBO als je denkt dat het zo lachwekkend makkelijk is.Statischgeladen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:48:
[...]
Ik ben schooluitvaller. Niet eens aan 4 VMBO begonnen wegens psychische problemen. Maar je hebt dus echt geen 12 vakken nodig om een studie te doen.
Daarnaast: Ik ben 20 jaar op dit moment. Dit jaar word ik 21. Ik blijf er bij dat een MBO opleiding meer voor 16-jarigen is en volgens mij lachwekkend makkelijk is.
Op zich snap ik dat wel. Er zit maar 4 jaar verschil tussen, maar qua levensfase is het verschil doorgaans enorm.SmurfLink schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:34:
[...]
Je bent pas 20. Waarom voel jij je zoveel beter dan die 16 jarigen?
Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken
Dat denk ik ook (ook afhankelijk van allerlei andere factoren, want het is toch wel echt iets anders/je moet andere dingen kunnen), alleen is het eventueel lastiger om toegelaten te worden (loting etc.). Daarnaast is chirurg geen WO-opleiding, maar een post-WO-opleiding.t_captain schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:26:
...
Tandarts, chirurg, allebei in eerste aanleg gewoon WO opleidingen. Als je het in je hebt om een WO informatica af te ronden, dan is een medische WO ook haalbaar.
Dit lijkt me ook.Belangrijkste is: wat wil je zelf gaan doen? Daar moet je de opleiding bij kiezen.
En direct daarachteraan de tweede vraag: waar sta je nu, want dan kunnen we de route naar zo'n opleiding schetsen.
[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 13-03-2020 16:49 ]
Ik ben afgelopen september op mijn 27e begonnen als Rijks I-Trainee bij de Rijksoverheid en ik ben niet eens de oudste van mijn lichting.Statischgeladen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:13:
[...]
Inderdaad. De Belastingdienst heeft bijvoorbeeld een duaal leertraject. Dit is in Apeldoorn, dus je zit of in het WBC (mooi gebouw) of in Quintax (tevens overheidsdatacentrum).TheDudez schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:55:
Ik zou HBO gaan doen. Misschien wil een detacheerder zelfs je opleiding betalen als je voor HBO kiest.
Jij bent iemand die gewoon iets schrijft wat je niet weet. Overigens: MBO zou nog een uitdaging kunnen zijn. Ik wil gewoon succes en financiele zekerheid.Marber schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:13:
[...]
Je hebt dus nog helemaal geen opleiding afgerond, en dan roep je dat MBO te makkelijk is... Ga je schamen. Uit al je posts die ik in dit topic lees straal je een enorme arrogantie en zelfoverschatting uit.
[ Voor 53% gewijzigd door Statischgeladen op 29-03-2020 16:02 ]
Verwijderd
Iedereen wil wel success en financiële zekerheid, maar dat bereik je niet automatisch door een paar 'stappen' met een 'label' te doorlopen. Het is niet alsof je iets doet dat 'WO' heet met een setje stappen en daarna succes en zekerheid hebt. Ten eerste niet om dat die stappen niet voor iedereen te bereiken zijn (en hoe eerder je dat door hebt hoe beter), en ten tweede niet om dat als je al die stappen (als die al te formuleren zijn) doorloopt je nog steeds geen garantie op succes. Genoeg mensen met een WO-achtergrond die geen werk hebben of in de praktijk niks kunnen. Geldt ook voor HBO overigens.Statischgeladen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:46:
[...]
Jij bent iemand die gewoon iets schrijft wat je niet weet. Overigens: MBO zou nog een uitdaging kunnen zijn. Ik wil gewoon succes en financiele zekerheid.
MBO Niveau 2 lijkt niet veel voor te stellen. Het is heel basic voor iemand die veel gebruik maakt van een computer. Belachelijk voor mijn leeftijd natuurlijk. Programma's installeren en kabels aansluiten? Dat stond d'r serieus. 1 jaar voor heel basic stuff. Lol!!!!
[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 13-03-2020 18:45 ]
Statischgeladen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:46:
[...]
Jij bent iemand die gewoon iets schrijft wat je niet weet. Overigens: MBO zou nog een uitdaging kunnen zijn. Ik wil gewoon succes en financiele zekerheid.
