Eizo F730 vs. Sony E400

Pagina: 1
Acties:

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Nou ik ben in de winkel geweest om naar monitoren te kijken. Ik zag er bijna geen verschil [jammer genoeg] tussen de beeldschermen, ze waren even goed, in mijn ogen gezien. Hoewel de Eizo toch iets mooiere/diepere kleuren gaf.

Maar nu zit ik dus met een probleem, welke zal het worden.

Finalcieel gezien zou de Sony het beste zijn, hij kost fl.1324,- .
De Eizo kost op dit moment fl.1556,- .
De Sony monitor heeft ook nog eens een platte beeldbuis, dus dat is ook nog een voordeel.
Eizo's voordeel is eigelijk de iets hogere refreshrates, en de diepere kleuren.

Zijn er mensen die voor mij deze keuse al gemaakt hebben?
Waarom hebben jullie deze dan gekozen?

[aan de search heb ik niets aan, dit is het eerste Eizo vs. Sony topic. Dus aub geen Iiyama, NEC of Philips neigingen om te zegen dat die monitor van dat merk roelt.]

w00t

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
Ik denk dat jij juist de persoon bent die hier het beste een uitspraak over kan doen; je hebt ze alle twee goed bekeken. Andere overwegingen zijn b.v. de kwaliteit van het apparaat zelf, wel, zowel Sony als Eizo maken geen rommel. Het komt er op neer dat je dus moet kiezen welke je 't prettigst vond 'kijken', persoonlijk houd ik van vlak beeld maar bij jou kan het anders zijn. Ga in ieder geval niet teveel op de merknaam af (zo van: nu heb ik een Sony, of nu heb ik een Eizo). En ga natuurlijk na in welk opzicht je de onderscheidende punten belangrijk vind; ga je voor vlak beeld, wil je enorm hoge refreshrates, wil je de beste kleuren? Met elk v.d. schermen zit je wel goed.

[typo]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• FireStarter
Hmmm... I think you're right.

Zou je het verschil meteen merken :?
1280x1024 @ 85Hz ( Sony)
1280x1024 @ 107Hz ( Eizo) :9~

w00t

• cc bcc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:13
Op zaterdag 04 augustus 2001 16:49 schreef robbie007 het volgende:
Hmmm... I think you're right.

Zou je het verschil meteen merken :?
1280x1024 @ 85Hz ( Sony)
1280x1024 @ 107Hz ( Eizo) :9~
Ja dat verschil merk je. Ik heb die sony e400, en hoewel hij 1280*1024 op 92 hz kan, kan geen enkele kaart dat volgens mij. Wel 100 of 85 maarja. Ik kijk nu op 1024*768 100 hz en dat is toch echt strakker dan 1024*768 op 85 hz. Maar het verschil is minimaal. Als je de hele dag er achter zit moet je minimaal 85 hz gebruiken.
Ik vind de kleuren van de sony het beste (donker grijs is ook echt donker grijs en niet donkerpaars ofzo) en mn volgende monitor wordt ook een sony.
BTW wat voor een beeldbuis zit er in die Eizo?

-- I talk to planets, baby --

• FireStarter
Hmmm. dat is ook erg ik weet niet waar dat staat, anders kan je zelf even kijken in dit .pdf filetje http://www.eizo.co.jp/welcome/products/pdf/f730.pdf

Volgens mij is het een Invar Shadow Mask CRT beeldbuis, verbeter me als ik het fout heb.

w00t

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

BTW wat voor een beeldbuis zit er in die Eizo?
Sony Trinitron....
[edit, oeps. nope, een normale beeldbuis!
rest van het verhaaltje dacht ik dus dat het om 2x dezelfde beeldbuis ging, maar het is dus een trintron vs een conventionele buis. Mijn persoonlijke voorkeur is dan de Sony aangezien dat een platte buis is hetgeen de geometrie ernstig ten goede komt (3d freak speaking) maar goed. Ik kan me voorstellen dat je dat niet zo gek veel uit maakt, lees dan de rest ook nog maar :) /edit]

Heeft die Sony een fixed-cable of ook nog de mogelijkheid tot een losse BNC connector. Zeker als je dergelijke refreshrates op hoge resoluties gaat draaien moet je de kwaliteit van je kabel echt niet onderschatten. De bijgeleverde kabels kunnen bijna allemaal direct richting de prullebak. Een goede dikke BNC is meestal de beste manier om zo'n monitor ten volle te benutten.

