Toon posts:

hoe, wat, waar server ??!

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pa heeft van t werk een "servertje" mee gekregen het is een dual PII 233 met 128mb en 4,3 Gb hd. Alleen alle software is er af. Nu wilde ik daar zelf een server van maken maar wat kan ik er op zetten ??? Win2k, WinNT4 of linux. En hoe kan ik er voor zorgen dat ik met 3 pc kan internetten via de server ??

Verwijderd

Wat een goeie vraag man! ik zou het ook wel willen weten, misschien kun je hier kijken !

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Op zaterdag 04 augustus 2001 14:21 schreef Dasp het volgende:
Mijn pa heeft van t werk een "servertje" mee gekregen het is een dual PII 233 met 128mb en 4,3 Gb hd. Alleen alle software is er af. Nu wilde ik daar zelf een server van maken maar wat kan ik er op zetten ??? Win2k, WinNT4 of linux. En hoe kan ik er voor zorgen dat ik met 3 pc kan internetten via de server ??
Weet je wat je kan doen? Winnt OF win2000 OF linux erop zetten. Werkt allemaal, dus waar heb jij verstand van?

Voor internet sharing: misschien is internetsharing iets voor je? zit gewoon in win2000/9x.

Zoek anders idd even en lees de FAQ van dit forum eens, staan ook een hoop tips op.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

offtopic:
Ben jij een Silenus Collin?

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:23

dijkmane

biertje ?

Win2k, WinNT4 of linux.
alle 3 goed !
of freeBsd of novell of BeOS, of.......
En hoe kan ik er voor zorgen dat ik met 3 pc kan internetten via de server ??
lees daarvoor eerst eens de network troubleshooting FAQ door

specs : wil je niet weten

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:04

Petuhr

FreeBSD

In ieder geval een OS dat Dual CPU ondersteunt :)

Verwijderd

....
maar wat kan ik er op zetten ??? Win2k, WinNT4 of linux. En hoe kan ik er voor zorgen dat ik met 3 pc kan internetten via de server ??
Ik vraag me dit ook af, wat kan ik het beste doen, ik gebruik nu win98 (clients) en de server gebruikt win2k en win98, maar ik heb er een zeer grote prob, check maar mijn link hieronder... :'(

• dijkmane
  • Laatst online: 14:23

dijkmane

biertje ?

ik zou er NT4 op zetten met winroute, als het toch alleen voor inet sharing is...

of w2k, daar zit inet sharing in.

gewoon beginnen en proberen maar, leer je veel van. tis toch vakantie ?? tijd zat, toch...

specs : wil je niet weten

Verwijderd

Ik zou er FreeBSD opzetten. Masquerading/forwarding/firewalltje en eventueel nog wat servers (FTP, HTPP en zo, als dat nodig is). Tada klaar.

Verwijderd

Ik? MsDos 6 -> netstart :Z

• Roelant
  • Niet online
Hier is massa's info over te vinden met behulp van de search en ook in de [topic=152460] is daar het een en ander over geschreven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.