MBO Niveau 2 lijkt niet veel voor te stellen. Het is heel basic voor iemand die veel gebruik maakt van een computer. Belachelijk voor mijn leeftijd natuurlijk. Programma's installeren en kabels aansluiten? Dat stond d'r serieus. 1 jaar voor heel basic stuff. Lol!!!!
Mbo niveau 2 IS dan ook niet veel. Wat eerder al is gezegd: er is een kentering van mbo-4 naar hbo. Dat heeft voor een deel te maken met hoe het mbo nu geregeld is.Statischgeladen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:46:
[...]
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
ehm..... 3 vmbo net gehaald dus en daarna 4 of 5 jaar niks gedaan, en nu op WO niveau willen verdergaan?Statischgeladen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:48:
[...]
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
[ Voor 24% gewijzigd door paknaald op 13-03-2020 19:55 ]
Verwijderd
Zonder denigrerend te willen doen, maar lees je reacties nog eens zorgvuldig na en vergelijk zins opbouw, woordkeus, gebruik van leestekens en dergelijke eens met de antwoorden die je gekregen hebt.Statischgeladen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:46:
[...]
[ Voor 20% gewijzigd door Frituurmandje op 14-03-2020 10:41 ]
[ Voor 118% gewijzigd door Statischgeladen op 19-03-2020 14:32 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Statischgeladen op 18-03-2020 21:37 ]
Leeftijd heeft geen snars met niveau te maken. Waarom voel jij je zo goed omdat je wat ouder bent? Je hebt nog steeds dat niveau als waar je mee gestopt bent. Dus ga gewoon lekker verder waar je gebleven was en voel je vooral niet te goed omdat je wat ouder bent. Dat ben je namelijk niet, troost je. En niemand kijkt neer op MBOers, we hebben die met z'n allen keihard nodig in de maatschappij, dus ook dat leg je jezelf op en is gewoon niet waar. Wel heb je voor veel functies een HBO nodig, maar voor een Systeembeheerder dus weer niet.Statischgeladen schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:40:
[...]
Het gaat vooral om MBO Niveau 2 en VMBO Basis omdat het gewoon ver beneden mijn niveau is om dat te doen op deze leeftijd.
Om te voorkomen dat je wat random wiskundige dingen gaat leren zou ik kijken naar havo/vwo examenstof. Het geeft je meer structuur en je weet precies wat je moet kennen voor hbo/wo. Ik zou dus ook desbetreffende boeken kopen.Statischgeladen schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:04:
[...]
Zeker. Ook iets waar ik aan gedacht heb. Al was er iemand die mij aanraadde om na 1 jaar MBO 4 een HBO studie te doen. Maar misschien was zijn advies niet het beste. Eerst een MBO 3/4 diploma halen verhoogd je kans op succes, ongeacht het feit dat mensen misschien neerkijken op "domme VMBO'ers". En dat basis rekenen/taal kan ik echt wel. Wiskunde is ook een klus om te oefenen en de achterstand in te halen. De stelling van Pythagoras stelt niks voor. Ben ook met Heron's formula en stelling van Thales aan het oefenen geweest. Dat is middelbare schoolniveau maar ja.
Mathsisfun.com is een goede site om te oefenen met "high school mathematics".
[ Voor 229% gewijzigd door Statischgeladen op 19-03-2020 14:32 ]
Dan ga ik simpelweg proberen HBO te halen. Eerst begin ik op een laag niveau wat haalbaar is. Ik ben blij als ik in ieder geval MBO haal.99ruud99 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:17:
Ja dat kan je. Maar de vraag is eerder wat zorgt ervoor dat je wo wilt gaan doen. Want systeembeheerder wordt je niet met een wo diploma.
Wat heb je op dit moment al?
Waar wil je graag heen?
Je hebt het namelijk telkens over wo. Maar wo is theoretisch. Zeker in vergelijking met HBO of zelfs mbo.
Dus wil je praktisch werken pak HBO. Wil je theorie in dan kan je aan wo denken.
[ Voor 5% gewijzigd door Statischgeladen op 19-03-2020 14:38 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq