Ik heb in m'n pc een Asus P3B-F moederbord met 6 pci sloten, SLOT 1 enz. heb er nu een P2-266 in zitten, maar wil daar toch eens iets snellers in zetten, een Pentium 3 ofzo. In de handleiding zijn ze erg onduidelijk over de hoogste CPU snelheid die het mamaplankje ondersteund. Ik denk zelf dat dit zo rond de P3-733 ofzo ligt. Weet iemand misschien wat de max snelheid is die het moederbord ondersteund (zonder overclocken enzo)
Je kan er zelfs een P!!! 1GHz (1000E met 100MHz FSB) op prikken. Als je niet wil overclocken e.d. dan moet je dus géén cpu met 133MHz FSB nemen.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Hoewel de P3BF zich toch erg goed weet te houden met een fsb van 133, je moet alleen zorgen dat er geen stilstaande wind bij je north bridge ontstaat want dan flipt hij aardig, dit kan je oplossen oor het standaard groene blokje te verruilen voor een oude grapichs card cooler, je hebt ong. 1.5 tot 2 cm over tussen onderkant cpu cooler en de northbridge chip, de oudere grapichs card coolers passen hier heel goed tussen, denk aan een bv tennmaz coolertje kost ong. 40 piek kiek maar ff hiero heet dacht ik lasagna koelre ofzow. www.tennmax.com
Thanx voor de antwoorden
Het bordje heeft een FSB van 100Mhz, ben niet van plan om er iets anders van te maken
Ik hoef er niet het uiterste van het uiterste uit te halen, een 700 of 800 MHz P3 (slot1/100Mhz FSB) vind ik voldoende. Gaat mij erom dat de apps snel laden, en de spellen een beetje te spelen zijn, alhoewel ik er bijna geen spellen op speel.. op wat LAN games na dan 
De 266 werkt nog prima in combinatie met een 32MB gfxcard, maar het mag ietsje sneller allemaal.
De 266 werkt nog prima in combinatie met een 32MB gfxcard, maar het mag ietsje sneller allemaal.