Bad gezocht waar let je op?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Meest simple vraag : "ik zoek een bad"

Nu is dat een redelijk makkelijk antwoord .. loop de gamma binnen of sanitair shop en koop er 1. want in de winkel zit je lekker er in en thuis plaats je hem ..(kosten 200/500 euro .. bv)

Daar begint de ellende:
- je edele delen worden net niet nat maar water stroomt wel vrolijk weer weg (door de overloop), dus hij moet dieper
- je wederhelft / kids (of jezelf) glijden alle kanten op .. gevolg waterballet, badmat ligt niet lekker en is ranzig na een paar badtoeren.
- je wilt rechtop zitten (haren wassen) stoot je knie tegen de kraan aan.. @&#^%#@*&$ je ligt (douche kop hangt in de weg)
- je bad is snel koud .. (isolatie helpt wellicht veel)
- je putje is verstopt, ketting breekt af .. draaiknop systeem breektaf/werkt niet meer.

Nog niet gesproken over het feit dat toen je in de winkel erin zat "ja goed" .. en thuis in je geboorte costuum aan het schelden bent want door het water enzo is die comfortable zit opeens weg.

De prijs maakt me niet zoveel uit, of de WAF factor .. maar omdat je dit ding niet zomaar vervangt/eruit rukt nadat het geplaatst is zoek ik eigenlijk tips hoe ik een goed bad kan uitzoeken .. kleur, wanden en tegels & hygienische douche beurt maakt me dus niks uit .. het gaat me specifiek op een prettige ervaring waar je tot rust kan komen.. de extra snufjes tja nice maar latere zorg.

En verkopers kunnen mooie verhalen vertellen maar als 200,- bouwmarkt bad met wat radiatorfolie en busjes pur van 2,50 net zo handig is als dat bad van 3.000 euro .. dan snap je wel waar ik op ga bezuinigen :)

kortom ik hoop dat jullie wat advies kunnen geven die de ervaring voor iemand die hem wil gebruiken tot een nog prettig(ere) ervaring kan tillen. bv antislip coating ofzo (fabriek of diy mag allebei) en in dit geval je eigen ervaring

[ Voor 6% gewijzigd door vso op 12-03-2020 12:26 ]

Tja vanalles

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-06 20:09
Heb onlangs in een huis met een badkamer uit de 70s gebivakkeerd.
En wat opviel aan dat bad was dat hij veel dieper is dan ik ze tegenwoordig zie.
Ik kon daardoor met 192cm lengte toch met de knieën onder water.

Dus waar op te letten, diepte.

Voor de rest kan een 7" touchscreen met bediening elementen voor de heater bubbels en jets wel leuk zijn voor de tweaker.

Verwarmde luchtbubbels
Verwarmde waterjets
Ingebouwde kraan (dus niet stoten)
https://www.maxaro.nl/nl/...pool-bad/maxaro-w01013dm/

[ Voor 37% gewijzigd door FRANQ op 12-03-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:57

EiT

Bad van 75-80cm hoog pakken, bij 200cm lang en kraan aan voeteinde monteren ipv midden. Dat laatste is iets minder als 2 kinderen in bad gaan, maar aan de andere kant is het bad ook 20cm langer en hoelang doen ze dat nog.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 16:18

Smurf

Detri

Na een nieuwe badkamer geplaatst te hebben in onze vorige woning:
Ingebouwde kraan: doen
Bubbels/jets: niet doen.

Die kraan is echt top. Zat bij ons in de overloop/bedieningsknop voor het putje. Inderdaad heel fijn dat je niet meer zo'n uitstekend stuk metaal boven je bad hebt hangen waar je je altijd minimaal een keer (hard) tegen gaat stoten. Kwam later nog een exemplaar tegen waar de kraan in de afvoer zat. Als ik die eerder gezien had was die het geworden. Dan is het zelfs al lekker stil als het bad nog vol aan het lopen is. (ik ga toch een beetje voor rust en ontspanning in bad)
Enige nadel is misschien dat je geen emmer kan vullen onder de kraan, maar dat gaat ook prima met de handdouche natuurlijk.

Bubbels/jets had ik eigenlijk nooit aan want die motor maakte toch best veel herrie. Dat weinig gebruik combineerde niet goed met de jets (zeker niet in combinatie met douchen in bad) want er bleef altijd wel wat water in de leidingen staan, en daarin wilde nog wel eens (ik vermoed) algen gaan groeien.
Bubbels zou ik misschien nog wel een keer in een bad willen hebben, maar dan de motor wel goed ver weg van het bad of in ieder geval een stuk stiller/geisoleerd. Maar jets hoeven van mij echt niet meer. Te veel onderhoud/schoonmaken voor te weinig plezier.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Misschien gewoon eens even goed laten adviseren bij een sanitairwinkel ipv een dhz bouwmarkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Smurf schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 22:50:
Kwam later nog een exemplaar tegen waar de kraan in de afvoer zat.
Ik heb geprobeert zoiets te vinden .. mijn google FU is wellicht niet up to par ? hulp ?

overgens
- jets nah ..
- bubbels tja grappig maar lucht is te koud en lawaai en je bad koelt te snel af.

Enige wat ik "zoek" betreft add-ons is een mengmotor ofzo .. iets wat je badwater circuleert en waar je heet water toevoegt .. zodat het bad aangenaam blijft. maar wellicht is isolatie om het bad heen een goedkoper/beter alternatief.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Een bad met een verwarmingselement.
Zoiets bijvoorbeeld https://www.maxaro.nl/nl/...ol-bad/maxaro-w019-202dm/
Bij deze zit de kraan op de badrand, er zijn ook sets te koop dat de aan en afvoer in de waste inrichting zit.
https://www.badkamerxxl.n...binatie-geborsteld-nikkel
Zoals gezegd kijk eens bij een sanitair winkel/groothandel.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 16:18

Smurf

Detri

vso schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:42:
[...]

Ik heb geprobeert zoiets te vinden .. mijn google FU is wellicht niet up to par ? hulp ?

overgens
- jets nah ..
- bubbels tja grappig maar lucht is te koud en lawaai en je bad koelt te snel af.

Enige wat ik "zoek" betreft add-ons is een mengmotor ofzo .. iets wat je badwater circuleert en waar je heet water toevoegt .. zodat het bad aangenaam blijft. maar wellicht is isolatie om het bad heen een goedkoper/beter alternatief.
Viega Multiplex-trio F
Weet niet of dat dezelfde was als die ik toen zag (was ergens in 2011 ofzo). Maar deze doet iig hetzelfde.

)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:28
Heel voor de hand liggend misschien en niet technisch van aard:

Let vooral ook op hoe lang/breed de BODEM van het bad is. Leuk dat hij bovenaan 2 mtr lang is, maar als de bodem maar 1.50 is heb je er geen zak aan als je net als ik 1,90 bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
We hebben een diep bad, met vrij rechte wanden (dus niet dat aan een kant een schans). We hadden maar 170cm lengte en hebben daarom gekozen voor een bad van 80 cm breed.
We (1,90m en 1,70m) kunnen er prima in liggen zonder weg te schuiven of klem te zitten.
Lengte is dus niet perse alles, een breder bad kan ook fijn zijn. Plus, kunnen we door de breedte er ook samen in.

We hebben de kraan in het midden en de afvoer zit ook in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
@Hsb-3 wij 185 en 155 (kids nog niet mee-gerekend) hebben iets meer verschil .. maar dat mag de pret niet drukken :)

ik ben eigenlijk wel erg geintresseerd in die afvoer vulsysteem combinaties .. alleen je ziet de complete werking niet echt geprobeerd video's te vinden ..

voor bad tja zijn er ook antslip ? alleen weet niet of dat wijsheid is..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 23:36

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Nog een tip: Ik zag bij een collega een nis onder het bad waar je je voeten neer kan zetten. Scheelt je een hernia als je je kinderen fatsoenlijk uit bad kan tillen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieske
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-06 13:18
vso schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:42:
[...]

overgens
- jets nah ..

Wij hebben 2 jaar terug in onze nieuwe badkamer een villeroy en boch bad met toevoer via de overloop (laten) plaatsen,
volgensmij hier niet de 200 euro voor betaald wat die kost op de website.
Maar er zijn dus in elk geval diverse villeroy en boch baden die het kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:35

Kheos

FP ProMod
+1 op diepte en +1 op de oppervlakte van de bodem

waar ik enorm veel geniet van heb is de breedte van de badrand.
Het exemplaar dat wij hebben heeft een extra brede badrand en da's echt wel handig om een lekker glaasje of wat badproductjes op te stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-06 17:49
AtomicShockwave schreef op maandag 16 maart 2020 @ 08:54:
Nog een tip: Ik zag bij een collega een nis onder het bad waar je je voeten neer kan zetten. Scheelt je een hernia als je je kinderen fatsoenlijk uit bad kan tillen. :)
Praktisch om wat verder te reiken inderdaad, Afwerking van het tegelwerk oogt daar meestal wat slordiger (veel hoeken en dus jollyprofielen of verstekhoeken op een kleine oppervlakte) maar dat is persoonlijk.
Ander punt is schoonmaak, die hoeken schoonhouden is veel lastiger en gaat vaak kalk zitten.
Pagina: 1