Dus, heeft die Sony geen BNC (is de reden waarom ik destijds geen Sony genomen heb...) en de Eizo wel, neem dan die Eizo.

de betaler vervuilt

• FireStarter
De Eizo F730 heeft ook geen BNC aansluiting hoor: http://www.eizo.co.jp/welcome/products/pdf/f730.pdf

w00t

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

De Eizo F730 heeft ook geen BNC aansluiting hoor:
ok..... dan zou ik het verschil eens gaan kijken in de winkel tussen 75 / 85 / 100 Hz (1280x960).

de betaler vervuilt

• FireStarter
Welke monitor heb jij als ik het vragen mag?

w00t

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

CTX PR960F
Was de enige monitor met EN hoge refresh-rates >1280, EN BNC EN Sony beeldbuis die nog betaalbaar was (1400,-). De Sony's zelf beginnen pas vanaf zo'n 1700,- (dus met BNC en goede specs) en Eizo zit daar dan nog boven.

Heb Philips en NEC ook nog overwogen, maar de NEC viel meteen af (plastic speelgoed) en de Philips heeft een Diamondtron buis (NEC ook, maar goed), Sony vind ik persoonlijk prettiger kijken. Scherper.

Na de test in de C'T van december te hebben gelezen (bovenaan Sony/Eizo/IBM, dan CTX Samsung en ergens in de middenmoot NEC/IIyama / Philips e.d.) heb ik die CTX gewoon gekocht.
Speelt ook mee dat de importeur hier om de hoek zit, hoef maar naar het magazijn te rijden als er iets is en je krijgt een nieuwe mee.

Ik zal die test nog eens opzoeken, heb hem nog wel ergens. Zet ik morgen wel ff gelinkt hier.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn EIZO F730 binnen gekregen :9~

Heb met een Asus GF2MX en een G450 getest en je ziet bijna geen verschil, ik vind het echt een heel erg flex schermpje. Moet nog wel wat dingetjes instellen, sommige lijntjes zijn zo scherp dat je dit effect krijgt : -_-_-_-_-_-_-

Dat heb ik alleen aan de randen, maar ik moet eerst ff een keer tijd hebben om die monitor een beetje warm te laten worden.

Auto-size button is echt heel relaxt van dat ding. Hij is 24 kilo en dat is nog vrij goed te tillen.

Ik heb hem bij P&B automatisering gekocht voor 1495, je moet wel bij die gast langs en contant betalen, het is een winkel aan huis. Hele aardige gast die goede adviezen gaf.

P&B Automatisering
Vossestraat 3
NL-3648 HP Wilnis
Phone: 0297-242032
Fax: 0297-282932
eMail: info@penb.net

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:20

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

hé deze sony e400 op opmerkelijk duurder gewoon, hij was 1299 bij informatique nu al 1365!

/dev/null

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Vergeet de ADI Microscan 991 niet. Kwam als 2e (net na de Sony G400, dus niet de E400)uit de test bij PC-Zone.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

natuurlijk de eizo kiezen, gaat veeeeel langer mee dan een sony....

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:20

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op zaterdag 04 augustus 2001 23:56 schreef e-X-hale het volgende:
natuurlijk de eizo kiezen, gaat veeeeel langer mee dan een sony....
Tja lekker antwoord, daar hebben we wat aan. Ligt er puur aan hoe je er mee omgaat, en hoelang en hoevaak. Bovendien lijkt het mij sterk dat een CTX 'Sony triniton' langer mee zou gaan dan DE SONY trinitron.

/dev/null

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Heb met een Asus GF2MX en een G450 getest en je ziet bijna geen verschil, ik vind het echt een heel erg flex schermpje. Moet nog wel wat dingetjes instellen, sommige lijntjes zijn zo scherp dat je dit effect krijgt :
Dan vraag ik me af of je niet aan een bril moet, wat er zit echt een wereld van verschil tussen een Geforce2MX en een Matrox op 2D gebied, dat verschil zie je ook op een monitor.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 00:04 schreef Beaves het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af of je niet aan een bril moet, wat er zit echt een wereld van verschil tussen een Geforce2MX en een Matrox op 2D gebied, dat verschil zie je ook op een monitor.
We hebben met z'n 3en ernaar gekeken en zagen allemaal bijna geen verschil, ik weet ook niet hoe het komt, maar ik ga nu geen G450 kopen omdat hij theoretisch betere 2d heeft.

• FireStarter
Op zaterdag 04 augustus 2001 20:21 schreef Heintje het volgende:
Vergeet de ADI Microscan 991 niet. Kwam als 2e (net na de Sony G400, dus niet de E400)uit de test bij PC-Zone.
Heintje heb jij nog die PC-Zone met die tests?
Zoja, zou jij mischien die tests gelinkt hier kunnen zetten, net als GA!S?

w00t

• Heintje
Hoe dan?

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• FireStarter
1. Je pakt de test voor je. |:(
2. Je scant hem in.
3. Je upload het plaatje(s) naar je webSPACE (of hoe je het moet noemen).
4. Je zet een link in je replay, naar jou plaatjes, zodat anderen jou ingescande test kan lezen.

w00t

• Heintje
webruimte?

• FireStarter
Ja hoe moet ik het anders zeggen, ik heb van Chello 10MB webSPACE gekregen om bestanden te uploaden. Wat voor woord zou ik dan i.p.v webSPACE moeten gebruiken volgens jou? Begrijp je het nu :z

w00t

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik ga nu voor je zoeken.

de betaler vervuilt

• Heintje
Ik denk niet dat ik voor deze gelegenheid voor het eerst van m'n leven met webruimte/uploaden ga werken.
Kun je niet gewoon een PC-Zone lenen van iemand? Het is de vorige.

• FireStarter
OKe, dat zal ik doen, en dan zal ik proberen die test online te zetten.

w00t

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

kan die file niet zo snel vinden, vriend van me die het ding gescanned heeft zit nu ook 3 weken op vakantie dus dat zal ook niet lukken....
Als ik hem nog kan vinden zet ik hem er wel bij!

de betaler vervuilt

• FireStarter
Oke bedank voor de moeite,

w00t

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 13:27
OK, ik heb em ook ff gescanned... (12 pagina's...)

http://members.chello.nl/c.hoeksema/got/PC-zone-test.zip 3,5MB

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• FireStarter
Oke bedank voor het inscannen, alleen heeft iemand ook nog een test waar zowel de Eizo F730 en/of de Sony E400 aanbod komt?

w00t

• Overspeed
Op zaterdag 04 augustus 2001 19:02 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Ik heb gisteren mijn EIZO F730 binnen gekregen :9~

Heb met een Asus GF2MX en een G450 getest en je ziet bijna geen verschil, ik vind het echt een heel erg flex schermpje. Moet nog wel wat dingetjes instellen, sommige lijntjes zijn zo scherp dat je dit effect krijgt : -_-_-_-_-_-_-

Dat heb ik alleen aan de randen, maar ik moet eerst ff een keer tijd hebben om die monitor een beetje warm te laten worden.

Auto-size button is echt heel relaxt van dat ding. Hij is 24 kilo en dat is nog vrij goed te tillen.

Ik heb hem bij P&B automatisering gekocht voor 1495, je moet wel bij die gast langs en contant betalen, het is een winkel aan huis. Hele aardige gast die goede adviezen gaf.

P&B Automatisering
Vossestraat 3
NL-3648 HP Wilnis
Phone: 0297-242032
Fax: 0297-282932
eMail: info@penb.net
Had je hiervoor een platte trinitron/diamondtron beeldbuis? Zo ja, is het erg wennen om dan een monitor te nemen met een "bolle" beeldbuis?

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• FireStarter
Nou ik heb de Eizo F730 gezien, maar om hem echt 'Bol' te noemen vindt ik overdreven. Hij is minder bol dan mijn 15" Target monitor :o

w00t

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 14:32 schreef Overspeed het volgende:

[..]

Had je hiervoor een platte trinitron/diamondtron beeldbuis? Zo ja, is het erg wennen om dan een monitor te nemen met een "bolle" beeldbuis?
Hiervoor had ik een iiyama vision master 400 met een bolle beeldbuis. Na 3 dagen ging ik even achter dat ding zitten (mijn broertje heeft hem nu) en hij is echt een stuk boller dan dan mijn F730.

De kleuren van die EIZO vind ik ook een stuk mooier en het lijkt wel of hij duidelijker het verschil tussen de kleuren kan weergeven.

• Overspeed
Op dinsdag 07 augustus 2001 17:03 schreef robbie007 het volgende:
Nou ik heb de Eizo F730 gezien, maar om hem echt 'Bol' te noemen vindt ik overdreven. Hij is minder bol dan mijn 15" Target monitor :o
Op dinsdag 07 augustus 2001 20:13 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Hiervoor had ik een iiyama vision master 400 met een bolle beeldbuis. Na 3 dagen ging ik even achter dat ding zitten (mijn broertje heeft hem nu) en hij is echt een stuk boller dan dan mijn F730.

De kleuren van die EIZO vind ik ook een stuk mooier en het lijkt wel of hij duidelijker het verschil tussen de kleuren kan weergeven.
Aha, dat is wat ik wilde horen. :)

Ik ben nu nml een IIyama VMP450 (diamondtron) gewend, maar het verschil zal dus wel mee vallen zo te horen.

• FireStarter
Op maandag 06 augustus 2001 00:14 schreef GA!S het volgende:
kan die file niet zo snel vinden, vriend van me die het ding gescanned heeft zit nu ook 3 weken op vakantie dus dat zal ook niet lukken....
Als ik hem nog kan vinden zet ik hem er wel bij!
Sorry dat ik dit topic weer naar boven haal, maar GA!S, kan jij die reviews online zetten of issie nog steeds op vakantie.
Anders kun je mij een mailtje sturen met jou emailadres?
Want om iedere keer dit topic naar boven te halen... ;)

w00t

Pagina: 1